khan2k Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Hei, Jeg har eid en HTC Desire Z siden november ifjor, og i de to siste dagene har batteriet tømt seg kun etter en halv dag etter full oppladning. Tidligere har batteriet kun blitt gult fram til leggetid med samme bruksmønster. Men dette skjedde helt plutselig! Jeg har ikke installert noe nytt, verken app eller oppdatering. Så jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd. Eneste "nye" er at jeg har spilt mye Bubble Burst sist uke - men ikke de siste to dagene... Fra statistikken over batteribruken ser jeg at over ca 60% går til Android OS, mens det resterende er fint fordelt på nettverk og forskjellige apps. Dette virker som normalt. Derfor har jeg følelsen av at batteriet begynner å ta kvelden. Noen innspill? Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Advanced TaskKiller - last det ned og bruk flittig! Fungerer veldig bra, og lukker allt unødvendige bakgrunnskjørende-programmer! Lenke til kommentar
wapman Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Har du prøvd å oppdatere programvaren? Lenke til kommentar
esp1hunk Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hei, Jeg har eid en HTC Desire Z siden november ifjor, og i de to siste dagene har batteriet tømt seg kun etter en halv dag etter full oppladning. Tidligere har batteriet kun blitt gult fram til leggetid med samme bruksmønster. Men dette skjedde helt plutselig! Jeg har ikke installert noe nytt, verken app eller oppdatering. Så jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd. Eneste "nye" er at jeg har spilt mye Bubble Burst sist uke - men ikke de siste to dagene... Fra statistikken over batteribruken ser jeg at over ca 60% går til Android OS, mens det resterende er fint fordelt på nettverk og forskjellige apps. Dette virker som normalt. Derfor har jeg følelsen av at batteriet begynner å ta kvelden. Noen innspill? Slik var det til meg også for en ukes tid siden. Nå får jeg ikke engang ladet den eller slått den på. Venter på brev slik at den kan sendes til service. Kjipt! Anbefaler deg og ikke la den gå tom for strøm, da det samme kan skje med din også. Mulig det er batteriet som er ødelagt. Oppdaterer når jeg evt. får igjen min fra service. Lenke til kommentar
khan2k Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2011 Jeg fant en app som heter PowerTutor som monitorerer all strømforbruket på telefonen. Selv om den er ganske unøyaktig på andre telefoner enn Googles, så klarte den å finne ut at jeg brukte mye strøm på WeatherAgent (ca 30%!) - noe jeg overhodet ikke bruker. Jeg gikk da inn på Klokke klikket på været, trykket på Menu og fant ut at den var slått på til å automatisk oppdatere. Dette slo jeg fint av. Avinstallerte også endel andre apps som jeg ikke bruker og nå ser jeg at det meste av strømbruken gjøres av apps jeg faktisk bruker. Batterietopplevelsen er nå som før - og faktisk litt bedre. Anbefaler PowerTutor! Del gjerne din PowerTutor erfaring hvis du tar den i bruk! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 At Android OS trekker voldsomt med strøm er en vanlig bug i Gingerbread.. Bruk Titanium Backup PRO Freeze Software Update Her er en guide for Samsung Galaxy S, men etter hva jeg har forstått er problemet stort sett det samme for mange med Gingerbread.. http://www.darkyrom.com/community/index.php?threads/guide-battery-life.2551/ Lenke til kommentar
teitur Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 At Android OS trekker voldsomt med strøm er en vanlig bug i Gingerbread.. Desire Z har ikke fått Gingerbread - ennå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå