Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få han til å flytte?

flytte  

25 stemmer

1. 1. Hvordan skal jeg få han ut?

• Kasta han på dør! pakk sakene hans og sett dem på trappa!
      21
    • Ringe sosialkontoret og forklare situasjonen?
      2
    • Ringe vennene hans og be de hente han!
      2

Anbefalte innlegg

Jeg har ett problem med en kamerat av meg som jeg deler leilighet med.

For å ta det fra starten så har det vært noe mer enn vennskap mellom oss. Men den tid er forbi.

I Januar 2010 flyttet han inn hos meg. Vi hadde felles økonomi så regninger og mat delte vi likt på.Vi sov også i samme seng og alt virket som et normalt samboerskap.Tiden går og det er blitt sommer. Vi hadde snakket lenge om å få oss hund. vi henter derfor en Rottveiler på omplassering.alt virker greit men ting endrer seg.

Fra julen og fram til nå har det bare gått nedover.

Han sover lenger ikke i samme seng. vi er ikke sammen men har bodd en periode som bare venner.

som tida gikk sov han heller på sofaen (fordi han ville se på noe før han sovna)

Vi hakker stadig mer på hverandre og han gjør ikke noe for å skaffe penger til husleie,mat og regninger. dette måtte jeg mase på han for i over en måned fordi han ikke gadd å dra på sosialen.(Dette er heller ikke første gang)

Den 25.Mars gir jeg han beskjed om at han skal flytte ut. Jeg gir han 5 uker frem til 1.mai. Noe som burde være nok tid til å finne seg en ny leilighet.

Jeg ser på kalenderen idag 12.mai. han bor her enda...

Det eneste han gjør er å sitte å kode plugins til ett nettspill. det er bare såvidt han gidder gå ut med bikkja maks en gang om dagen for å lufte den. fra 2.mai sa jeg at vi ikke deler på utgifter til mat lengre. det får han skaffe selv.

Men jeg er frustrert. Han gidder ikke å prate med sosialen. Noe han MÅ fordi han har ikke depositum til leilighet. Han prøver å overkjøre meg hele tiden og prøver intenst å bruke meg. (Jeg kan være litt for snill) Det er stort sett krangling hver dag nå. Han har heller ikke betalt på annet enn husleie denne måneden. jeg har fått stengevarsel fra kraftleverandøren idag pga regninger som ikke har blitt betalt. Dette må jeg bruke av husleiepengene mine til førstkommende uke..

Jeg er lei nå. er mye deprimert og blir fort amper og irritert.

HVORDAN SKAL JEG FÅ HAN UT?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da bare å få han ut dersom stedet leies i ditt navn.

Støtter denne.

For å være direkte, er det ikke ditt ansvar å kontakte sosialkontoret for han, og det er ikke du som skal kontakte vennene hans.

Om han trenger eller vil ha hjelp, får han oppsøke de selv, og prøve å løse problemet.

Lenke til kommentar

Det er da bare å få han ut dersom stedet leies i ditt navn.

Støtter denne.

For å være direkte, er det ikke ditt ansvar å kontakte sosialkontoret for han, og det er ikke du som skal kontakte vennene hans.

Om han trenger eller vil ha hjelp, får han oppsøke de selv, og prøve å løse problemet.

Det er nettopp der problemet ligger.

han titter etter leiligheter. men problemet er at han ikke har kontaktet sosialen for å høre hvor mye han kan få dekket til husleien og om han evt kunne fått ett rentefritt lån som kan brukes til depositum.

Problem nummer to er hunden. det er svært få huseiere som ønsker husdyrhold hos seg.

Han stiller også ganske svakt når han heller ikke har penger til depositum og at han går på sosialen. alt dette i ett fra før vanskelig boligmarked.

Har også sagt at han bør vurdere å gi bort hunden.

evt så tar jeg meg av den i en periode til jeg finner ett godt hjem til den.

Vil bare ha han ut fortest mulig...

Lenke til kommentar

Det eneste han gjør er å sitte å kode plugins til ett nettspill.

men her gjelder ditch the glitch.

:yes:

Jeg liker ironien.

Men ja, gormex.Du må vel heller tenke på seg selv, istedet for å sette deg selv i en situasjon hvor dette ødelegger din personlige økonomi. Om han ikke vil ta kontakt med sosialkontoret, er det rett og slett ikke stort du kan gjøre med det.

Vil si at du har gitt han mer enn nok tid til å kontakte dem.

Det viser at han rett og slett ikke gidder å gjøre noe med problemet, og forventer at andre skal løse det for han. Dette må han rett og slett ta hånd om selv.

Gi han en tidsfrist til å kontakte sosialen for å vise at han er villig til å gjøre noe, og om han ikke gidder, kast han ut.

Lenke til kommentar

Få baller og hiv han ut. Med kontrakten i ditt navn kan du om så ringe politiet og si at du har en uvedkommen person som ikke stikker.

Kommer nok ikke langt med det dessverre.

Det jeg råder TS til å gjøre er å få han ut med vennene sine en kveld, så setter du alle tingene hans utenfor leiligheten og tar med deg hunden og går på besøk hos mor eller noe sånt i en helg.

Hvis han ikke blir tvunget til å gjøre noe med situasjonen da så får du han til å svette litt uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...