xXhunterXx Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 hei eg har nettop bestått jegerprøven og eg lurte på om eg kunne sjøpe et salongrifle vis mor og far min er verge.. eg er 15.. trudde det var lov men er litt usikker. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Du kan skyte med grøvre kaliber også såfremt du skyter aktivt i klubb. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Skyte med, ja. Aldersgrense for kjøp er 18år men mulighet for disp ned til 16 med foresattes underskrift Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Er ganske sikke på, at du må vente til du er 16 år, som du selv skriver. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Aldersgrenser Aldersgrensen er 18 år på rifle og hagle. Det kan i særskilte tilfeller søkes om dispensasjon fra fylte 16 år. For håndvåpen er aldersgrensen 21 år, og det er ikke mulig å søke om aldersdispensasjon fra dette kravet. For håndvåpen kreves også aktivt medlemskap i skytterklubb i 6 mnd før søknad kan innvilges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå