ilpostino Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg har tidligere brukt MySQL Workbenchfor å redigere en MySQL database online. nå vil jeg gjerne hente ned hele databasen lokalt og arbeide på en lokal maskin da jeg har tenkt til å gjøre en del større endringer. er det noen som har noen forslag til programmer som fungerer bra til det? jeg har ikke blitt helt klok på om overnevnte program klarer dette tilstrekelig. Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Hvilken tilgang har du på serveren du skal hente fra? Er det en typisk phpmyadmin + workbench, eller har du shell/console på serveren? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 jeg har shell/console-tilgang på serveren. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Da burde mysqldump og mysqlimport gjøre nytten. Eventuelt kan du importere via workbench lokalt. Jeg knoter alltid mer med import enn dump Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) dette har jo tatt år og dag før jeg har fått prioritert. kjent med eksport/import-funksjonen til MySQL Workbench? er det feks noen tabeller som ikke blir med hvis en bruker dette programmet? Endret 20. oktober 2011 av ilpostino waits for Alice Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Kjent er vel å dra den litt langt, men jeg har brukt den til et par servermigreringer uten å savne noe i etterkant i alle fall Flytter da stort sett prod-databasene over til en ny installasjon, og har aldri hatt behov for å ta med systemdatabaser. Som sagt knoter jeg alltid en del med importen igjen. Er mer bevandret i MSSQL... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå