Gå til innhold

CL-finale 2011: Barcelona - Man Utd

Anbefalte innlegg

Fy faen, prøvde skrive noe som helst igår kveld. Det var ikke mulig uten at det ble til en enorm rant.

Barca, la meg bare konkludere først som sist. Best. I alt. Ikke en jævla klage mot dem igår. Beste laget vi har spilt mot siden Josè styrte Chelsea, uten tvil. Jeg hopper på ronketoget idag, for det fortjener de faen.

Det eneste jeg vil si er, Evra og Carrick, gamle ringrever som svikter så jævlig. Få dem ut. Igår var det ja kollektiv svikt, men snart må faen selv Sir Alex se at den midtbanen er middelmådig at best. Carrick, Park og Valencia i en slik kamp? Hvem av dem kan faktisk føre en ball mot Barca? Hadde vi matchet våre beste ballbehandlere kombinert med Park tror jeg denne kampen hadde vært totalt annerledes. Ellers var det å starte med Hernandez totalt meningsløst når ballen faen ikke kommer gjennom midtbaneleddet. Takk til deg Carrick. Du har nå sviktet meg i to finaler. To mål blir puttet et område som bør være hans. At vi i tillegg stiller opp for å spille en fotball jeg hater, pumpe høyt i bakrom? Fy faen, vi spilte 10 mot 11 i hele går. Gi meg en midtbane som fungerer i sommer, vær så snill Sir Alex.

Til slutt må jeg bare berømme Barca igjen, selv om jeg nesten må si at uten Messi ville det laget manglet det som gjør dem fantastisk.

Hyrlen out.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Valget ble tatt etter en vurdering om at hvis vi trengte et mål i sluttminuttene så hadde han erfaringen til å gjøre sånt.

SAF om valget av Owen isteden for Berbatov. Faen så latterlig. Berba hadde vært PERFEKT i gårsdagens kamp, faen helt forbanna latterlig. Berba, jeg håper, for din skyld, at du drar til en annen klubb.

Etterpåklokskapen er der alltid. En fantastisk egenskap blant folk som ellers ikke klarer å prestere en genuin mening. Mye kunne ha vært gjort annerledes, men Barca ville, som det ble sagt, gått seirende ut av 9 av 10 finaler mot MUFC. Ingen tvil.

Det å erstatte Evra er ganske enkelt meningsløst. Rafael og Fabio holder på å etablere seg, og vil i løpet av neste år ta det siste steget, håper jeg. Dersom begge slår i full blomst vil vi ha et back-par andre lag kan drømme om, alderen tatt i betraktning. Vi trenger en general. Vi har mange ledere som går foran i stormen, men vi trenger en som kan binde sammen det hele. Vi trenger Zidane.

Endret av Dr. Professor
Lenke til kommentar

Fullt fortjent at vi taper idag. Men det er skuffende at Barca filmer, selv i finalen. Alle ser opp til Barca, så det er ikke positivt for fotballen.

Barcelona har funnet nøkkelen til å spille vår tids mest effektive fotball, kan ikke skjønne at det er galt å lære av de beste

Det er galt å lære av de beste når de jukser. Jeg snakker ikke om den effektive fotballen eller spillestilen. Jeg snakker om at de ved flere anledninger, også i denne kampen, filmer.

Ved hvilke anledninger i finalen filmet Barcelona? Alle lag har spillere som jukser, om det er filming, taklinger eller andre ulovligheter. Det er ikke noe spesifikt for Barcelona, det forekommer i alle lag

Dani Alves la som som en kjerring i en duell tidlig i kampen hvor han fikk frispark.

Lenke til kommentar
Valget ble tatt etter en vurdering om at hvis vi trengte et mål i sluttminuttene så hadde han erfaringen til å gjøre sånt.

SAF om valget av Owen isteden for Berbatov. Faen så latterlig. Berba hadde vært PERFEKT i gårsdagens kamp, faen helt forbanna latterlig. Berba, jeg håper, for din skyld, at du drar til en annen klubb.

Etterpåklokskapen er der alltid. En fantastisk egenskap blant folk som ellers ikke klarer å prestere en genuin mening. Mye kunne ha vært gjort annerledes, men Barca ville, som det ble sagt, gått seirende ut av 9 av 10 finaler mot MUFC. Ingen tvil.

Det å erstatte Evra er ganske enkelt meningsløst. Rafael og Fabio holder på å etablere seg, og vil i løpet av neste år ta det siste steget, håper jeg. Dersom begge slår i full blomst vil vi ha et back-par andre lag kan drømme om, alderen tatt i betraktning. Vi trenger en general. Vi har mange ledere som går foran i stormen, men vi trenger en som kan binde sammen det hele. Vi trenger Zidane.

Det er ikke etterpåklokskap når man har sagt det før, under og etter kamp. Da kalles det klokskap, its a difference, look it up.

Lenke til kommentar

Carrick har svilktet deg Hyrlen? Deg? Hvem er da du?

Og Park er en av de aller første på laget i nettopp sånne kamper. Carrick har storspilt i hele vinter. Å klage på lagopstillingen er bare patetisk.

Jeg kan gi deg eb bitte lite fnugg av respakt for Evra. Han har ikke vert like god denne sesongen som i de forrige men jeg er sikker på at det kommer seg

Ferguson prøvde å ta ut midtbanen med å legge Rooney i en støætterolle for den sentrale midtbanen. Ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar

Fullt fortjent at vi taper idag. Men det er skuffende at Barca filmer, selv i finalen. Alle ser opp til Barca, så det er ikke positivt for fotballen.

Barcelona har funnet nøkkelen til å spille vår tids mest effektive fotball, kan ikke skjønne at det er galt å lære av de beste

Det er galt å lære av de beste når de jukser. Jeg snakker ikke om den effektive fotballen eller spillestilen. Jeg snakker om at de ved flere anledninger, også i denne kampen, filmer.

Ved hvilke anledninger i finalen filmet Barcelona? Alle lag har spillere som jukser, om det er filming, taklinger eller andre ulovligheter. Det er ikke noe spesifikt for Barcelona, det forekommer i alle lag

Dani Alves la som som en kjerring i en duell tidlig i kampen hvor han fikk frispark.

Jepp. Sog den godt. Og Pedro. Måtte bæres av banen av spillerene våre. Var ikke sjangs i få han til å holde seg på bena. Eller var det Busgets igjen?

Det er ikke etterpåklokskap når man har sagt det før, under og etter kamp. Da kalles det klokskap, its a difference, look it up.

Det er også sagt at Da Silva brødrene ikke har talent og har ikke noe på laget å gjøre. I kamp etter kamp.

Lenke til kommentar

Uenig med Hyrlen, Carrick var for meg blant våre bedre. En av få som var flinke til å holde på kula og selv om han ikke lykkes i å tre gjennom Rooney eller Hernandez så må man nesten ta i betraktning at det er vanskelig å få til noe når man har ballen fire ganger ila en kamp. Ellers syntes jeg også Park gjorde en god figur i 1.omg spesielt.

Vanskelig kamp for Hernandez men Ferguson må snart skjønne at mexicaneren kun er god når United har mye ball og dominerer da han ikke har evner til å skape noe for seg selv eller holde i ballen. Feks hadde han vært fin mot Man City i FA Cupen, i kveld burde Rooney spilt ensom spiss.

Det som gjør meg pittelitt bitter er at vi nå to ganger har møtt Barca med en feig innstilling og jeg tror oppriktig at vi kunne gjort mye bedre om vi gikk ut for å lage skade. De føreste 10 og de siste 20 viser at vi lett kunne skapt mer enn vi gjorde, men på den andre siden så er det ingen som vet hvordan Barca ville utnyttet rommene våre.

Den som fikk i oppgave å ta ut Messi (kan umulig ha vært Carrick alene) bør dog få straff. Det var der vi feilet som mest i går

Lenke til kommentar

Jepp. Sog den godt. Og Pedro. Måtte bæres av banen av spillerene våre. Var ikke sjangs i få han til å holde seg på bena. Eller var det Busgets igjen?

Det er også sagt at Da Silva brødrene ikke har talent og har ikke noe på laget å gjøre. I kamp etter kamp.

Så du synes det er riktig med Owen fremfor Berbatov? Deg om det for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Hvis man kan snakke om å underprestere så synes jeg Van Der Sar ikke gjorde det noe serlig. Han solgte seg på første målet og det andre bør han ta.

1. målet er det ikke press på Xavi, Giggsy loffer etter og Evra løper inn i midten. Keeper kan ikke lastes for å slippe inn knallharde skudd nede ved stolperoten fra 15 meter.

2. målet lar Evra Messi løpe uten press til 16-17 meter, og Messi skrur ballen mot samme hjørnet VdS kommer fra. Slike skudd kan man ikke forvente at keeper redder. Det man bør forvente er at forsvaret eller midtbanen legger press på spillere i verdensklasse slik at de ikke får trille ball frem til 17 meter før de skyter upresset.

3. målet roter United det til, og Nani stopper en klarering mot Evra. Nani får ikke kontroll på ballen og demper den Pedro.

Målet til United var forøvrig offside, og vi var aldri med i kampen etter de første 10 minuttene. Jeg synes FCK klarte seg bedre mot Barca enn United gjorde. Overraskende lite filming fra Barca også. De falt ekstremt lett i enkelte situasjoner, men når de samtidig spiller United helt ut av kampen, kan man ikke si at det påvirket kampen eller resultatet.

Barcelona trillet ball, og United skjøt den bort når de først fikk låne den. Det var vel den største forskjellen. Da United et par ganger satte høyt press, rotet Barcelona bort ballen hver gang. Problemet er at man ikke klarer å spille med høyt press hele kampen. Da må man være så lur som FCK var, at man innimellom smeller opp hele laget. Denne kampen jaget Rooney i 5 minutt, før Hernandez jaget i et par minutt. Så skulle Park jage noen minutt - og det hele endte opp som i Roma.

Lenke til kommentar

Så du synes det er riktig med Owen fremfor Berbatov? Deg om det for å si det sånn.

Owen spilte ikke. Kanskje Berba hadde kunnet gjøre noe men jeg tviler. Tror ikke det var i angrep vi sviktet

--1. målet er det ikke press på Xavi, Giggsy loffer etter og Evra løper inn i midten. Keeper kan ikke lastes for å slippe inn knallharde skudd nede ved stolperoten fra 15 meter.

Han kunne ihvertfall gjort noe annet enn å ta sjangsen på en side. Da er man ferdig om ballen kommer andre veien.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Owen spilte ikke. Kanskje Berba hadde kunnet gjøre noe men jeg tviler. Tror ikke det var i angrep vi sviktet

--1. målet er det ikke press på Xavi, Giggsy loffer etter og Evra løper inn i midten. Keeper kan ikke lastes for å slippe inn knallharde skudd nede ved stolperoten fra 15 meter.

Han kunne ihvertfall gjort noe annet enn å ta sjangsen på en side. Da er man ferdig om ballen kommer andre veien.

Nettop, owen spilte ikke fordi han ikke er god nok. Vi hadde ingen til å holde på ballen når vi først fikk tak i den en sjelden gang. Vi trengte en som kunne holde ball og kanskje gjøre noe fornuftig med den. Det hadde vi ikke igår. Vi sviktet i alle ledd igår og det blir for tungt når ballen bar ekommer igjen og igjen hver eneste gang.

Lenke til kommentar

Fyfaen for en jævlig dag. Satt selvfølgelig å så kampen med 15-20 andre karer, et par helt uten noen som helst interesse for fotball skulle plutselig begynne å ronke Messi og Barcelona. Irriterte meg så inn i helvete. Ødela hele forbanna kampen.

Må vel være lov å sette pris på noe som, selv for de som ikke følger med på fotball, er nydelig fotball?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...