morten_l Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få pc'en til å funke ? Har strevd med beistet nå i et par dager og netter, og jeg begynner å bli skikkelig frustrert. Spesifikasjonene står nederst regner jeg med. Har hatt mye feilmeldinger som jeg har sett andre med samme hovedkort har, men akkurat nå er problemet mitt at pc'en restartes midt i windows xp installasjonenen, og går slik i en uendelig løkke. Tror den liksom ikke finner s-ata hardisken min, som forøvrig er den eneste hardisken min. Dette tror jeg er opphavet til problemene mine, men det burde jo funke ? (I BIOS setup menyen står det at s-ata hd'en er funnet, og virker som den skal..) Ellers virker hk'et ustabilt, fordi jeg noen ganger kommer lengre i installasjonen enn andre ganger. En periode var fakstisk xp installert, men maskinen restartet rett etter at windows var ferdig lastet.. Forøvrig så klarer jeg heller ikke bli kvitt feilmeldingen min som sier: No device found. BIOS not installed! Mens noe Promise greier lastes.. Har også problemet at det ikke funker å skriver C: i dos, når jeg har startet opp fra en boot diskett. Åssen skal jeg få oppgradert bios ? Hjelp ! På forhånd varm takk til den som kan hjelpe ! Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Har du instalert drivere til S-ATA kontroleren? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Den no drive found greia er fordi den promise kontrolleren står som RAID kontroller og ikke som rein S-ATA. (Mener å huske det ihvertfall) Har samme kortet som deg, men ALDRI hatt de problemene du har hatt. Har nyeste bios på kortet mitt også. For å oppdatere bios så kan du trykke en tastekombinasjon med en gang du starter maskinen, da kan du lese inn bios fra en diskett som du har lagt bios'en på. Lenke til kommentar
morten_l Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 Hei Promise kontrolleren har bare to valg: RAID eller IDE.. Har prøvd begge, ingen av disse instillingene hjalp.. Skal prøve nye bios nå tenker jeg ! Lenke til kommentar
morten_l Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 Klarte selvsagt å fjerne No Devise Found feilmeldingen ved å deaktivere hele promise kontrollen.. Oppdaterte BIOS, men det hjalp ikke.. Datamaskinen restartes idet windows har lastet inn alle oppstartsfilene og installerer enheter, og vistnok har 34 min igjen av instalasjonen. Plutselig lager den et lite klikk, og så restartes maskinen.. :x Lenke til kommentar
andreash Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Har dog ikke S-ata disker i min, men har som sagt ikke hatt noe problemer med mitt oppsett. Lenke til kommentar
morten_l Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Tenkte jeg skulle nevne at alt ordnet seg når jeg dro ut modemet (PCI). Tusen takk for all hjelp ! Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Det var godt å høre at det ordnet seg. Selv har jeg et P4C800-E Deluxe, og akkurat nå sliter jeg med digital støy fra PCI-busen som slår inn på mitt Audigy2 lydkort (onboard er ikke like bra, nei!). Tror kanskje INF-driverne er korrupt, får heller ikke installert IAA, selv om jeg har en S-ATA raid0-stripe som eneste disker. Hmmm.... Asus har aldri skuffet meg før, og gjør det nok ikke nå heller, bare jeg får det til å virke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå