eveant Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Fullt fortjent at vi taper idag. Men det er skuffende at Barca filmer, selv i finalen. Alle ser opp til Barca, så det er ikke positivt for fotballen. Barcelona har funnet nøkkelen til å spille vår tids mest effektive fotball, kan ikke skjønne at det er galt å lære av de beste Det er galt å lære av de beste når de jukser. Jeg snakker ikke om den effektive fotballen eller spillestilen. Jeg snakker om at de ved flere anledninger, også i denne kampen, filmer. Ved hvilke anledninger i finalen filmet Barcelona? Alle lag har spillere som jukser, om det er filming, taklinger eller andre ulovligheter. Det er ikke noe spesifikt for Barcelona, det forekommer i alle lag Åpenbar filming er det værste jeg vet og er mer usportslig enn det meste. Det var flere tilfeller selv i denne kampen. Blant annet var det ett tilfelle hvor Valencia løp ved siden av Iniesta, og Iniesta hopper ned på bakken og vrir seg i smerte. Rooneys albue mot Wigan. Vi kan holde på i evigheter om du vil. Usportsligheter finnes overalt der det spilles fotball Joda, men jeg synes fortsatt at Barca kunne spart seg for noe så usportslig som filming i CL-finalen. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Sier dere Messi filmer, kan man like så godt si hele fotball verden filmer. :!: For Messi er av de som filmer minst? Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) @eveant og noen andre... Du finner 2-3 tilfeller der Barcelona spillerne fallet lett. Også snur du dette til at de filmer. Makan. Skal virkelig ikke være mulig. For en som ikke har sett kampen skulle man tro at Barça filmet gjennom hele kampen, mens United ble ranet pga dette. Ellers om kampen synes jeg det var en bra kamp. Barcelona fører og er gode, mens United blir litt passive. De 10 første minuttene og mot slutten av kampen(skal sies at Barcelona slappet litt mer av da) var United virkelig med. Presset høyt og hindret Barça og få ro i pasningspillet. Mulig det rett og slett var orken som tok dem, for håper ikke det var taktikken som gjorde at de skulle stoppe presset. I så fall burde ikke pausen vært så lang. Noe som jeg egentlig ikke har sett i Barça sitt pasningspill før er hvordan de bruker støttepasningene. De spiller gjerne en 2-3 meters pasning framover til en person som er markert av 2 mann. Han spiller så en støttepasning enten på første eller andre berøring til en tredjespiller. Når da forsvarspillerne jogger mot han og/eller markerer han som spilte støttepasningen, kommer det en pasning på direkten fra spiller nr3 til en fjerde spiller. Ekstremt ofte var United-spillerne helt borte på denne 3 pasningen og det var åpne rom for spiller nr4. Ellers var det intressangt å se den situasjonen når United en gang i første omgang bestmt skulle holde på ballen. Var vel 15 pasninger eller noe på rad, der de så vidt klarer å rekke ballen først og sende den videre til neste mann. Mens Barça-spillerne løper som gale for å gjennvinne ballen. Når så Barelona vinner tilbake ballen så er det 2-3 pasninger og så er United-spillerne langt unna ballen. Om det er pga veldig mer presise pasninger hos Barça-spillerne, eller et mye bedre press hos Barcelona vet jeg ikke. Men intressangt var det uansett. For meg var Xavi banens beste. Måten han styrte midtbanen var fantastisk å se på for en som liker en midtbanemeastro. Sergio og Iniesta var også gode, og synes de kom oftere på løp enn det de har gjort før mot gode lag. United hadde ikke sjans i midtbanekrigen, hvis man kan kalle det for en krig. Godt mulig pga for lav hurtighet, og som flere har påpekt, Anderson kunne vært et godt valg. Var jo dette som var forskjellen for Real Madrid også. Pepe og Lass sine inntok i laget ga hurtighet og agressivitet på midtbanen, noe som gjorde at Iniesta og Xavi ikke kunne dra seg forbi midtbanen, enten ved hjelp av pasninger eller driblinger. I 5-0 kampen ble man rett og slett eid når Khedrira og Alonso møtte denne midtbanen, siden de begge er ufattelig treige i vendingene. Og Messi var selvsagt god. Tok vel 4-5 tunneler også, og det så til tidet ut som han kunne gjøre hva han ville. Tror nok nøkkelen for United og andre lag gjelder i å ha en agressiv midtbane med hurtighet, sammen med raske og arbeidsvillige angrepspillere. En spiller som Modric tror jeg hadde passet godt mot Barcelona, og han er vel også linket litt til United. Endret 30. mai 2011 av Teipball Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Sier dere Messi filmer, kan man like så godt si hele fotball verden filmer. :!: For Messi er av de som filmer minst? Han er i hvert fall den som filmer minst i forhold til hvor mange ganger han blir forsøkt taklet 1 Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Sier dere Messi filmer, kan man like så godt si hele fotball verden filmer. :!: For Messi er av de som filmer minst? Messi filmer så og si aldri. Lenke til kommentar
