OddZen Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Trenger akutt hjelp med å bestemme meg om jeg skal slå til på kortvarige tilbud på disse 2 Tv-ene. Det gjelder en Samsung LE46C635 vs Sony KDL-46EX500. Disse er begge 2010 modeller som har gått mye ned i pris, og vil neppe være så mye lengre på markedet. Jeg flytter inn i leilighet i August og må ha TV til da, men da er sikkert disse TVene byttet ut mot nyere og dyrere modeller. Har vært i kontakt med Elkjøp hvor jeg skal flytte og de kunne gi meg 7999,- for Samsung 46" LE46C635. Samme pris som her i Tromsø, hvor de ga meg en feilaktig pris fordi de trodde det ikke kom inn flere og de skulle ha dem ut. Noe som ikke var tilfelle fant de ut. Men jeg skulle få den til prisen de gav meg. Hvis jeg kjøper på Elkjøp er det lett å levere inn hvis noe skulle være feil. Ordinær pris er 9999,- LE46C635 skal vist være nesten samme TV som 46C650. Så har vi det andre alternativet. Sony KDL-46EX500 til 5999 + frakt på 800 kr, fra Dustinhome. De bestiller fra Svensk sony, og har pixelgaranti. Men hvis noe blir galt så er det jo litt mer tungvint å sende inn kontra å kjøpe på Elkjøp. Så da blir det stort sett slik: LE46C635 blir 1200 kr dyrere enn Sonyen, men Sonyen bestilles fra nett. Og jeg veit ikke hvor tungvindt det er å sende inn en svær tv, som også må til Sverige. Veit heller ikke om LE46C635 er bedre enn Sonyen, så det er også litt derfor jeg trenger hjelp. Stresser og forhaster jeg meg unødvendig, bør jeg vente til August eller vil det bare bli nyere og dyrere modeller da? Er jo en periode med mye utskiftninger nå. Tusen takk skal dere ha! Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) Jeg vurderer også å kjøpe en 46", men jeg har sett mye på en Samsung 46" LED-TV UE46C6005 ikke LE46C635. Jeg bor nemlig i Tromsø selv, så det hadde vært fordelaktig å kjøpe tv'en hos evt. Elkjøp istedet for hos komplett. Jeg har ikke funnet noen særlige tester av Samsung modellen du referer til. Jeg skal bruke tv'en til konsoll og pc-spill, surfing etc .. Hva skal du bruke tv'en din til? edit: Med den prisklassen du har satt for deg, så kan det være like greit å ha is i magen og vente til høsten. Endret 12. mai 2011 av MrJavalava Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg vurderer også å kjøpe en 46", men jeg har sett mye på en Samsung 46" LED-TV UE46C6005 ikke LE46C635. Jeg bor nemlig i Tromsø selv, så det hadde vært fordelaktig å kjøpe tv'en hos evt. Elkjøp istedet for hos komplett. Jeg har ikke funnet noen særlige tester av Samsung modellen du referer til. Jeg skal bruke tv'en til konsoll og pc-spill, surfing etc .. Hva skal du bruke tv'en din til? edit: Med den prisklassen du har satt for deg, så kan det være like greit å ha is i magen og vente til høsten. Skal bruke TVen til mest TV fra altibox, serier og filmer fra PC, og kanskje noe spilling etterhvert =) Den Samsungen jeg refererer til er en veldig bra TV, lest litt rundt og vært et par ganger på Elkjøpen å sett. Den utmerker seg blant TVene der. Den har likt bilde som Samsung LE46C650 som er en veldig bra skjerm. LE46C635 er nok bedre bilde på enn UE46C6005. Men det er jo LED så da får du ikkje så mye for pengan som du gjør med en vanlig LCD. Anbefaler deg det, framfor LED. Bestemte meg for å vente til nærmere innflyttningsdato =) Tusen takk for svar! Og lykke til med TV kjøpet ditt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå