MOONMOON Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Vær hilset! Jeg har et ekstremt irriterende problem med min internett-tilkobling! jeg har ekstremt lav hastiget og mister tilkoblingen i tide og utide (mister nettet i 30 sekunder om gangen). Det rare er at romkameraten min som kjører trådløst nett (jeg har kabel til routeren) ikke merker noe som helst. Dette har skjedd før og jeg løste det da ved å sette meg selv som "DMZ-host" i routeren, noe som jeg ikke har endret siden da. Siden de samme problemene har startet igjen nå kan jeg bare konkludere med at det var tilfeldigheter som hjalp meg tidligere. Diverse programmer jeg bruker gir meg feilkoder som sier at jeg bør sjekke router-instillingene mine. Jeg har ikke så mye peiling på router-innstillinger så jeg vet ikke hva mulighetene mine for å løse problemene er.. Kjører windows 7 64-bit, routern er en "Inteno x5668 Om det trengs noe mer info (la bare med det jeg tenkte ville hjelpe) er det bare å si ifra, I am at your mercy^^ All hjelp er verdsatt! Mvh. Jobent Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Det kan være så mangt som er problemet. Jeg ville først sjekke hvilken trafikk som går på maskinen din. Da gjelder det å finne ut om du har programmer som setter opp mange forbindelser. Bittorrent, Spotify, Skype, annet? Lenke til kommentar
MOONMOON Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Bruker Utorrent og Spotify, men hvis jeg har disse skrudd av får jeg fremdeles de samme problemene. har også prøvd å begrense antall tilkoblinger uten hell =/ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Det høres ikke ulogisk ut, siden trådløs fortsetter å fungere. Da ville jeg begynt å mistenke PC / OS / nettverkskort. Jeg hadde tilsvarende problem med min gamle PC med Win7 x64. Der mistet jeg nettverksforbindelsen innimellom, helt uforklarlig. Prøvde "alt" inklusive oppgradering av BIOS og tweak av operativsystem. Løsningen ble å sette inn et PCI nettverkskort og droppe det som var onboard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå