Gå til innhold

Sette inn komponentene går bra, men de trenger strøm! Hjelp

Anbefalte innlegg

Hei!

Nettopp fått nye deler fra Komplett. dvs deler til en helt ny PC.

Jeg har koblet opp en PC før, og har ikke problemer med og sette inn skjermkort, CPU, RAM etc...

Problemet mitt nå ligger i hvordan jeg skal koble til forsyningen. Det ligger en haug av giuder på nettet som viser "how to build your own PC" men ingen av de jeg har sett viser hvordan man kobler opp alle kabler og ledninger.

Det er garantert det letteste, men av erfaring kan det gå galt hvis feil komponent får feil spenning over seg... tror jeg. Hehe

Hovedkort:

Gigabyte GA-P67A-UD3, Socket-1155

ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0

PSU:

Chieftec Nitro Series BPS-650C 650W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 140mm Vifte

CPU:

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K Socket 1155

GPU:

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA

PCI-Express 2.0,"DirectCU II", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP

Håper på litt enkel hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den tykkeste kabelen som ender i en stor rektangulær kobling skal i hovedkortet i et hull som ser ut som det passer. Det kan hende det er en liten firkanta ende med 4 ledninger inn, den skal også inn.

En annen kabel er en som er 4+4 "pin". Den har to firkanta hull med fire pinner hver, denne skal vanligvis i toppen av hovedkortet, det kan hende den ene siden på hovedkortet er dekket med plastikk, bare fjern denne biten og sett inn hele.

Ellers skal harddisker, skjermkort og vifter ha strøm, det pleier å følge med kabinettet adaptere til viftene. Skjermkortet skal ha kabler som består av 6 eller 6+2 "pin". Fyll alle hullene.

Om du har en nyere harddisk skal du bruke en S-ATA-kabel. Den er tynn, med et L-formet hull.

Det er egentlig ikke så lett å gå feil i dag, da ingen av pluggene passer andre steder enn der de er laget for å passe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...