aleks558 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 hei igjen! ny pc nytt problem... fikk en liten media center pc (Acer Aspire L5100) av en bekjent fordi den døde for han. problemet er at den ikke vil boote, fikk installert windows 7 på den men på siste restart før pcen egentlig skal starte opp for første gang med nytt OS vil den ikke lese disken å nå er den stuck. har prøvd flere ganger å få den til å boote CD eller minnepenn men den vil ikke. kommer bare harddisk feiler så jeg prøvde å bytte den ut men det hjalp heller ikke! samme feilene kommer uansett hvilken disk som står i! har også prøvd å bytte sata kabel til harddisken uten hell... prøver intenst å lete etter en bios reset jumper på hovedkortet uten nytte.... er det NOEN som har idee om hva som kan være galt ? Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 jeg greide å finne bios reset jumperen! skal prøve det nå å se hvor langt jeg kommer! dere hører fra meg Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) UTEN HELL! trenger hjelp nå står det bare DCIM... ettelerannet updated så kommer det ... så INGENTING, den blir stående der. setter jeg den til å boote fra cd står det boot from cd... å heller ingenting skjer(CD er i) fikk bota windows fra minnepenn så vi prøver engang til å installere det! Endret 12. mai 2011 av aleks558 Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 da var Windows 7 installert på nytt... siste restart før den skal starte opp med OS så kommer ACER boot screen... etterfulgt av "Verifying DMI Pool Data.................. Update Succsess" men skjer ikke en dritt... markøren bare står å blinker.... ? Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 fortsatt ingen som har idee? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Jo - den er defekt . Som han du fikk den av allerede har konstatert. Edit: Antagelig defekt på hovedkort. Kan være hvasomhelst. Endret 2. juni 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 den er faktisk IKKE defekt! aureka! den startet med Ubuntu men kommer opp problemer med harddisken litt her og der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå