glhf1 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hei, jeg har laget et Texas method template og endret litt på BBB 5/3/1 templaten, har tenkt å gjøre texas method først, når jeg er ferdig med SS så 5/3/1 etterpå. Ser det greit ut? Noe du ville endret? Texas method 5/3/1 Takk for svar:) Btw, linkene er online notepads cl1p.net Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Fredagsøkta på texas så i overkant lett ut. Kun et sett med fem reps på både knebøy og markløft? Og det er all markløft du skal trene iløpet av hele uka? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Markløft 1x5 i uka er vel ganske standard i programmer som er avkom og variasjoner av Starting Strength. Legg merke til at fredagen er den virkelig tunge dagen i Texas Method; Det er her man skal trøkke til og sette nye løft. Originale Texas Method ser slik ut: Monday: 5×5 Squats, 5×5 Bench, 1×5 Deadlifts Wednesday: 2×5 light Squats, 3×5 Press, 3×12 Pull-ups Friday: 1×5 Squats, 1×5 Bench, 5×3 Power Cleans Trådstarter har hvis jeg ikke tar feil byttet ut endel øvelser, noe jeg ikke ser helt poenget i. For eksempel er fredagen lik, bortsett fra at power cleans er byttet ut med dips? Det er jo ikke tilsvarende øvelse i det hele tatt, og virker på meg som en dårlig øvelse å "maxe i" på fredagen. Jeg har ikke så mye peiling på Texas Method at jeg skal uttale meg så mye utover dette, men jeg mener man skal være forsiktig med å "tweake" for mye på slike standardprogrammer, for ikke at hele poenget med programmet skal forsvinne. Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Med 5x3 power cleans så blir jo fredagen noe helt annet ja. Behold programmet som det er trådstarter, din endring så veldig lite fornuftig ut i mine øyne. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Fredagsøkta på texas så i overkant lett ut. Kun et sett med fem reps på både knebøy og markløft? Og det er all markløft du skal trene iløpet av hele uka? Markløft er en øvelse som knuser kroppen skikkelig, og man skal ha mange lettere sett først for så å ha et toppsett med 1x5 en gang i uken. Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Ja jøss, jeg er klar over hva markløft er. Men det forandrer ikke det faktum at fredagen slik trådstarter har satt opp blir altfor lett. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Kun et sett med fem reps på både knebøy og markløft? Det var dette jeg siktet til, har ikke kommentert noe annet Men jeg føler meg litt for pirkete nå, så jeg gir meg her. Endret 3. juni 2011 av baBuShKa Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Man behøver ikke mange oppvarmingssett i markløft hvis man har tunge knebøy i kroppen. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Det er sant, har alltid markløft etter knebøy. Men syns likevel det er veldig greit med et par sett før man starter på toppsettet. Pleier å ha et par sett på rundt 2/3 vekt av toppsettet først. Hvis ikke kjennes det av og til ut som trapesiuzen og øvre ryggdel får "sjokk", stikkende følelse.. Og det er ikke behagelig, og jeg vet ikke hvor bra det er heller. Viktig å ta slike øvelser seriøst.. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det er sant, har alltid markløft etter knebøy. Men syns likevel det er veldig greit med et par sett før man starter på toppsettet. Pleier å ha et par sett på rundt 2/3 vekt av toppsettet først. Hvis ikke kjennes det av og til ut som trapesiuzen og øvre ryggdel får "sjokk", stikkende følelse.. Og det er ikke behagelig, og jeg vet ikke hvor bra det er heller. Viktig å ta slike øvelser seriøst.. Programmet teller kun arbeidssett, du må selvfølgelig varme opp etter eget ønske:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå