TheClown Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hei, jeg har lagd en Facebook-applikasjon som fungere ganske likt Links. Man kan lagre bokmerker i en database. En nyttig funksjon (som Links har fra før) er at den henter tittelen på siden automatisk når du skriver inn URLen. Javascript og Ajax skal jeg klare på egenhånd, jeg bare lurer på hvordan man kan hente ut tittelen på en side med PHP. Noen som har noen smarte tips? Thomas function get_page_title($url){ if( !($data = file_get_contents($url)) ) return false; if( preg_match("#<title>(.+)<\/title>#iU", $data, $t)) { return trim($t[1]); } else { return false; } } Fant denne (dumme meg), skal sjekke om jeg får den til å fungere. I såfall er case closed. Hvis dere andre har noen bedre alternativer, så skal jeg ta en titt på det 1 Lenke til kommentar
NoobiCake Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Dette skal fungere function getTitle($url){ $url = file_get_contents($url); $search = explode("<title>", $url); // fjerner <title> $search = explode("</title", $search[1]); // fjerner </title>, skal være uten ">" return $search[0]; // returnerer bare tittelen på siden / filen } echo getTitle('http://localhost/index.php'); // fra url echo getTitle('test.php'); // fra fil Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Må si jeg ville foretrukket regex-løsningen fremfor then explode-greia der.., men jeg ville ha refakturert det litt: function get_page_title($url){ if( $data = file_get_contents($url) ) if( preg_match("#<title>(.+)<\/title>#iU", $data, $t)) return trim($t[1]); return false; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå