rodge1970 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hei. Jeg har en Acer Aspire 5810TZG som ene guttungen min pleier å bruke. Igår kom det en feilmelding 0xc00000e9, samtidig hører jeg litt skurring fra hd. Er det disken som har tatt kveld? Finnes det programmer som kan sjekke dette? Mvh Roger Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 http://www.mydellmini.com/forum/dual-booting/13834-windows-7-0xc000000e-boot-error.html Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 http://www.mydellmini.com/forum/dual-booting/13834-windows-7-0xc000000e-boot-error.html Ser ikke helt at den linken er noe jeg trenger? Dette gjelder vel dual boots? Problemet mitt, er at jeg ikke kommer inn i windows i det hele tatt. Feilkoden dukker opp først. Den kommer også når jeg prøver startup repair. Lenke til kommentar
bollapinnsvin Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg ville vurdert et selskap som ibas eller Ahlberg data. (De henter ut data fra krasjede harddisker.) Jeg har brukt Ahlberg data med stort hell en gang tidligere og fikk tilbake alle mine bilder. Mer info finnes her: www.ahlbergdata.no Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Det er ikke så farlig med dataene på disken. Håper bare at den kanskje kan fikses. Mulig et dosbasert oppstartsprogram som fikser bad sectors? Har sett etter dette, men finner ikke noe slikt for den toshiba hd'en som står i Mvh Roger Lenke til kommentar
ixa Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Aner ikke hvordan det er nå, men brukte ofte Ultimate Boot Disk/CD før.. http://www.ultimatebootcd.com/ Forhåpentligvis finner du noe du trenger der. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Det er ikke så farlig med dataene på disken. Håper bare at den kanskje kan fikses. Mulig et dosbasert oppstartsprogram som fikser bad sectors? SpinRite kan (kanskje) fikse disken, men a) Det er ingen garanti for det b) SpinRite koster $89 - mer enn det en ny 500GB 2.5" disk koster ... Kanskje du kjenner noen som har en kopi av SpinRite liggende? SpinRite er basert på FreeDOS og bootes vanligvis fra CD (eller floppy), men det går også an å få til bootbare USB-varianter. Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Takker for gode tips! Skal sjekke ut litt nå, så kommer jeg tilbake Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hvis feilen mot harddisken skyldes andre forhold (f.eks minne elelr programmer som har gått i spinn) kan en "reparasjon" spinrite, UltimateBootCD e.l. være lurt. Er det derimot fysiske skader på platene i harddisken er det eneste fornuftige å bytte den ut med en ny harddisk. Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Hvis feilen mot harddisken skyldes andre forhold (f.eks minne elelr programmer som har gått i spinn) kan en "reparasjon" spinrite, UltimateBootCD e.l. være lurt. Er det derimot fysiske skader på platene i harddisken er det eneste fornuftige å bytte den ut med en ny harddisk. Ser ut som det er hele disken som er i stykker Må vel kjøpe en ny...et siste spørsmål, hvor/hvem skal jeg kontakte ang. win7 som var forhåndsinnstallert på denne? Mvh Roger Lenke til kommentar
ixa Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Må vel kjøpe en ny...et siste spørsmål, hvor/hvem skal jeg kontakte ang. win7 som var forhåndsinnstallert på denne? Følger ikke gjenopprettingsdisker med ACER-maskiner da? Bare til å kjøre dem i. Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Nope, ringte Acer, og det fulgte ikke med recovery cd. Skulle ha tatt sikkerhetskopi ved første oppstart Nå har jeg produktkoden på undersiden av pc'en, så det er vel lovlig hvis jeg finner en likedan win versjon, og bruker den på nytt? Mvh Roger Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Nå har jeg produktkoden på undersiden av pc'en, så det er vel lovlig hvis jeg finner en likedan win versjon, og bruker den på nytt? Ja da. Men du må bruke en Windows-versjon som er tilpasset produktkoden/PC'en. Produktkoden på PC'en kan høyst sannsynligvis ikke brukes sammen med vanlige "retail" versjoner av Windows. En recovery-DVD inneholder som regel også alle nødvendige drivere for PC'en, men drivere kan man som regel finne på produsentens support-sider og laste ned derfra, så det du trenger er en "OEM-versjon" av Windows som du kan installere. Slike ting reker av og til rundt på enkelte mindre offisielle strøk av internet, for å si det slik, men der har man ikke alltid noen garanti for å få "ren vare", så det beste hadde vært om du kunne få låne en kopi av noen du kjenner/kan stole på. Forstår jeg deg riktig når jeg tolker deg slik at du vil gjøre følgende: 1) Installere Vista med PC'ens produktkode 2) Oppgradere til Windows 7 med DVD'en du har fått (- har denne en egen produktkode? ) Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Takker for svar! Nei, det var ferdig innstallert win7 (home premium tror jeg). Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Nei, det var ferdig innstallert win7 (home premium tror jeg). Ah ... jeg blandet inn detaljer fra en annen - men lignende - tråd jeg svarte på ... Sorry 'bout that. Lenke til kommentar
ixa Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Nå har jeg produktkoden på undersiden av pc'en, så det er vel lovlig hvis jeg finner en likedan win versjon, og bruker den på nytt? Så lenge du får en windowsversjon innpå hvor du kan bruke din kode (under eller etter inst) må alt bare være bra. Om du så må til med en piratversjon og endre koden etterpå - tut og kjør. Edit: Ord deling Endret 13. mai 2011 av ixa Lenke til kommentar
rodge1970 Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Nå har jeg produktkoden på undersiden av pc'en, så det er vel lovlig hvis jeg finner en likedan win versjon, og bruker den på nytt? Så lenge du får en windowsversjon innpå hvor du kan bruke din kode (under eller etter inst) må alt bare være bra. Om du så må til med en piratversjon og endre koden etterpå - tut og kjør. Edit: Ord deling Flotte saker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå