brennj Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Har nettopp gått i innkjøp av en 2010-mod Yamaha TZR. Skal trimme siden den ikke går så bra orginalt. Hadde tenkt å sette på ett effektanlegg, dreve om, og kanskje skifte dyse hvis det er nødstilfelle. Men vet ikke helt hvilken trim jeg burde kjøpe? Vil helst ha ett effektanlegg med god effekt og ikke så mye lyd. Noen som kan hjelpe meg? Edit: Leo Vince V6 er ikke aktuelt! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Kan jeg bare få spørre hvorfor LeoVince V6 ikke er aktuelt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Er vel ulovlig å kjøre trimmet på norske veier, og ikke lov å snakke om dette her. Vil anbefale Mopedportalen.com til denne type diskusjon. LeoVince V6 er ikke bra forholden til pris. På min moped, gjorde den samme toppfart med Leovince som med yasuni cross, der jeg mener å huske yasuni costa halvparten. Digg toppdrag er det på det, også. EDIT: Bytte dyse må du gjøre! Er kjempelett, og jeg kan eventuelt forklare hvordan. (Er vel det samme på alle forgassere.) EDIT2: Angående lydnivå, så kan du kjøpe ekstra isolering på speedoptions.no. Vil anbefale dette. Effektanlegg kommer også som oftest med plomberinger, men de er bare to-punktssveisa, og kan lett slås ut med hammer og flatt skrujern. Endret 11. mai 2011 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Athey Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Har nettopp gått i innkjøp av en 2010-mod Yamaha TZR. Skal trimme siden den ikke går så bra orginalt. Hadde tenkt å sette på ett effektanlegg, dreve om, og kanskje skifte dyse hvis det er nødstilfelle. Men vet ikke helt hvilken trim jeg burde kjøpe? Vil helst ha ett effektanlegg med god effekt og ikke så mye lyd. Noen som kan hjelpe meg? Edit: Leo Vince V6 er ikke aktuelt! Å fjerne plombene, dreve om og sette inn en 10% større dyse blir det billigste. Du må også ta turtallssperra, men det finnes guider for dette på mopedportalen. Toppfarten blir da ca 80km/t. Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Har nettopp gått i innkjøp av en 2010-mod Yamaha TZR. Skal trimme siden den ikke går så bra orginalt. Hadde tenkt å sette på ett effektanlegg, dreve om, og kanskje skifte dyse hvis det er nødstilfelle. Men vet ikke helt hvilken trim jeg burde kjøpe? Vil helst ha ett effektanlegg med god effekt og ikke så mye lyd. Noen som kan hjelpe meg? Edit: Leo Vince V6 er ikke aktuelt! Å fjerne plombene, dreve om og sette inn en 10% større dyse blir det billigste. Du må også ta turtallssperra, men det finnes guider for dette på mopedportalen. Toppfarten blir da ca 80km/t. toppfarten blir vel nærmere 90km/t om man fjerner plombene og setter in 10% større dyse Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Speedo og GPS er to forskjellige ting. Får min i 97 på speedo, og 85 på GPS.. Lenke til kommentar
brennj Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Er vel ulovlig å kjøre trimmet på norske veier, og ikke lov å snakke om dette her. Vil anbefale Mopedportalen.com til denne type diskusjon. LeoVince V6 er ikke bra forholden til pris. På min moped, gjorde den samme toppfart med Leovince som med yasuni cross, der jeg mener å huske yasuni costa halvparten. Digg toppdrag er det på det, også. EDIT: Bytte dyse må du gjøre! Er kjempelett, og jeg kan eventuelt forklare hvordan. (Er vel det samme på alle forgassere.) EDIT2: Angående lydnivå, så kan du kjøpe ekstra isolering på speedoptions.no. Vil anbefale dette. Effektanlegg kommer også som oftest med plomberinger, men de er bare to-punktssveisa, og kan lett slås ut med hammer og flatt skrujern. Tusen takk for langt og bra svar! Jeg vil ikke ha Leo Vince fordi jeg har en kompis som har det og han mener det ikke er verdt pengene og for lite effekt osv. Tror nok valget ender på Technigas eller Yasuni, er litt usikker ennå Men skader ikke dyse motoren mer enn ett effektanlegg da? Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Når man først skal trimme må man blodtrimme. Blir man tatt, blir man tatt, uansett hvor mye trim man har. Lenke til kommentar