T.A Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Messi filmer så og si aldri. Han filmer ikke mye, men har sett et par tilfeller. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Barca vant fordi de var det beste laget og kampen var både veldømt og fri for usportslig hendelser osv. Litt er det alltid, men absolutt ikke noe å syte på. To flotte lag som kjempet om herredømmet og Barca var best, ikke uventet som sådan og vant helt fortjent. 3-1 var også et fint bilde på kampen, spanjolene var et nummer for store. Signert MUFC supporter og jeg vet jeg skriver på vegne av mange røde som hverken er bitre (selvsagt litt grinete fordi man har tapt en finale, men ikke på motstander ect) eller bærer nag. Gratulerer til Barcelona supporterne her inne, hhv Maefteda og Teipball. Så kan vi egentlig bare å slutte med denne filmediskusjonen. Hva som skjedde i semifinaler osv er meg rivende likegyldig, Barcelona vant ikke på juks eller dommerfeil mot oss og da syntes jeg det blir sure druer/smålig å diskutere det etter kampen. Endret 30. mai 2011 av Game 6 Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Messi filmer så og si aldri. Han filmer ikke mye, men har sett et par tilfeller. Som eg vil frem til. Men han blir også taklet så grundig at berre hans ekstreme balanse får han til å holde seg på bena. Men alle spillere ha falt en eller annen gang. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Sier dere Messi filmer, kan man like så godt si hele fotball verden filmer. :!: For Messi er av de som filmer minst? Messi filmer så og si aldri. Mot Real Mot Inter Det var kanskje å ta litt i ved å si så og si aldri? Endret 30. mai 2011 av Step_up Lenke til kommentar
eveant Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 @eveant og noen andre... Du finner 2-3 tilfeller der Barcelona spillerne fallet lett. Når de faller lett og i tillegg ligger nede å syter, og det åpenbart ikke har vært noe kroppskontakt, da mener jeg det er filming. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Du tar ikke poenget. Måten du og noen andre her skriver, virker det som om Barcelona holdt på med det samme tullet som mot Madrid, noe de langt fra gjorde. CL-finalen bar ikke preg av stygt spill eller filming i noe spesielt grad. Det var en bra fotballkamp, selvfølgelig ikke med United-øyne, men de er tross alt Europas nest beste lag i år(selv om jeg gjerne skulle sett Madrid mot United i en kamp eller to), og har mye å være stolte over. Som Game sier, det er ikke vits å diskutere dette lengre. Situasjoner finner du alltid, på alle lag, men i denne kampen var det ikke noe å henge seg opp i. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Barca vant fordi de var det beste laget og kampen var både veldømt og fri for usportslig hendelser osv. Litt er det alltid, men absolutt ikke noe å syte på. To flotte lag som kjempet om herredømmet og Barca var best, ikke uventet som sådan og vant helt fortjent. 3-1 var også et fint bilde på kampen, spanjolene var et nummer for store. Signert MUFC supporter og jeg vet jeg skriver på vegne av mange røde som hverken er bitre (selvsagt litt grinete fordi man har tapt en finale, men ikke på motstander ect) eller bærer nag. Gratulerer til Barcelona supporterne her inne, hhv Maefteda og Teipball. Så kan vi egentlig bare å slutte med denne filmediskusjonen. Hva som skjedde i semifinaler osv er meg rivende likegyldig, Barcelona vant ikke på juks eller dommerfeil mot oss og da syntes jeg det blir sure druer/smålig å diskutere det etter kampen. Takk skal du ha. Beste innlegget i heile tråden. Så enig som ein kan bli. Barcelona er rett og slett MYKJE bedre for tida. Vi er nest best rett og slett. Vi har gode spillere og et bra kollektiv. Problemet er at Barcelona har fleire bedre spillere og et heilt fantastisk kollektiv. Til tider drittkjedelig å sjå på, men alikevell ein heilt fantastisk fotballfilosofi. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Enig med Game. Har skrevet en ting her inne og det var gratulerer til Barcelona. De var best. Eg såg kun andre omgang, og det var hvertfall ikke mye usportsligheter da. Til å være spansk lag var det nesten i minste laget Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Sier dere Messi filmer, kan man like så godt si hele fotball verden filmer. :!: For Messi er av de som filmer minst? Messi filmer så og si aldri. Mot Real Mot Inter Det var kanskje å ta litt i ved å si så og si aldri? Skal man begynne å gjøre det på den måten, så kan vi jo finne eksempler til alle som spiller fotball. Står forsatt på at Messi filmer lite/sjeldent. Men som andre påpeker, er det dumt å sette fokuse over på filming og slike ting som ødelegger fotballen. Det Barca viste i helgen er fotball og ballbesittelse kvaliteter på høgt nive. Berre synd at eg måtte ta den domme avgjørelsen å se den men Man U supportere som ikkje fokuserte seg på å se kampen, berre å svisje fra Kamp til Fifa etter kordan det gjekk for Man U. Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Herregud så mange dårlige tapere det er på diskusjon.no. ManU ble rævpløyd så hardt at noen burde lage en sang om det, og det regner jeg med alle er enige om. Jeg ser på la liga, og jeg ser på PL. Det å si at Barca filmer med enn ManU er bare PISS fra ende til annen. Det å si at det er mer filming i La Liga, enn å det er i PL er også bare PISS. Semifinalen mot Real var et engangstilfelle, men jeg ser også at United, Liverpool etc. OG prøver å filme seg straffer, kort osv LIKE MYE som alle andre lag her i verden. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hernandez filmer mer i løpet av en kamp enn Messi gjør i løpet av flere sesonger. 3 Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Er vel bare å stenge denne tråden nå. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Enig med Hyrlen, blitt en endeløs diskusjon side opp og side ned med hvem som filmer, hvem som ikke filmer, hvem som filmer mest og hvem som filmer minst. Finalen er over. Man Utd tapte fortjent. Barcelona vant fortjent. Done. Å pjatte om Messi filmer lite eller mye i forhold til Rooney eller Nani eller Mikke Mus blir så grusomt, i mangel på ett bedre ord, kjedelig. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Er vel bare å stenge denne tråden nå. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Tråden stenges av opplagte grunner. Kampen er ferdig, legg den bak dere, måtte Ferguson bruke finalen til å lære av feil, og se nå framover mot en ny sesong. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg