ChristianL Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg har fått i opppgave å drøfte to problemstillinger i samfunnsfag på VG1 SSP. Oppgaven er: 1: Hvilke grunner ser du til at unge i etableringsfasen bør være de som får høyest lønn? 2: Hvordan stiller du deg til ett forslag om at yrkeserfaring ikke gir uttelling på lønnsslippen? Hadde vært veldig fint om noen kunnne kommer med noen gode argumenter for og imot. Lenke til kommentar
ixa Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 1: Hvilke grunner ser du til at unge i etableringsfasen bør være de som får høyest lønn? 2: Hvordan stiller du deg til ett forslag om at yrkeserfaring ikke gir uttelling på lønnsslippen? 1. Jeg ser ingen grunn til at unge skal få høyest lønn. Er det så dyrt å etablere seg, må man ta fatt i det virkelige problemet; boligprisene. 2. Er overbevist om at de som har lagt det frem ikke har tatt i en spade selv i løpet av sitt arbeidsliv. Lønn etter innsats og kunnskap, ikke etter hvor mye papir du bærer på. Jeg klarer bare imot uansett hvor mye jeg prøver jeg. Muligens derfor jeg aldri likte slike oppgaver på skolen... Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Jeg sliter litt med for jeg, og men takk for svaret iallefall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå