Gå til innhold

CL-finale 2011: Barcelona - Man Utd

Anbefalte innlegg

Barcelona var utvilsomt best idag og vant fult fortjent. Uansett så har vi vunnet PL i år og kommet i CL-finalen for tredje gang på fire år, og det i en sesong der vi har underprestert. Vi har all grunn til å være stolt over laget vårt, selvom kvelden i kveld er umåtelig sur. UNITED WE STAND!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, etter å ha nesten vært på gråten i en time nå, så har jeg roet meg ned.

Barcelona er et vanskelig lag å møte, mye på grunn av spillestilen. Det hele handler om pasninger, pasninger og pasninger. Er vi ikke effektive og aggresive mot det, så taper vi. Det gjorde vi!

Du kan si mye om laget vårt i dag, men det var nok det beste laget vi kunne sende utpå. Det hadde kanskje gjort seg med Nani istedenfor Valencia, og Berbatov/Owen for Chicha. Dessverre kan vi ikke endre på det.

Tar det hele som en bonus på at vi kom til finalen, og at vi neste gang kan satse på et annet lag i finalen. Det blir veldig kjedelig å spille mot et lag som Barcelona.

Vi er forsatt ligamestere. Peace out! <3

Lenke til kommentar

Synes vi skal være stolte jeg. Vi har gjort en jævla bra sesong. Ligatittel, semifinale i FA cup og finale i CL. Knallbra!! Vi har levert igjen og jeg synes vi skal holde hodet høyt og huske hvor mye vi elsker denne klubben. Jeg er så utrolig glad for at jeg er Manchester United supporter.

Litt morsomt at vi måtte vente til sesongens siste kamp før vi ble enige om noe. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde Man Utd vært så dårlige som du skal ha det til Step_up, så hadde det blir mye mye mer idag. 5-0 mot Real Madrid bør bevise noe. Barcelona er verdens beste lag, og det er veldig veldig vanskelig å stoppe.

Ingen skam dette her for Man Utd, man taper for et bedre lag. Hadde det vært nesten hvilket som helst annet lag, kunne Man Utd godt ha vunnet CL og PL samtidig igjen.

Lenke til kommentar

Men kaa faen !!

Eg Stolte VIRKELIG på SAF når han sa "vi har lært av våre feil" !! Men kem starta ikkje med omtrent ein identisk startellevar som sist?? Samme type spelarar osv..

Carrick : Kem med vet i hovudet startar med han ?? HERREGUD I HIMMELEN ER DET MUULIG!

KEM startar ikkje med NANI? Einaste som har ferdighetar til å gjere ting åleine, og det er jo faen meg det vi er nødt til med CARRICK på bana !!

Kem med over 10 i IQ startar ikkje med ANDERSSON ??

EVRA: SKANDALE

VALENCIA: TUNG OG JÆVLIG DÅRLIG

Einaste gode; Rooney, Vidic, Rio, VDS, Fabio, Nani og Giggs glimta til..

Den største TAPAREN idag er SAF som prestera og komme med ei sånn lagoppstilling i ein CL-finale Mot Barca!

Han måå no fatte og begripe at det blir altfor store avstandar i laget med den ubrukelige farta som er på midten !!!! ER DET MULIG !!

10 kampar med samme lagoppstillinga, og vi hadde tapt alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde Man Utd vært så dårlige som du skal ha det til Step_up, så hadde det blir mye mye mer idag. 5-0 mot Real Madrid bør bevise noe. Barcelona er verdens beste lag, og det er veldig veldig vanskelig å stoppe.

Ingen skam dette her for Man Utd, man taper for et bedre lag. Hadde det vært nesten hvilket som helst annet lag, kunne Man Utd godt ha vunnet CL og PL samtidig igjen.

Jeg skal ikke ha det til at vi er dårlige, jeg skal ha det til at vi kunne utfordret Barca i dag om vi hadde prøvd...

Lenke til kommentar

er du seriøs/evt. på lykkepiller? i dag var det taktisk forståelse på linje med lilleputter. Jeg tror ikke det var bevisst, men jobber man hjem i forsvar så kan man faktisk forhindre scoringer. Det så ikke spillerne ut til å skjønne i dag.

Du ser på kampen i dag alene. Jeg og Limbeck ser på sesongen i sin helhet.

Er skuffet over at ikke laget presterer mot sitt beste i sesongens viktigste kamp, men om sesongen hadde gått i henhold til forventningene hadde jeg ikke hatt en kamp å glede meg til i dag i det hele tatt. Nå som siste kamp for sesongen er spilt er det like greit å svelge skuffelsen over at den ikke ble avsluttet på best tenkelige måte og heller innse at Barca spilte fabelaktig fotball og at vi ikke har noen grunn til å være misfornøyd med hva laget har oppnådd. Vi vant nr. 19, for faen. Det overgår det meste av hva jeg har opplevd som United-supporter.

Lenke til kommentar

Men kaa faen !!

Eg Stolte VIRKELIG på SAF når han sa "vi har lært av våre feil" !! Men kem starta ikkje med omtrent ein identisk startellevar som sist?? Samme type spelarar osv..

Carrick : Kem med vet i hovudet startar med han ?? HERREGUD I HIMMELEN ER DET MUULIG!

KEM startar ikkje med NANI? Einaste som har ferdighetar til å gjere ting åleine, og det er jo faen meg det vi er nødt til med CARRICK på bana !!

Kem med over 10 i IQ startar ikkje med ANDERSSON ??

