Gå til innhold

Jobbet kun to mnd ifjor, får jeg utbetalt lønn i juni?

mrruy

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i ny jobb 1. nov ifjor, og fikk da samtidig utbetalt feriepenger fra gamlejobben (skattet for de også).

Lurer nå på om jeg vil kun få utbetalt feriepenger for de to mnd ifjor, og ingen lønn i juni, eller full lønn pluss feriepengene for de to mnd i juni?

Og jeg skal ha to uker ferie i JULI, da vil jeg vel gjerne bli trukket for de to ukene ferie på lønnen DA?

Om det ikke ble veldig forvirrende her nå - har noen et svar? Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja da vil du kun få feriepenger for di 2 månedene du var i jobb siden du allerede har fått for di andre månedene når du sluttet den gamle jobben, juni måneden er kun feriepenger og ingen lønn og igjen ja du vil bli trukket for di ukene med ferie du tar

Lenke til kommentar

Jobber du hele juni som vanlig så får du lønn for den mnd. Og når du tar din ferie i juli så blir du avkortet tilsvarende feriedager. Men feriepenger kan du få allerede i juni, kommer litt ann på rutiner til selskapet som utbetaler disse. Bl.a vi får våre den 5. i juni men ferien tar vi senere ut på sommeren.

:)

Lenke til kommentar

Du får høre med lønningskontoret der du jobber. Du vil få feriepenger for de to månedene.

Der jeg jobber får vi feriepengene i juni uansett når vi tar ferie. Samtidig blir det trukket litt lønn siden vi har 5 ukers ferie og det bare er litt over 4 uker i juni. Hvis du hadde jobbet hos oss ville du fått nesten ingenting i juni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...