Kasp0me Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hei. Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg på vei til en bedre natt, for sånn ting er nå, så klarer jeg ikke og sove en natt uten og drømme mareritt om at den jeg er sammen med gjør et eller annet mot meg som er imot et forholds "regler". Høres kanskje dumt ut ja, som at jeg ikke stoler på henne eller andre ting, men jeg stoler 100% på hu. De 4 første månedene i forholdet våres var hu utro mot meg, dret loddrett i meg og gjorde alt det som gjøres i et forhold jævelig. Etter dette slo jeg opp og vi var ikke sammen. Hu kom klynkende og jeg tok avstand hele tia helt til vi brukte en måned bare på og prate og ja, du kan kalle det som og starte på nytt. Etter denne fasen så har alt blitt ordentlig og jenta viser at hu har vokst og fått masse mer følelser for meg. Alt er perfekt nå og har vært det i 6 mnd nå. Ingenting er ille og hu er en kjæreste jeg kan dele livet mitt med. Jeg stoler på hu og alt. Vi har lagt alt det ille bak oss og hverdagen er fin bortsett fra en ting. Jeg legger meg og drømmer mareritt, jeg våkner ikke av drømmene men følelsene jeg sitter med da jeg våkner er tilnærmet jævelige. Er det noen som har noen råd mot en bedre natt? Jeg blir ikke fysisk sliten men psykisk og jeg drømmer nesten noe hver natt. Håper på behjelpelige svar. Lenke til kommentar
ixa Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hei, Xenom. For det første må jeg s i at jeg synes hele innlegget ditt er veldig selvmotsigende, og at jeg vil anta det er det som virkelig er problemet ditt. For det andre er det jo aldri noen fasit-svar på slike ting som dette, så det jeg skriver trenger ikke stemme i det hele tatt. Jeg vet at jeg aldri hadde kunnet tilgi noen som hadde gjort noe slikt med meg - innerst inne - uansett hva jeg viste utad. All honnør til deg om du er så stor at du klarer å tilgi. Har du snakket med henne om dette i ettertid? Psykologer kan også hjelpe kjempemye om du er innstilt på å ta imot hjelpen - det bør ikke være for flaut. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Ja jeg har pratet masse med henne om dette før, vi er veldig åpne mot hverandre nå og deler alt av tanker og meninger. Hva mener du med selvmotsigende? Alt er lagt bak seg og det var en engangshendelse som ikke vil skje igjen noe jeg virkelig tror på. Hverdagen min er fin og alt er bra. Vi krangler aldri, bare diskuterer småting som alle forhold gjør uten at det skal bli sure miner for ting. Psykolog er et alternativ. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) Av erfaring: en gang utro, alltid utro. Men dette vet du jo tydeligvis selv og ettersom det holder deg våken om natta. Kom deg vekk å finn ei ordentlig jente. punktum. EDIT: å vurdere å gå til psykolog bare for å tviholde på en jente som har gjort disse tingene mot deg, ser du ikke selv hvor hinsides feil det er? Endret 12. mai 2011 av lperik 1 Lenke til kommentar
ixa Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 EDIT: å vurdere å gå til psykolog bare for å tviholde på en jente som har gjort disse tingene mot deg, ser du ikke selv hvor hinsides feil det er? Man går ikke til psykolog for å tviholde på jenta, men for å finne ut og akseptere hva som trykker. Noen klarer dette selv, men mange trenger hjelp. Lenke til kommentar
ixa Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Ja jeg har pratet masse med henne om dette før, vi er veldig åpne mot hverandre nå og deler alt av tanker og meninger. Hva mener du med selvmotsigende? Alt er lagt bak seg og det var en engangshendelse som ikke vil skje igjen noe jeg virkelig tror på. Hverdagen min er fin og alt er bra. Vi krangler aldri, bare diskuterer småting som alle forhold gjør uten at det skal bli sure miner for ting. Psykolog er et alternativ. For oss andre som leser innlegget ditt og som trekker (for) raske konklusjoner, er det helt åpenbart at du er redd for at hun skal være utro igjen, og derfor ligger med panikk i søvne når din bevisste sperre er nede. Det trenger ikke være slik, og du bør heller ikke bli overbevist av oss, men heller av deg selv. Dere har fått forholdet til å fungere, men dere glemte deg i farten. Det vil nok slite i det lange løp. Jeg mente at du burde snakke med henne og/eller psykolog om det du føler nå - etter du har sovnet. Underbevisstheten skal man ikke bare avfeie uten videre, den prøver å si deg noe. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg har slike drømmer innimellom selv, og det er helt jævlig å våkne opp og fremdeles føle fortvilelsen man hadde i drømmen. Sliter du litt med selvtilliten? I mitt tilfelle er det at jeg forguder han så at jeg ser på han innimellom og kan ikke tro at vi er sammen. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Altså i starten var hu usikker på meg og gjorde som hun selv ville. Eller rettere sagt ga helt faen i alt som skjedde rundt meg. Jeg merka det og det eneste som gjorde at jeg var sammen med henne var det lille gode som betydde så mye mer enn det vondet. Hu ville aldri være med meg, spurte jeg om hu ville være med meg så endte det som regel at 1 av 5 ganger ble et unntak. Når venner spurte var hu med med en gang. Det var alltid jeg som tok initsiativ til og finne på ting hele tia, så var masse smått av negative ting som gjorde det meste surt. Når vi var alene så gikk alt som det skulle. Jeg var forelska som bare det. Etter utroskapsgreiene så fant hu ut at følelsene var der for meg og hu viste seg fra en side hu aldri hadde gjort før i forholdet. Hu brydde seg. Tror hu ikke var klar over hva hu hadde fått og hva hu mista før hu mista det. Jeg sendte meldinger hele tia (noe hu likte), så ble det stilt. Nå vil hu være mer med meg enn venner, ikke at det teller for min del, men det viser at hu vil være med meg og oppleve ting med meg. Hu deltar på og finne på ting. Gjør forholdet mer stabilt og rolig, noe jeg liker! Alt er så godt som perfekt. Den gutten hu var utro med var hennes eks, som hu har brutt all kontakt med noe jeg også vet for hu gir meg full tilgang på alt av internettsider mobillogger etc, noe jeg ikke skjekker for jeg stoler på henne. I starten måtte jeg bygge opp dette noe som ga meg en liten trygghet. Hu setter meg høyt og prioriterer meg høyt og gir meg den aksepten jeg føler jeg trenger. Har hatt mange forhold, men dette er seriøst nå og stabilt. Er bare drømmene mine som plager meg. Tar halve dagen og bli kvitt drittet også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 be henne om å reise til helvette for det hun har gjort før. man the fuck up og finn ei ny dame. det må nevnes at min erfaring med forhold er begrenset, men jeg hadde aldri i faen klart å være sammen med ei som hadde vært utro tidligere. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Trodde ikke jeg heller var mulig, men sitter da her enda med en grei følelse! Men vil gjerne få svar på hovedpoenget i innlegget enn at folk skal si at jeg skal dumpe jenta. Er ikke det jeg spør etter her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå