Gå til innhold

Pendling Drammen-Oslo

Anbefalte innlegg

Hei hei, jeg skal nå starte å jobbe i oslo. Jeg bor nå i lier, altså rett utenfor drammen litt nærmere oslo. Men poenget her er om noen vet hvor lang tid jeg vil bruke fra Drammen til Majorstua i rushen på morningen? Pluss parkering, finnes det noe måneds kort til det?

Lønner det seg heller å ta tog og trikk? Ut i fra det jeg vet er at det blir svin dyrt.

Takk for svar.

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en del venner som pendler på denne strekningen - de tar toget fordi det går mye kjappere. Så vidt jeg husker var det snakk om en god halvtime, mens bilen brukte dobbelt så lang tid. Selv om månedskort på toget nok er dyrt, sparer du lett penger i forhold til både drivstoff og parkeringsavgifter.

Lenke til kommentar

Jeg har en del venner som pendler på denne strekningen - de tar toget fordi det går mye kjappere. Så vidt jeg husker var det snakk om en god halvtime, mens bilen brukte dobbelt så lang tid. Selv om månedskort på toget nok er dyrt, sparer du lett penger i forhold til både drivstoff og parkeringsavgifter.

Takk for svar. Har vurdert det også, men hørte i dag at jeg må ha billet for drammen 300 kr, billet for oslo og akershus 400 kroner og trikkebillet i oslo for rundt 800 kroner. Så blir litt gal av disse prisene med tanke på at jeg skal være lærling.

Lenke til kommentar

Trikkebilett i Oslo for rundt 800kr? Tror du får den inkludert i biletten for Oslo og Akershus.

Og jeg vil tro du sparer mye penger i drivstoff til bilen. Pluss at det er mye mer chill å ta tog, pluss at det går mye kjappere.

Endret av Henrik™
Lenke til kommentar

Kan vel slenge inn at hvis det tar "en god halvtime" så vil du klare strekningen på rundt den samme tiden, kanskje litt lenger på sykkel også. Det er sykkelsti hele veien.

edit: kanskje en liten underdrivelse på tiden, men det er så vidt jeg husker ikke så værst på den strekningen.

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...