Gå til innhold

Bærbar spill-pc (Max 6-7000,-)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ute etter en bærbar med bruksområder som: Gaming, surfing, nedlasting, skolearbeid osv.

Det trenger ikke være en data som kan kjøre Crysis 2 med alt av grafikker på max. Kun en data som kan kjøre de fleste spill uten at jeg skal måtte bekymre meg for veldig mye lagg.

Og bærbare dataer som blir ekstremt fort overopphetet er jeg ikke alt for begeistret for.

Ser for meg at dette blir en data jeg kan beholde i en god stund :)

Prisen ser jeg helst at blir holdt under 6-7000,-

Om noen mener jeg får mye mer for pengene om jeg legger inn en ekstra tusen-lapp så er det også fullt mulig!

Takk på forhånd!

//Amund.

Endret av AmundKlubben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken spill er det snakk om?

Pc-en som vidarkri linket til er ganske grei og burde greie å dra spill på medium+, men jeg hadde heller kjøpt den her: http://www.advance.n...aspx?id=4863962

Kanskje en idé å forklare hvorfor du heller hadde kjøpt den? Hvis ikke er innlegget ditt poengløst.

Hmm, regnet med at brukeren klarte å trykke på linken som fører til pc spefikasjonen og sammenligne de 2 og resonere seg hvilken som passet best til hans bruk. Men siden du "tydeligvis" kjenner brukeren og anslår at hans pc kompetanse er såpass lav, kan jeg nevne at hovedforskjellen mellom de 2 er at dustin sin har I5 prosessor og full HD skjerm (noe som er utmerket om han faktisk trenger det, men er en ulempe om han skal spille på pc-en pga mer arbeid for gpu-en)

Advance sin har standard skjerm men I7 prosessor.

Lenke til kommentar

i7 prosessoren i maskinen MisterIT lenket til, er også av forrige generasjon, hvilket betyr at forskjellen i ytelse mellom dem er svært liten, selv i software som bruker 4 kjerner. i5 24xxM prosessorene er nok fremdeles i det store og hele litt svakere enn i7 740QM, men i5 25xx prosessorene kan på svært mange områder yte bedre eller like bra som forrige generasjons 7xx serie i7, selv med programvare som tar i bruk 4 kjerner.

Til spilling tror jeg ikke trådstarter trenger å finlure så mye på hvilken prosessor som sitter i, men det er klart man må ta et valg mht. skjermoppløsning. Velger han 1920x1080, betyr det at han/hun ofte må zoome når han skal lese nettsider, samt at det er mange spill GT 540 rett og slett ikke klarer å kjøre på så høy oppløsning, og da må han likevel skalere ned, med et litt mer uklart, "fuzzy" skjermbilde som resultat.

Men det er selvsagt en fordel i de spillene som GT540 faktisk klarer å kjøre i den oppløsningen.

Etter min mening er den ideelle oppløsningen på en 15-tommer til allround-bruk, 1600x900.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

http://www.dustinhom...5010586606.aspx

hvis du strekker deg litt lenger får du denne konge pcen, har den selv og er strålende fornøyd :)

God prosessor og skjermkort på den, bedre enn Asus'ene, 1366x766 skjermoppløsning ... men så var det det med HP sin holdbarhet og byggekvalitet da ... usikker faktor. Dessuten så begynner det vel å bli vel mye over det trådstarter har som budsjett ?

Men det blir opp til ham/hun.

Lenke til kommentar

Så langt har de nye pavillion maskinene med sandy bridge CPU klart seg bra. Fleste foruminlegg jeg har sett snakker om greit støynivå, lav varme og god kvalitetsfølelse. Om de sier det samme om 2-3 år er dog for tidlig å si.

ENESTE grunn til at jeg ikke har kjøpt en slik pavillion maskin er skjermoppløsningen, svært lyst på fullHD skjerm. Skjermkortet som står i de har GDDR5 minne og er meget bra for prisklassen.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...