Gå til innhold

Panasonics nye hjertebarn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har fått med seg om det er samme batteri på G3 som GH2?

Noen som har snublet over noen bilder med GH2 og G3 sammen enda? Interessant å se størrelsesforskjellen.

Så lenge ikke bildekvaliteten er bedre på G3, tror jeg ikke at størrelsesforskjellen er stor nok til å gjøre G3 interessant for min del. Hadde G3 vært tilgjengelig da jeg kjøpte GH2, kan det hende jeg hadde valgt førstnevnte. Men jeg er fornøyd med GH2.

GF1-en min blir ikke brukt lenger fordi GH2 tar bedre bilder i dårlig lys, og GH2 er fortsatt så portabel at den passer i veska mi.

Jeg går og venter på GF2-størrelse med GH2-bildekvalitet. Da skulle jeg klart meg med touchscreen. ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror det er enda et nytt batteri i G3 - men jeg kan se hva jeg finner ut.

edit: i følge spesifikasjonene på DPreview, så er det snakk om nytt batteri. GH2's batteri er 1200mAh kontra G3's batteri på 1010mAh.

GF3 med denne nye sensoren kommer - jeg tipper til høsten. Da kommer de kanskje med en ny og bedre viewfinder også :hmm:

Interessant å høre at du ikke bruker GF1 lenger; jeg bruker fortsatt min en del.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Et ord om prisutviklingen:

"the LUMIX DMC-G1 – available in mid-November for a suggested retail price of $799.95" (med kit-linse)

"The Panasonic G2 ships from late May 2010, with a suggested retail price of US$799.95 including the kit lens."

"Beginning June 2011, the Panasonic Lumix DMC-G3 should be available for a suggested retail price of $699.99 complete with the 14-42mm zoom lens kit."

Ser ut til at de har kutta startprisen med $100 siden G1 og G2.

Ellers synes jeg det er synd pana ikke har stabilisering i huset, det er nesten hovedgrunnen til at jeg har olympus-hus.

Samme her. Panasonic lager gode kameraer. Gikk fra Panasonic ultrazoom til Olympus DSLR og det var en gedigen nedtur for meg. Olympus ga mye for pengene sammenlignet med det lille som fantes av Panasonic-utstyr. Men jeg var så uheldig at jeg trodde jeg ikke trengte billedstabilisering (fordi jeg leste at overgangen til speilrefleks i seg selv ga et så mye mer lyssterkt kamera at det kompenserte for billedstabilisering). Der tok jeg helt feil. Kunne sikkert vært anderledes for noen med andre/bedre fotografegenskaper.

Når jeg nå vil ha et nytt kamera, ønsker jeg å kunne bruke Olympus-objektiv, altså uten stabilisator i objektivet. Derfor ser jeg først på Olympus-body. Så tenker jeg på mitt eget DSLR, og leser sammenligninger. Og da ender jeg opp med å ikke kjøpe noe som helst.

Panasonic har vært litt kjipe på funksjonalitet/pris-forholdet sammenlignet med Olympus. Samtidig har de laget hardware med god fysisk kvalitet. Så jeg vil helst ha en Panasonic - men med in-house billedstabilisator.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Noen som har fått med seg om det er samme batteri på G3 som GH2?

Noen som har snublet over noen bilder med GH2 og G3 sammen enda? Interessant å se størrelsesforskjellen.

Det er forskjellige batterier på G3 og GH2, muligens samme på GF2 og G3, i hvertfall samme kapasitet (1010mAh). Du kan sikkert finne bruksanvisningene på nettet, der pleier det å være info om battertype. Av og til står det under spesifikasjoner på sidene til produsenten også.

Imaging Resources har en del sammenlignignsbilder, inklusiv GH2 vs G3.

ZURCOMP-GH2-S.JPG

Trodde ikke G3 skulle bli veldig interessant, men med den størrelsesforksjellen og så nær i funksjoner er den faktisk det. IR skriver også at det er bedre JPG-kvalitet enn GH2, men jeg er ikke sikker på om de har en full produksjonsmodelle eller ikke (men det står sikkert et sted).

Forøvrig mye annet nyttig også på den siden: http://www.imaging-resource.com/PRODS/DMCG3/DMCG3A.HTM

Lenke til kommentar

Trodde ikke G3 skulle bli veldig interessant, men med den størrelsesforksjellen og så nær i funksjoner er den faktisk det. IR skriver også at det er bedre JPG-kvalitet enn GH2, men jeg er ikke sikker på om de har en full produksjonsmodelle eller ikke (men det står sikkert et sted).

Hvis ikke video er veldig viktig, så er G3 et meget interessant alternativ.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...