Gå til innhold

Hallo, gidder noen å se på dette programmet? 5/3/1 og Texas Method templates.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har laget et Texas method template og endret litt på BBB 5/3/1 templaten, har tenkt å gjøre texas method først, når jeg er ferdig med SS så 5/3/1 etterpå.

Ser det greit ut? Noe du ville endret?

Texas method

5/3/1

Takk for svar:)

Btw, linkene er online notepads cl1p.net

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Markløft 1x5 i uka er vel ganske standard i programmer som er avkom og variasjoner av Starting Strength.

Legg merke til at fredagen er den virkelig tunge dagen i Texas Method; Det er her man skal trøkke til og sette nye løft.

Originale Texas Method ser slik ut:

Monday: 5×5 Squats, 5×5 Bench, 1×5 Deadlifts

Wednesday: 2×5 light Squats, 3×5 Press, 3×12 Pull-ups

Friday: 1×5 Squats, 1×5 Bench, 5×3 Power Cleans

Trådstarter har hvis jeg ikke tar feil byttet ut endel øvelser, noe jeg ikke ser helt poenget i. For eksempel er fredagen lik, bortsett fra at power cleans er byttet ut med dips? Det er jo ikke tilsvarende øvelse i det hele tatt, og virker på meg som en dårlig øvelse å "maxe i" på fredagen. Jeg har ikke så mye peiling på Texas Method at jeg skal uttale meg så mye utover dette, men jeg mener man skal være forsiktig med å "tweake" for mye på slike standardprogrammer, for ikke at hele poenget med programmet skal forsvinne.

Lenke til kommentar

Fredagsøkta på texas så i overkant lett ut. Kun et sett med fem reps på både knebøy og markløft? Og det er all markløft du skal trene iløpet av hele uka?

Markløft er en øvelse som knuser kroppen skikkelig, og man skal ha mange lettere sett først for så å ha et toppsett med 1x5 en gang i uken.

Lenke til kommentar

Det er sant, har alltid markløft etter knebøy.

Men syns likevel det er veldig greit med et par sett før man starter på toppsettet.

Pleier å ha et par sett på rundt 2/3 vekt av toppsettet først.

Hvis ikke kjennes det av og til ut som trapesiuzen og øvre ryggdel får "sjokk", stikkende følelse.. Og det er ikke behagelig, og jeg vet ikke hvor bra det er heller.

Viktig å ta slike øvelser seriøst..

Lenke til kommentar

Det er sant, har alltid markløft etter knebøy.

Men syns likevel det er veldig greit med et par sett før man starter på toppsettet.

Pleier å ha et par sett på rundt 2/3 vekt av toppsettet først.

Hvis ikke kjennes det av og til ut som trapesiuzen og øvre ryggdel får "sjokk", stikkende følelse.. Og det er ikke behagelig, og jeg vet ikke hvor bra det er heller.

Viktig å ta slike øvelser seriøst..

Programmet teller kun arbeidssett, du må selvfølgelig varme opp etter eget ønske:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...