Storformen Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hei! Jeg har nylig fått en ny Mitsubishi ASX intense. Den har et Rockford Fosgate-anlegg som jeg synes spiller meget bra. Har imidlertid et problem med musikkavspilling fra USB-memorystikk (minnepenn). Det som skjer, er at jeg titt og ofte får feilmeldingen "NO CONNECTION". Dette skjer når jeg skal skifte spor, evt. velge et spor fra en annen mappe. Den stopper da opp, gir feilmeldingen NO CONNECTION , før LOAD USB kommer opp og avspillingen starter med aller første spor på enheten. Har prøvd med 2 ulike enheter (helt nye) av forskjellig merke, samme skjer. (Litt mer teknisk: Diskene har formatet FAT32. Prøvde å formatere den ene minnepennen i formatet NTSF, men da ville den ikke lese den i det hele tatt.) Setter stor pris på svar! Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Kan ikke tyde på annet enn at det er dårlig forbindelse mellom USB-stick og spiller. Om den dårlige forbindelsen ligger på spillersiden eller på usb-siden er vanskelig å vite, men da du har prøvd to forskjellige usb-sticks kan det tyde på at det er feil med spilleren. Vil anbefale deg å prøve med ytterlige usb-sticks for å konstatere at det er spilleren som er synderen. Om mulig, prøv gjerne disse usb-sticksene i en annen bil/spiller også. Er spilleren ny? Isåfall ville jeg klaget på den, dette er nok en garantisak isåfall. Om ikke den er ny: all forbrukerelektronikk kjøpt i Norge har 5 års reklamasjonsrett, og dette er en feil du skulle kunne fått på reklamasjon. Såfremt skaden ikke har kommet av at det har vært fysisk belastning på usb-porten (f.eks. ting har hengt på minnepennen, det er blitt dunket hardt borti minnepennen mens den stod i usb-porten). Hvilken spiller er det? Lenke til kommentar
Storformen Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Det er et 710W Rockford Fosgate™ premium lydanlegg. USB-kontakten sitter i boksen under midtarmlenet. Synes det virker rart at kontakten skal være problemet, da feilmeldingen kun kommer når det skal skiftes sang...? Lurer på om det har med at anlegget er fullt ut kompatibel med alle minnepenn-fabrikanter? Bilen er ny fra fabrikk og anlegget likeså. Minnepennene er også nye og uskadd. Anyone, please??? Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Da er det ikke verre enn at du går tilbake der du kjøpte bilen. Hvis det er et kjent problem har de garantert vært borti det. Og, hvis anlegget ikke er kompitabel med alle type minnepenner, så er dette helt sikkert et kjent problem. Et kjapt søk på google viste at det ikke er mange andre som har samme problem. Du syntes det er rart at det er kontakten som er problemet, til tross for at du får opp "NO CONNECTION"? Lenke til kommentar
Storformen Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Takker så mye for svar. Ja, synes det er rart. Dersom det skulle være dårlig kontakt, skulle dette problemet dukket opp vilkårlig og ikke bare når man skifter sang? Virker som om det hele låser seg og at det DA kommer melding om NO CONNECTION. Har dessuten etter mer testing funnet ut at det er mye de samme filene som er problematisk. Lurer derfor på om det kan være at spilleren sliter med enkelte TYPER mp3-filer, f.eks. VBR (variabel bitrate)? Eller om det har med ID3-taggen til filen å gjøre. Vrient dette gitt! Filene spiller fint fra minnepennen på PC, men bilspilleren har gjerne større begrensninger når det kommer til kompabilitet??? Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Hmm. Snodig. Har du noen sære mp3-filer da eller? På min billige Sony-spiller til en tusenlapp spilte jeg nå alt mulig av mp3er, alt fra myspace-rips i forferdelig dårlig kvalitet til 320kbps rips. Prøv å last ned/ripp fra en cd noen album i forskjellig bitrate. Legg inn ett album i 96 kbps, ett i 192 kbps, ett i 256 kbps og ett i 320 kbps, for så å prøve å bytte mellom de forskjellige bitratene. Om det går smertefritt å bytte mellom sanger med samme bitrate men du får feilmelding når du bytter mellom forskjellige bitrates, så vet du ihvertfall at det er der problemet ligger. Uansett, om man gjør et så generelt søk som "rockford fosgate no connection", så får jeg fortsatt ikke opp NOEN andre som har samme problem som deg. Ergo, det tyder på at du er en av få som sliter med dette. Kanskje du finner ut av det på egenhånd, men du burde absolutt vurdere å høre med forhandler. Sånn. Skal ikke mase mer om det. Lenke til kommentar
bantajor Skrevet 9. mai 2021 Del Skrevet 9. mai 2021 Hei. Jeg opplever at enkelte sanger hakker når jeg spiller dem av fra USB, mens de samme sangene spiller greit på CD eller direkte fra PC. Hva kan dette skyldes?? noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
liehen Skrevet 11. mai 2021 Del Skrevet 11. mai 2021 I og med at den spiller noe, så går jeg ut fra at det er et godkjent format på filene, men har du mange mapper eller for lange navn så kan det se ut som om det kan skape problemer? https://www.bruksanvisningpdf.no/mitsubishi/asx-2020/bruksanvisning?p=272 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå