ErlingMK Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Har problemer med dårlig signal på data siden jeg sitter langt unna routern. Lurte på om det kunne hjelpe og kjøpe noe annet enn den USB adapter som jeg har nå. Ville ett nettverkskort eller USB med antenne gi bedre signal? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Det kommer veldig an på hvilken kvalitet den mottakeren du har idag er av. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Og sender og mottaker burde være N og ikke B eller G Men sjekk om begge klarer N før du evt bytter/stiller den inn som det. Lenke til kommentar
ErlingMK Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Det er en Jensen Scandinavia AL85300 v2. Veit du om den er bra? Og hva mener du med B, N og G? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 JensenScandinavia Air:Link 85300 LongRange Extreme-N - nettverkkort? N er en standard som er vanlig i dag kalles også IEEE 802.11n http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_LAN Lenke til kommentar
ErlingMK Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 JensenScandinavia Air:Link 85300 LongRange Extreme-N - nettverkkort? N er en standard som er vanlig i dag kalles også IEEE 802.11n http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_LAN Ja, det er en: "Wireless USB stick 300 mbs 11n Air:Link 85300". <-- Det står på boksen. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg er ikke spesilt begeistret for Jensen, men de pleier å ha meget god dekningsgrad på wifi. Uansett så er plassering av router og mottaker alltid veldig viktig for å oppnå gode mottaksforhold. Vær spesielt var på at det ikke befinner seg store stålkonstruksjoner i nærheten av router som sikringsskap, kjøleskap, skjulte bærebjelker etc. Valg av kanal er også særs viktig i tettbebygde områder. Du kan bruke et program kalt innSSIDer for å finne den kanalen med færrest nettverk på og så sette opp routeren din til å bruke denne. Lenke til kommentar
ErlingMK Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg er på fibernett forresten. Og hva hvis kjøleskapet er imellom router og mottaker da? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Da blir signalet mer eller mindre redusert til 0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå