toy_man Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Litt seriøse svar hva med overkroppen!? Takk! Gjør akkurat det du føler for Ikke bry deg om enkelte kommentarer her som "en mann med respekt for seg selv barberer ikke noe unntatt ansiktet" osv. Selv barberer jeg bryst, veiviser og den mer intime delen. 3 Lenke til kommentar
Special P Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 En kompis barberte vekk alt håret på bena for noen uker siden. Var på fest med han forrige helg og da så det ut som et par dager gammelt skjegg over hele bena, helt forferdelig. 1 Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 Tenker på å ta alt håret på overkroppen bortsett fra den stripen fra navel og til "lille gutten" Hva synes dere? kan hende at jeg tar alt ... Lenke til kommentar
blured Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Hva er motivasjonen din egentlig? Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 Ikke være en stygg faen? Btw har ikke hatt en eneste kjærste eller fått et eneste kyss i en alder av 15 år, så gjør ikke noe om jeg ikke ser "styggere" ut Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Om du syns du ser bedre ut uten hår på overkroppen så gjør du det Eg tar det også, men det varierer egentlig hvor ofte osv. Greit nok at noen mener en er "homo" osv om en gjør det, men da vil eg faktisk heller være det enn å se ut som en apekatt (satt litt på kanten) 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Jeg sykler helt fint med hår på bena. Jeg klarer også å svømme med hår på bena. Det er ikke lurt å barbere legger fordi man ser de gjør slikt på TV. Det er heller ikke lurt å gjøre mye annet man ser på TV... Grunnen til at proffer barberer seg på legger er at det gjør jævlig vont å bli massert når de lugger deg. Feil. Nesten alle som driver seriøst med feks triathlon, type Ironman der en konkurrerer i svømming, sykling så løping barberer leggene og gjerne hele beina om de har mye hårvekst ene og alene pga motstand og feeling i vann og på land (type luftmotstand) Men shaving på bena for Ironman konkurrenter gjør de mest for for å få følelsen av å gli bedre gjennom vannet, eg kan sitere en med 14 Ironman konkurranser bak seg: Well, I couldn't believe it when the gun went off and I hit the water race morning. I had never experienced a feeling like it. I literally glided through the water. It was like all resistance was gone and it suddenly seemed effortless to propel myself forward. In that moment it became abundantly clear to me why fish don't have hair. You virtually 'slide' through the water. After all that training, it was such a bonus to have this extra advantage on race morning. I highly recommend it, but of course if you are wearing a wetsuit, all bets are off. It has to be a "no wetsuit" swim. En annen grunn til shaving på beina er den enkle grunn at det blir lettere med sårrens og sår tilheling om en skulle gå i asfalten under sykkeldelen av en triathlon. Men en ting du har rett i, er du ikke en Ironman atlet eller er blodseriøs i det du driver med så er det liten vits å shave beina. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Ekte mannfolk barberer seg kun i ansiktet. 2 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Om en er "ekte" mannfolk, hvorfor skal en barbere seg i ansiktet da? En "ekte" mann skal vel bare la alt gro overalt ikke sant? 4 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Kunne ikke falt meg inn å begynne å barbere meg på leggene. 2 Lenke til kommentar
Special P Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Ikke være en stygg faen? Btw har ikke hatt en eneste kjærste eller fått et eneste kyss i en alder av 15 år, så gjør ikke noe om jeg ikke ser "styggere" ut Du er 15 og sikkert nær hårløs på overkroppen. Er nok ikke så veldig mye å barbere. 3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Ikkje barbere, men trimming ved mykje hårvekst er ikkje dumt. Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Hva iallverden er det som er så big deal med hår på leggen og sånt? En 16-åring her i byen her har faen meg 10 cm lange hår over alt av legger og bein og rumpe osv, han nedlegger jo damer i en fei. Vi kaller han Shaggy, siden han har sånn passe med skjeggvekst også. Selv har jeg omtrent mest hår av de i min alder, men om ei jente liker meg, ser hun vel meg som den jeg er og ikke dømmer meg utifra kroppshåra? Alle har komplekser. Noen har masse kroppshår, noen har valker, noen er sent utviklet, noen har utslett på overkroppen, noen har masse kviser, noen har soppinfeksjoner, noen har liten tisselur, noen er feite, noen er syltynne osv. Vær den du er og vær glad for det ^^ (btw, ikke barber leggene - det vil vokse ut igjen enda raskere fordi du kun barberer håret rett av. Voksing av legger er mye mer effektivt og hårene vil i ettertid bruke lengre tid på å vokse ut igjen fordi du røsker med deg hårrot og det hele) Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg sykler helt fint med hår på bena. Jeg klarer også å svømme med hår på bena. Det er ikke lurt å barbere legger fordi man ser de gjør slikt på TV. Det er heller ikke lurt å gjøre mye annet man ser på TV...Grunnen til at proffer barberer seg på legger er at det gjør jævlig vont å bli massert når de lugger deg. Feil. Nesten alle som driver seriøst med feks triathlon, type Ironman der en konkurrerer i svømming, sykling så løping barberer leggene og gjerne hele beina om de har mye hårvekst ene og alene pga motstand og feeling i vann og på land (type luftmotstand)Men shaving på bena for Ironman konkurrenter gjør de mest for for å få følelsen av å gli bedre gjennom vannet, eg kan sitere en med 14 Ironman konkurranser bak seg:..... snip På svømming går det mer på feeling, men det er vel ikke bevist der heller at hår på kroppen gjør at man svømmer saktere. Så jeg nekter å akseptere at mitt utsagn er feil. Grunnen til at syklister barberer seg er: 1. healing av sår/skrubbsår 2. massasje gjør mindre vondt 3. forfengelighet Når det kommer til svømmere er det enkelte som mener det er en psykologisk effekt svømmere får av barbering og lotion. Jeg har ikke lest noen gode rapporter som beviser at barbering av legger forbedrer tid på 50m med xx hundredeler. Ja, det er logisk at barberte legger gir mindre motstand, men om dette er utslagsgivende i form av 100-deler har jeg ikke lest. (btw, ikke barber leggene - det vil vokse ut igjen enda raskere fordi du kun barberer håret rett av. Voksing av legger er mye mer effektivt og hårene vil i ettertid bruke lengre tid på å vokse ut igjen fordi du røsker med deg hårrot og det hele) Hår vokser ikke fortere selv om du barberer dem. De vokser i samme tempo, men vil virke "kraftigere" ettersom barberingen har kuttet dem lenger inne på stammen, og det "nye" håret vil være langt tykkere ytterst. Dette trodde jeg etterhvert var barnelærdom. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Feil. Nesten alle som driver seriøst med feks triathlon, type Ironman der en konkurrerer i svømming, sykling så løping barberer leggene og gjerne hele beina om de har mye hårvekst ene og alene pga motstand og feeling i vann og på land (type luftmotstand)Men shaving på bena for Ironman konkurrenter gjør de mest for for å få følelsen av å gli bedre gjennom vannet, eg kan sitere en med 14 Ironman konkurranser bak seg:..... snip På svømming går det mer på feeling, men det er vel ikke bevist der heller at hår på kroppen gjør at man svømmer saktere. Så jeg nekter å akseptere at mitt utsagn er feil. Grunnen til at syklister barberer seg er: 1. healing av sår/skrubbsår 2. massasje gjør mindre vondt 3. forfengelighet Vel, punkt 1 som du nevner der skrev eg da også i posten min, bare du som ikke har tatt det med i quoten din. En annen grunn til shaving på beina er den enkle grunn at det blir lettere med sårrens og sår tilheling om en skulle gå i asfalten under sykkeldelen av en triathlon. Men som du sier så er det ingen studier eller fakta som viser at det hjelper å shave bena, hodet eller pungen for den del Endret 15. mai 2011 av LunaticFanatic Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Hva iallverden er det som er så big deal med hår på leggen og sånt? En 16-åring her i byen her har faen meg 10 cm lange hår over alt av legger og bein og rumpe osv, han nedlegger jo damer i en fei. Vi kaller han Shaggy, siden han har sånn passe med skjeggvekst også. Selv har jeg omtrent mest hår av de i min alder, men om ei jente liker meg, ser hun vel meg som den jeg er og ikke dømmer meg utifra kroppshåra? Alle har komplekser. Noen har masse kroppshår, noen har valker, noen er sent utviklet, noen har utslett på overkroppen, noen har masse kviser, noen har soppinfeksjoner, noen har liten tisselur, noen er feite, noen er syltynne osv. Vær den du er og vær glad for det ^^ Kven har sagt ein gjer det for damene? Dei feite slanker seg, dei med soppinfeksjon får medisin for det, dei med kviser tar ansiktskrem osv... Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Nå er jeg usikker på ryggen og bryst kassa (når den tid kommer, fortsatt et stykke igjen) armene lår jeg håra voksa, isåfall trimme dem med saks når dem har blitt veldig lange Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå