Gå til innhold

CL-finale 2011: Barcelona - Man Utd


Anbefalte innlegg

CL finale og urokråka Banan lager tråden, mens vår jaffajaffa amulett ligger ubrukt i skuffen. Helt utorlig folkens! Skam dere. Jaja, kunne vært verre, det kunne vært Latias! Da hadde jeg seriøst drept noen, med banan er det i alle fall håp in a hanging snore...

Dude, den tanken streifet ikke hodet mitt engang. Var jo faktisk jeg som etterlyste kamptråden i Redcafe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er faktisk ikke så ultrafan av Barcelona som dere kan tro. Det er bare det at de har så mange hatere(ABB om du vil), mange av dem jeg ikke ønsker den lykken det vil gi om Barcelona feiler. Samtidig får de utrolig mye ufortjent kritikk, og jeg føler at hvertfall noen må forsvare dem.

 

Jeg kommer ikke til å hovere dersom Barcelona skulle vinne, og jeg kommer til å gratulere dersom Man Utd vinner. Man Utd er verdens største klubb, kanskje verdens beste lag og de har min hele og fulle respekt. Enkelte av fansen på forumet her derimot, har jeg ingen respekt for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sorry folkens, blingset. Trodde vi var i redcafè.

 

Edit: Og er bare litt over middels lei en viss persons stadige usaklige stikk mot United.

 

Det går vel som oftest motsatt vei, hvis vi skal være ærlige. Barca skaper flere sjanser enn oss, og scorer flere mål, men hvis man skulle tro det brukere på forumet her skrev så står de bare på egen banehalvdel og trillet ball. Flere av våre supportere oppfører seg slik andre supportergrupper gjorde når vi (i mine øyne) var verdens aller beste lag (07/08).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Maefteda: hvilken kritikk er det Barca får som er ufortjent da?

 

De har en spesiell spillestil og det må da være lov å ikke like den. Jeg har sett en eller to artikler i media som kritiserer dem. Det dem har vert opptatt av er mourinho

 

For å sammenligne litt. Giggs har fått mere kritikk for å svare ironisk til media enn Barca har fått for semifinalene mot Real. Og da snakker jeg om media

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Lurer på hva slags briller du har på deg. Har sett plenty med artikler som kritiserer Barcelona. Uansett tenker jeg mer på forumer og fotballsupportere generelt.

 

Hele Barcelona filmer hver kamp

Hele Barcelona flokker seg rundt dommer i hver situasjon

Barcelona triller ball på egen banehalvdel hver kamp

Guardiola er en drittsekk

Barcelona har UEFA på sin side

Barcelona får alle dommeravgjørelser sin vei

 

Det er sånn 50 folk som sier det samme, og får det til å se ut som sannhet, noe det er langt ifra. Så og si ingen fokuserer på de avgjørelsene de får imot seg, eller de stygge tingene Real gjorde. Jeg er ikke akkurat stolt over mye av det spillerne gjør på banen, men det blir så sinnsykt overdrevet.

 

Det er mye som har skjedd med Barcelona de siste 10 årene, egentlig helt siden Laporta fikk kontroll. Spillerne filmer mer, klager mer, drakten er ikke ren for sponsorpenger lenger, Fabregas saken, snusk i styret og kjipe forbindelser til ekle klubber. Det er mye som gjør at jeg ikke er like hengiven til Barcelona lenger.

 

Det som holder meg fortsatt interessert er at jeg er fascinert over hvordan laget drives. Da tenker jeg talentutvikling, at de er tro mot egen spillestil; uansett hva. Samtidig spiller de den fotballen jeg selv står for og ønsker, og de er verdens beste på det. Det blir dessverre mindre og mindre og mindre fokus på dette. Selv etter 5-0, fantastisk fotball og få kontroverser, var det massevis av snakk her på forumet om at Barcelona er så ekle som gjør ditt og datt.

 

Og seriøst? Giggs fått kritikk? FInn 1 kritisk setning om den saken, det at folk påpeker at han var kritisk til Man Utds skeptikere før sesongen er ikke kritikk. Det at du mener at den "kritikken" overskrider kritikken av Barcelona gjør at jeg finner det umulig å overbevise deg, siden du lever på en helt annen planet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...