Gå til innhold

Får ikke ut dvdplate fra dataen. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Satt nå å så på dvdfilm på dataen. Plutselig stoppet filmen, bildet på filmen ble stille slik som at den ble satt på pause. Klikte bort windows media player som jeg så filmen i, å så skulle jeg nå ta ut dvdplaten fra dataen, men da får jeg ikke åpnet der den ligger i! Når jeg trykker på den knappen som skal gjøre at den åpner seg, så er det istedenfor et gult lys som blinker når jeg trykker på for å åpne, og det åpnes ikke. Dette har aldri skjedd før. Hvordan skal jeg nå få ut dvdplaten?

Endret av jeeee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Have you tried turning it of and on again? :)

Ellers kan dette være at DVD-driven er død. Hvis det er DVD-plata du er ute etter, skal det være en releasemekanisme. Ved å sette en binders inn i et hull på spilleren, skal den komme delvis ut, er bare å dra resten. Prøv dette.

edit: Ninjaed

Endret av StreptoOld
Lenke til kommentar

Takk for tips. Fikk nå åpnet med en binders i hullet.

Hva betyr det at dvddriven er død? Er dataen min ødelagt, eller der man har i dvdspilleren er ødelagt? Har nesten aldri hatt cder eller dvder i der.

Prøvde nå også å lukke igjen for å prøve å åpne igjen. Men det åpnes ikke av å trykke på knappen nå heller.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Fikk nå åpnet med en binders i hullet.

Hva betyr det at dvddriven er død? Er dataen min ødelagt, eller der man har i dvdspilleren er ødelagt? Har nesten aldri hatt cder eller dvder i der.

Prøvde nå også å lukke igjen for å prøve å åpne igjen. Men det åpnes ikke av å trykke på knappen nå heller.

Om DVD-driven er død så det er det dvdrommet i pcen som er ødelagt, ikke nødvendigvis pcen. Burde være så enkelt som å få den bytta.

Har du stasjonær eller bærbar?

Lenke til kommentar

Hvordan kan den helt plutselig dø midt under en film? Har så vidt brukt dvddriveren og, bare noen få ganger.

Hvordan byttes den? Må man kjøpe en ny del og bytte den?

Går det an å se dvd der nå, hvis jeg bare bruker en binders for å åpne igjen?

Er bærbar jeg har.

Lenke til kommentar

Hvordan kan den helt plutselig dø midt under en film? Har så vidt brukt dvddriveren og, bare noen få ganger.

Hvordan byttes den? Må man kjøpe en ny del og bytte den?

Går det an å se dvd der nå, hvis jeg bare bruker en binders for å åpne igjen?

Er bærbar jeg har.

Tviler på at du kan se film, du sa jo selv at filmen stoppet. Om du skal bytte dvddriven så må du kjøpe en ny dvddrive, men vil tro de fleste butikker/kjeder gjør dette for deg, for en tusenlapp or such. Burde ikke være for vanskelig å gjøre det selv, da.

Lenke til kommentar

Skrudde nå av og på pcen, og nå funker det å trykke på den knappen så den dvdtingen åpner seg. Er det alikevel noe som er ødelagt der inne da, eller var det bare et engangstilfelle at det hengte seg litt? Hvis det gåt an å se dvd, bør jeg nå unngå det for å "spare" dvddriveren til jeg trenger den hvis den er litt ute av stand?

Lenke til kommentar

Skrudde nå av og på pcen, og nå funker det å trykke på den knappen så den dvdtingen åpner seg. Er det alikevel noe som er ødelagt der inne da, eller var det bare et engangstilfelle at det hengte seg litt? Hvis det gåt an å se dvd, bør jeg nå unngå det for å "spare" dvddriveren til jeg trenger den hvis den er litt ute av stand?

Hvis den virker er det bare å bruke den ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...