Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatere PCen - lisensnummer

Anbefalte innlegg

Harddisken har kræsjet på min Acer Aspire 4810T laptop, og ser ingen annen utvei enn formatering. Har ikke gjort det før etter to års bruk, og snakket med en slektning som har litt peiling på pc osv. Jeg har ikke noe installasjonsplate for Vista (som fulgte med PC'en), men har en updateplate til Windows 7 som jeg etterbestilte gratis. Slektningen min sa at jeg måtte ha lisensnummeret, men hvor kan jeg finne dette? Er det mulig å finne i BIOS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du finner nok ikke det i BIOS.

Jeg tipper at du finner en Vista "produktnøkkel (Product Key)" på en klistrelapp på undersiden av laptop'en - hvis den ikke er slitt vekk, da. (Det kan hende du kan reinstallere Vista fra en skjult partisjon på harddisken - se etter i brukerhåndboken til laptop'en.)

Windows 7 Product Key burde følge med DVD'en, såfremt det ikke er en type oppgradering som bare kan gjøres på en maskin av din type som allerede har Vista installert, da.

Jeg mener det finnes SW som også kan fortelle deg Product Key for den installasjonen du jører i dag, men jeg har ikke bruk slikt siden XP-dagene og har ikke noe konkret tips å komme med her og nå.

edit: Du kan prøve å kjøre SIW for å finne Product Key ...

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...