Gå til innhold

Rendere i høyere oppløsning en orginal filen?

Anbefalte innlegg

yoo

Har noen video filer på 480x360 fra konserter. Bare fikser litt på dem så de blir bedre som lyd,kontraster og skarphet. men når jeg er ferdig og skal rendere video filene er det vits og rendere som 1080x720 [HD] da? eller 720x480. Vil det bli bedre når orginal filen bare er 480x360. Er det noe vits å ha høyere en det da? takker for svar, skjønner ikke det helt. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppløsning er det samme som detaljenivå, der hver pixel kan vise en farge. Om du øker oppløsningen så får du flere pixler ved siden av hverandre med samme farge, og det ser i praksis likt ut, men tar mye mer plass. Det finnes en del algoritmer for å gjøre ting penere, men i utgangspunktet kan du ikke legge til flere detaljer der det ikke finnes noen.

Lenke til kommentar

Oppløsning er det samme som detaljenivå, der hver pixel kan vise en farge. Om du øker oppløsningen så får du flere pixler ved siden av hverandre med samme farge, og det ser i praksis likt ut, men tar mye mer plass. Det finnes en del algoritmer for å gjøre ting penere, men i utgangspunktet kan du ikke legge til flere detaljer der det ikke finnes noen.

Okey takk for svar. Så det er ikke noe poeng å høyne oppløsningen enn den er ogrinalt? tar veldig mye lengre tid også å rendere i hd. så jeg kan egentlig bare rendere de filene her til 480x360. ? skal vise dette på hd tv.

Lenke til kommentar

Prøv begge deler og se hva du liker best. Vanskelig å si om rendreprogrammet eller tv'en oppskalerer best.

Forskjellen er stort sett så liten at man ikke merker forskjell uansett.

Jeg ser ingen fordeler med å lagre i noe høyere enn kildematerialet.

Lenke til kommentar

Noen som vet i samma slengen om prossesor og ram har mye på renderings hastigeten å gjøre?

Når jeg renderer en 500 mb fil som tilsvarer ca 6 min i hd, så tar det rundt 9-10 timer å rendere. Det er mulig det bare tar så lang tid men er litt drøyt for meg da jeg har over 100 klipp jeg skal fikse. Kan nevne at jeg har 2 gb ram og amd opteron 148. Om man har det optimale hardware til pcen for dette formålet vil renderingen gå mye raskere? isåfall noen som har tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...