Tazzzzer Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hei, vet ikke om dette er riktig kategori, men jeg prøver. Jeg har et ønske om og legge til mitt fars etternavn i mitt navn. Mitt spørsmål er: Går det an og ha to etternavn, jeg vet at det går med bindestrekk og et mellomnavn, men jeg vil gjerne ha to etternavn? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Teknisk sett så blir bare det siste navnet "etternavnet". Det andre blir bare mellomnavn. Lenke til kommentar
youlookslashy Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Har du med bindestrek er det derimot også ditt etternavn. F.eks Olsen-Larsen, da er det etternavnet ditt. Er det Olsen Larsen er bare Larsen etternavnet ditt. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) "§ 7. Doble etternavn To navn som kan tas som etternavn, kan tas som et dobbelt etternavn der de to navnene er satt sammen med bindestrek. I forhold til §§ 3 og 4 regnes et dobbelt etternavn som to adskilte etternavn." Endret 12. mai 2011 av bazukh Lenke til kommentar
sebbur Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg hadde i utgangspunktet mors etternavn som mellomnavn og fars etternavn som etternavn. Av forskjellige årsaker ønsket jeg å endre på dette. Jeg tok fars mellomnavn som mitt mellomnavn og mors etternavn som etternavn, og det gikk kjempebra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå