Gå til innhold

CL-finale 2011: Barcelona - Man Utd

Anbefalte innlegg

Som ventet. Men Chica gjør en vanvittig dårlig kamp, er knapt involvert i spillet, hvorfor byttes han ikke ut med noen som kan bidra? Hva skjedde med Berba?

Fornøyd med sesongen totalt sett, men alltid forbanne drita kjipt å tape en slik finale. Spesielt når Barca og Messi står på andre siden.

Edit: Hadde for øvrig sneket seg inn en ensom spurs "supporter", eneste han gjorde var å synge hatsanger mot United, Chelsea og Barca. Etterhvert rettet han seg mer spesifikt mot enkelte personer som fulgte med på kampen og sang "y0 f0king h0m0" på en eller annen snøvlete måte. Ble etterhvert kastet ut heldigvis. Hva faen tenker slike tullinger med. Ingen som bryr seg om slike, eneste som er plagsomt er at det blir mye støy ut av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var tungt å se denne kampen, jeg hadde nå hatt et håp om at United kunne holde ut litt lenger. Visste på forhånd at kampen ville bli tøff.

All ære til Barcelona med fullt fortjent seier. De var klart et mye bedre lag. Selvtilliten og kvalitetene mangler det ikke på.

Laget Alex Ferguson startet med var en vits, altfor tregt og kjedelig. Enig med de her som sier Nani, Berbatov og Andersson burde starta istedenfor. Totalt taktisk bommert av Alex F. Skuffet.

Endret av Mislykket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var eingong 3 apekattar som hadde rømt frå dyrehagen og forvirra seg innpå Wembley..

Trist som det såg ut som sprang dei forvirra mellom Xavi, Iniesta og siste klovnen.

Dyrehagen-arbeidarane etterlyser tre neddopa apekattar som springer 15sek på 60m, Giggs, Park og Carrick..

Lenke til kommentar

Forferdelig kamp. Det er trist at vi blir passive og legger oss helt bakpå mot Barca. Denne kampen har vist 2 ting helt tydelig. 1: Vi må ha en ny venstreback. Evra har spilt sånn som dette mesteparten av sesongen. Han er rett og slett dårlig. 2: Vi trenger forsterkninger på midten.

Ser nesten ut som gutta ikke har lyst til åv inne og vi bare lunter etter barca. PÅ alle scoringene så får de føre ballen på 20 meter og inn uten press. Det er latterlig av alle!

Nå vet jeg ikke hvorfor Berbatov ikke var med, men å bare ha Michael Owen på benken er faen meg bare jævli latterlig. I 99 hev vi innpå både sunny og Teddy, idag hev vi innpå Nani og Scholes, det sier sitt.

Sa det i redcafe, sier det her: Patetisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var eingong 3 apekattar som hadde rømt frå dyrehagen og forvirra seg innpå Wembley..

Trist som det såg ut som sprang dei forvirra mellom Xavi, Iniesta og siste klovnen.

Dyrehagen-arbeidarane etterlyser tre neddopa apekattar som springer 15sek på 60m, Giggs, Park og Carrick..

Det var vel rasisme det

Lenke til kommentar

Som svoren United-fan er det bare å bøye seg i støvet for hvilke fantastiske individualister som bor i dette Barcelona-laget! Det var kun i starfasene av kampen United var på høyde med spanjolene. Med én gang nervene fikk roet seg, var det ingen tvil om hvem som kom til å vinne.

I ettertid kan man se tilbake på en ujevn finale riktignok, men vi fikk se fantastiske scoring(-)er fra begge lag. Virkelig perler alle sammen.

Dessverre klarte ikke United-laget verken å stå sammen i presset, sammen i plassering, eller gå sammen i angrep. Jeg utpeker ingen syndebukker for de røde, for det var ingen som hadde en god dag i djevelens uniform i aften. Ballkvalitene i FCB skinner igjennom i alle faser av spillet, og med et pasningssystem innøvd til perfeksjon samt en balansering av laget, såvel som av spillets gang, ligger dem alltid i overtall!

Midbanesammensetningen til United stiller jeg også spørsmål ved, tregheten i beina til Giggs og Carrick ble overrumplet av ballrappe pygméer gang på gang. Og hvordan man kan vrake Premier Leagues toppscorer er meg et mysterium.

Det så lenge ut til at mitt største håp for finalen skulle gå i oppfyllelse; kampen skulle være pur fotball, hele veien. Dessverre begynte Barcelonaspillerne å forsterke skulderpresseffekten forbi grenseland på et fra før av frustrerende tidspunkt for United-spillerne. Unødvendig, absolutt, men lite avgjørende likevel.

Uansett, at denne utgaven av MUFC har virkelig levert over evne denne sesongen, det er det ingen tvil om!

Som en ganske deprimerende affære for en United-fan dette var, må jeg få si at det hjalp lite med måten TV3-kommentatorene forstørret dette bildet. Fullstendig blottet for entusiasme foruten de største øyeblikkene, brukte de resten av tiden på berømme stoffet i fotballissene til Barcelonaspillerne. Men kanskje var det denne finalen handlet om, å virkelig hylle verdens beste spillere i verdens beste fotballag!

Lenke til kommentar

Fordi vi stiller med eit lag som passer motstandaren perfekt..

Fordi vi ikkje spelar fotballkamp, vi ser på.

Fordi vi er meir opptatt av å vente på endå eit mirakel frå Gud (som ein var inne på før her, at vi har flaks vi har dei CL-trofèa vi har) enn å køyre presset sjølv.

Lenke til kommentar

Fabio var klart bedre enn Evra i dag. Satser på 2 x da Silva på backplass hos United i løpet av neste sesong. Evra trakk inn i midten hver gang han hadde mulighet til det. Jeg fryktet før kampen at han skulle løpe hodeløst fremover på banen; han løp i stedet innover på banen. Han er vel nærmest spilleren som skyter i alle situasjoner, bortsett fra den første, hvor han ikke er i nærheten av sin egen plass på banen.

Midtbanen vår var svak i dag, der Valencia kanskje hadde sesongens dårligste kamp. Holdt på ballen for lenge hver gang han hadde den. Kom ikke til et innlegg. Laget en haug med frispark. Klarte ikke å forsere en spiller.

Park hadde en dårlig dag. Giggs våknet alt for sent, overser glatt målgivende fra offsideposisjon - det var Rooneys mål. (siste 15 hadde han vel noen involveringer?), og var aldri med mens det ennå var kamp. Carrick var aldri med i kampen.

Nani kom innpå for Fabio - jeg antar han skulle erstattet Valencia om ikke Fabio hadde blitt skadet. Første Nani gjør er vel å være nest sist på 3-1 målet? Han blokkerer iallefall en pasning/klarering på vei mot Evra som står i "ufarlig område".

Rooney gjør en grei kamp, men går sur når alle rundt ham spiller ræl.

Hernandez burde kanskje vært reserve denne kampen.

Lenke til kommentar

Det er jo jævlig lett å sitter her og være etterpåkloke mtp laguttaket til Ferguson, da laguttaket strengt tatt egentlig var rimelig bra mtp på formen på spillerne.

Der man burde rette kritikken er derimot, hvorfor er ikke Berba på benken, er sikker på han kunne kommet inn i pausen og gjort en stor forskjell. Hvorfor blir ikke Chica tatt av, han fungerte ikke i det hele tatt. Hvorfor kommer Nani inn så sent?

Lenke til kommentar

Det er jo jævlig lett å sitter her og være etterpåkloke mtp laguttaket til Ferguson, da laguttaket strengt tatt egentlig var rimelig bra mtp på formen på spillerne.

Der man burde rette kritikken er derimot, hvorfor er ikke Berba på benken, er sikker på han kunne kommet inn i pausen og gjort en stor forskjell. Hvorfor blir ikke Chica tatt av, han fungerte ikke i det hele tatt. Hvorfor kommer Nani inn så sent?

Laguttaket er under kvar kritikk !

Andersson er i kjempeform, og med den fysikken og motoren i beina, kan eg banne på det hadde blitt annleis! Er ikkje det snev overraska over at vi tapte sånn på midten. Carrick er KUN god i kamper der vi køyrer kampane. Kvar kamp vi blir pressa, er han rett og slett elendig.

Nei, få inn ein som kan balansere. Få inn ein modric og sandro.

Du spør om kvifor Nani kjem inn så seint, vel fordi det er i samsvar med resten av taktikken og laguttaket - heilt håplaus.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Fordi vi er meir opptatt av å vente på endå eit mirakel frå Gud (som ein var inne på før her, at vi har flaks vi har dei CL-trofèa vi har) enn å køyre presset sjølv.

Har vi flaks som har de CL titkene vi har? Hva mener du med det?

Lenke til kommentar

2/3. Som ein før her var inne på, Terry sklir når han skal skyte.. Bayern overkøyrte oss i 99 før vi forsåvidt skorer 2 av tidenes deiligaste mål .

Lenke til kommentar

Helt enig. Dæven det er lett å sitte her å si det nå. Laget vi stilte med var vel temmelig likt med lagene som ble spådd

Lenke til kommentar

Fabio var klart bedre enn Evra i dag. Satser på 2 x da Silva på backplass hos United i løpet av neste sesong.

Jeg sa dette til noen kamerater. Om ikke Rafael og Fabio spiller oftere neste sesong håper jeg i det minste at en ordentlig solid venstreback blir hentet inn. Om vi selger Evra og henter Baines går vi vel med pluss i regnskapet, og selv om Evra er en likandes type som sprer glede overalt ville det ikke vært et tap, sportslig sett. Sånn ser jeg på det, kynikeren som jeg er.

Evra har riktignok hatt et tungt år. Han har alltid spilt flere kamper enn jeg tror han har godt av og i sommer var han i spissen for det som må kalles tidenes franske VM-fiasko. Jeg skjønner godt hvis personligheten hans har stått i veien for å be om en pause for å få samlet seg igjen. Kanskje sommerferien bringer tilbake gamle Evra som vi kjenner så godt, men sånn som han har eksponert seg selv kamp ut og kamp inn ville jeg dessverre ikke savnet han om han dro.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Kan ikke klage på laguttaket - det er samme laget jeg "satte opp" for noen dager siden.

http://www.diskusjon...post&p=17804068

Håper Fergie og amerikanerne nå ser vi trenger forsterkninger på midtbanen. Vi trenger også en ny venstreback - Evra kan få reise til Madrid.

Kan ikkje klage fordi du satt opp det samme? Med all respekt, så vil eg absolutt sei laguttaket i dag manglar totalt innsyn. Om laguttaket skulle fungert, måtte vi ha køyrt som vi gjorde første 10 heile kampen. OM det var planen, så er jo det like latterlig, då det ikkje er mulig mot laget vi møter idag.

Lenke til kommentar

2/3. Som ein før her var inne på, Terry sklir når han skal skyte.. Bayern overkøyrte oss i 99 før vi forsåvidt skorer 2 av tidenes deiligaste mål .

Chelsea hadde griseflaks som kom seg til straffekonk og overtaket Bayern hadde i mesteparten av kampen er ikke i nærheten så stort som folk vil ha det til.

Og hadde vi fått utligningen når vi pressa på mot Barca i 08 så kunne det resultatet fort vert annerledes. Det hadde ikke vert ufortjent

Cheer up.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...