brennj Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Når man først skal trimme må man blodtrimme. Blir man tatt, blir man tatt, uansett hvor mye trim man har. Tror du bør skifte nickname til Einstein. Jeg skal ikke blodtrimme, har kjøpt en ny moped og har planer om å selge den videre. Så ikke noe skal ødeleggest eller noe lignende. Har tenkt å få en bra pris, og det får du ikke hvis du har trimmet den i hjel. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Det er forskjell på å blodtrimme og å trimme ihjel Lenke til kommentar
brennj Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Det er forskjell på å blodtrimme og å trimme ihjel Hold deg til eksamenstråden du, du kommer tross alt med så mange saklige kommentarer der også. Håper du lukta ironien min Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Ro ned egga nå, gutter Ikke alle vil bruke over 30.000 på en moped, jarle. Samme som at når du kjøper din første bil som 18åring, skal du ikke kjøpe den til 600.000 fordi "når man først kjøper bil, skal man kjøpe skikkelig bil!"-teorien din sitter. Forskjellige folk, forskjellige krav og ønsker. Blir man tatt, sitter man også igjen med et reint helvette til arbeid for å gjøre den orginal igjen. Har en kompis som hadde 80cc i mopeden sin, kjørte i 2 dager før politiet stoppa han for høy lyd og åpenbar trim, vi andre får kjøre fritt. Han brukte rundt 10.000 på trim, brukte en uke på å montere, ble tatt, 4200 i bot, montere alt tilbake, og selge trimmen for rundt 7.000. Vil ikke si at din teori er en god teori. Skal du trimme, må du dyse opp. Ellerså får ikke motoren nok bensin, og kan resultere i å skjære seg. Og da må du invistere i ny sylinder Lenke til kommentar
brennj Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Ro ned egga nå, gutter Ikke alle vil bruke over 30.000 på en moped, jarle. Samme som at når du kjøper din første bil som 18åring, skal du ikke kjøpe den til 600.000 fordi "når man først kjøper bil, skal man kjøpe skikkelig bil!"-teorien din sitter. Forskjellige folk, forskjellige krav og ønsker. Blir man tatt, sitter man også igjen med et reint helvette til arbeid for å gjøre den orginal igjen. Har en kompis som hadde 80cc i mopeden sin, kjørte i 2 dager før politiet stoppa han for høy lyd og åpenbar trim, vi andre får kjøre fritt. Han brukte rundt 10.000 på trim, brukte en uke på å montere, ble tatt, 4200 i bot, montere alt tilbake, og selge trimmen for rundt 7.000. Vil ikke si at din teori er en god teori. Skal du trimme, må du dyse opp. Ellerså får ikke motoren nok bensin, og kan resultere i å skjære seg. Og da må du invistere i ny sylinder Tusen takk for svar! Setter pris på det Virker som du har god peiling på det du snakker om så velger å følge rådet ditt Men hvilket effektanlegg og dyse skal jeg kjøpe? Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Når man først skal trimme må man blodtrimme. Blir man tatt, blir man tatt, uansett hvor mye trim man har. Tror du bør skifte nickname til Einstein. Jeg skal ikke blodtrimme, har kjøpt en ny moped og har planer om å selge den videre. Så ikke noe skal ødeleggest eller noe lignende. Har tenkt å få en bra pris, og det får du ikke hvis du har trimmet den i hjel. Veldig lurt å selge et kjøretøy som er ulovlig på Norske veier? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Er fortsatt lovlig på bane. Jeg selger min uten trim, og selger trim separat ihvertfall. Vet desverre ikke for din del, men send mail til speedoptions.no, de vet! Spør om dyseforslag i samme slengen, så får du alt du trenger Du skal dyse opp ca. 10% av det som står i fra før av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå