flashboy91 Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Hei hei, jeg skal nå starte å jobbe i oslo. Jeg bor nå i lier, altså rett utenfor drammen litt nærmere oslo. Men poenget her er om noen vet hvor lang tid jeg vil bruke fra Drammen til Majorstua i rushen på morningen? Pluss parkering, finnes det noe måneds kort til det? Lønner det seg heller å ta tog og trikk? Ut i fra det jeg vet er at det blir svin dyrt. Takk for svar. Erik Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg har en del venner som pendler på denne strekningen - de tar toget fordi det går mye kjappere. Så vidt jeg husker var det snakk om en god halvtime, mens bilen brukte dobbelt så lang tid. Selv om månedskort på toget nok er dyrt, sparer du lett penger i forhold til både drivstoff og parkeringsavgifter. Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 11. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg har en del venner som pendler på denne strekningen - de tar toget fordi det går mye kjappere. Så vidt jeg husker var det snakk om en god halvtime, mens bilen brukte dobbelt så lang tid. Selv om månedskort på toget nok er dyrt, sparer du lett penger i forhold til både drivstoff og parkeringsavgifter. Takk for svar. Har vurdert det også, men hørte i dag at jeg må ha billet for drammen 300 kr, billet for oslo og akershus 400 kroner og trikkebillet i oslo for rundt 800 kroner. Så blir litt gal av disse prisene med tanke på at jeg skal være lærling. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) Trikkebilett i Oslo for rundt 800kr? Tror du får den inkludert i biletten for Oslo og Akershus. Og jeg vil tro du sparer mye penger i drivstoff til bilen. Pluss at det er mye mer chill å ta tog, pluss at det går mye kjappere. Endret 12. mai 2011 av Henrik™ Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Toget er tingen, køen er lang om morgenen. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Toget er tingen så lenge det går som det skal. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Timeekspressen går også hver time døgnet rundt på den strekninga der. Er dog en liten spasertur og gå fra Sjølyst til Majorstua. (event ta bussen helt inn til terminalen, og annen form for kollektivt videre derfra) Lenke til kommentar
Sink Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Jeg har en del venner som pendler på denne strekningen - de tar toget fordi det går mye kjappere. Så vidt jeg husker var det snakk om en god halvtime, mens bilen brukte dobbelt så lang tid. Selv om månedskort på toget nok er dyrt, sparer du lett penger i forhold til både drivstoff og parkeringsavgifter. Kan vel slenge inn at hvis det tar "en god halvtime" så vil du klare strekningen på rundt den samme tiden, kanskje litt lenger på sykkel også. Det er sykkelsti hele veien. edit: kanskje en liten underdrivelse på tiden, men det er så vidt jeg husker ikke så værst på den strekningen. Endret 14. mai 2011 av Sink Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Neppe fremme med sykkel på en halvtime. Uten kø tar det ca 25-30 min med bil. Enig i at toget vil være det billigste. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Drammenbanen blir lagt om i august. Da går toget til/fra Oslo ca. 5 min raskere enn før. God tur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå