Gå til innhold

HJELP! Apostlenes gjerninger

Anbefalte innlegg

Heisann! jeg trenger skikkelig hjelp! vi har prøve om innholdet i apostlenes gjerninger i bibelen i morgen ! :thumbdown: jeg trenger hjelp for jeg klarer ikke å lese 50 sider i bibelen i dag! :no: så jeg lurte på om noen hadde f eks en oppsumering av hele A.G. eller kansjke si noen viktige vers og/eller noe mer viktig? :whistle:

denne karakteren teller mye ! :cry:

Ps: vi har en pchyko lærer... og jeg går på kristen skole så det er dessverre lovlig med sånne prøver :hrm:

Endret av horsegirl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-SGxMysqw

Heisann! jeg trenger skikkelig hjelp! vi har prøve om innholdet i apostlenes gjerninger i bibelen i morgen ! :thumbdown: jeg trenger hjelp for jeg klarer ikke å lese 50 sider i bibelen i dag! :no: så jeg lurte på om noen hadde f eks en oppsumering av hele A.G. eller kansjke si noen viktige vers og/eller noe mer viktig? :whistle:

denne karakteren teller mye ! :cry:

Ps: vi har en pchyko lærer... og jeg går på kristen skole så det er dessverre lovlig med sånne prøver :hrm:

Aposetelensgjerninger handler i hovedsak om den kristne kirke etter at Jesus dro til himmelen. De forste 12 kapitlene handler mye om Peter, mens de siste (13-28) handler om Paulus (tidligere Saulus) og misjonsreisene hans. Det er Lukas som skriver (samme type som skrev Lukas evangeliet), han skriver til en som heter Teofilos om krikens historie. En av de viktigste hendelsene i boken er naar disiplene faar Den Hellige And i pinsen, det kan vaere lurt aa lese om (kapittel 2). Videre staar det mye om forfoolgelsen av de kristne, problemer som kirken maatte loose, evangelisering og helbreding av syke og misjonsreisene til Paulus. Det staar ogsaa om dooden og oppstandelsen til Jesus, og om hvordan viktige personer som Jakob og Stefanus ble drept.

Et tips hvis du bare vil vite hva Apg handler om er aa lese overskriftene som staar inni kapitlene og gjerne sammendragene som er i begynnelsen av kapittelet i de fleste Bibler.

Kommer ikke paa noen vers no med en gang, men hvis du leser overskriftene og sammendragene, saa finner du sikkert hendelser som du syntes er vitkig aa ta med. For eksempel naar Peter helbreder en lam mann i Jesu navn utenfor tempelet i kapittel 3.

Pfft... Griseenkelt. Du svarer bare akkurat hva du vil, når læreren spør hva faen du driver med, kan du bare si at det er sånn du tolker det.

Vet ikke om dette er saa lurt med tanke paa at oppgaven handler om aa skrive et sammendrag av APG, og ikkje aa tolke boken :p

Endret av Slettet-SGxMysqw
Lenke til kommentar

Dette er ikke leksehjelpforum, og om du har problemer med å lese bibel burde du ikke gå på kristen skole. I offentlig skole slipper man stort sett å lese noe særlig i bibelen.

Kristne skoler er blant de få alternativ til private skoler man har her i landet. Folk går ikke nødvendigvis på disse skolene av religiøse grunner. Det er ikke nødvendigvis slik at man går på disse skolene frivillig heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...