EVRA: SKANDALE

VALENCIA: TUNG OG JÆVLIG DÅRLIG

Einaste gode; Rooney, Vidic, Rio, VDS, Fabio, Nani og Giggs glimta til..

Den største TAPAREN idag er SAF som prestera og komme med ei sånn lagoppstilling i ein CL-finale Mot Barca!

Han måå no fatte og begripe at det blir altfor store avstandar i laget med den ubrukelige farta som er på midten !!!! ER DET MULIG !!

10 kampar med samme lagoppstillinga, og vi hadde tapt alle.

Som om jeg skulle sagt det selv.

Lenke til kommentar

Synes vi skal være stolte jeg. Vi har gjort en jævla bra sesong. Ligatittel, semifinale i FA cup og finale i CL. Knallbra!! Vi har levert igjen og jeg synes vi skal holde hodet høyt og huske hvor mye vi elsker denne klubben. Jeg er så utrolig glad for at jeg er Manchester United supporter.

er du seriøs/evt. på lykkepiller? i dag var det taktisk forståelse på linje med lilleputter. Jeg tror ikke det var bevisst, men jobber man hjem i forsvar så kan man faktisk forhindre scoringer. Det så ikke spillerne ut til å skjønne i dag.

Du er skuffet, og det er ikke noe galt med det. Få ut raseriet og få det litt på avtand. En ny knallsesong er på hylla. En skikkelig merkelig en,

Når det har gått en tid så kan du kanskje fokusere mere på det vi har lykkes med. Det er bare å vinne en finale som er bedre enn å tape en finale.

Og la abuene kose seg i fred med et lite lurt smil for oss selv

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel bare å gratulere Barcelona-gjengen med en god kamp og en helt velfortjent seier. Helt enig med Game over, United gjorde seg ikke bort og tapte helt fair mot et lag som spiller for spiller (med noen få hederlige unntak) er bedre.

Uniteds dårligste er Evra, Valencia og Hernandez. Evra var vel involvert i alle baklengsmålene?

Synes kanskje at VDS kunne tatt den andre forresten, men det er veldig vanskelig å se utgangen på det skuddet der.

Lenke til kommentar

Vet ikke engang hvor jeg skal starte, dette er andre gangen på rad i en CL FINALE, jeg trodde det var en finale enhver spiller drømmer om? Virker ikke sånn i United-leieren. I 2009 ble United rundspilt, og i år ble de rundspilt til og med mer. Hvor er spillergleden? Hvor er revansje-lysten? Hvor er never say die holdningen? Det er til å spy av rett og slett.

Det har kommet titalls innlegg om hvor revansjelystne alle spillerne er, Scholes har lekt Iniesta på trening. Vi vet hvordan vi skal klare å slå de. Bullshit.

United dominans i de første 10 minuttene, akkurat som i 2009, før de kollapser totalt, som i 2009. I 2009 var det mangel på innsats som manglet hos United, jeg forventet i det minste i år i hvert fall å se LITT innsats. Men ikke faen heller. Det har blitt skrevet om hvor fantastisk Park er, og at mannen løper og vinner ballen som om han skulle ha vært en spiller i verdensklasse. Patetisk. Hvor mange baller vant han i dag? Evra er som vanlig helt elendig. Carrick og Giggs blir jeg bare trist av, akkurat som i 2009. Ferguson er elendig taktisk.

Hva gikk taktikken ut på? Alt United gjorde når de fikk ballen var å måke den opp til Hernandez som var 9/10 ganger i offside. Når han fikk headet den, så snappet en Barcelona spiller ballen. Elendig.

De gir rett og slett opp. Jeg kan trygt si at hadde det vært Liverpool mot Barcelona hvor det stod 1-1 til pause, ville de gikk ALT. Taklingssterke og løpssterke spillere som Kuyt, Lucas, hærførerene Gerrard og Carragher ville lede den tradisjonsrike klubben til seier.

Fra 0-3 til 3-3, det ville aldri United klart.

United har vunnet CL 3 ganger hvor to av de ble vunnet av et flaksemål på corner etter en fullstendig Bayern München dominans. Og et på straffespark, hvor Terry sklei. Det er ikke mye å skryte av.

Jeg trodde United skulle få inspirasjon og selvtillit etter 1-1 skåringen, og gå ut i 100, men neida. Hva gjør de? Legger seg bakpå og lar katalanerne holde lekestue og gjøre hva faen de vil.

”Vi har planene klare, vi vet hvordan vi skal håndtere Barcelona.” ”Vi har en plan-B om vi kommer under.” ”Ditt troll, Saitek, selvfølgelig kan vi vinne dette her!” ”Idiot. Kampen er ikke spilt enda. United er revansjesugne og kampen er på Wembley. Fordel United.”

Som jeg sa. Det hadde vært bedre om United tapte med vilje mot Schalke, for å unngå og bli rundspilt for andre gang i finalen. Men neida. Naive som de er går de videre. Fatter ikke at de gadd. Synes synd på dere som hadde noen forhåpninger om denne kampen. United har, som Martin Andresen sier, overprestert til de grader i år. Og i dag fikk de sin leksjon for andre finale på rad om hvordan skikkelig offensiv fotball skal spilles. Hvor mange finaler trenger de egentlig til forstå det?

Jeg skrudde av TV’en da det stod 3-1. Makan til elendig innsats tror jeg at jeg aldri har sett av et lag som spiller i en finale. Jo vent, det samme skjedde jo for 2 år siden!

Til og med Arsenal kan vinne over Barcelona.

Dette inlegget her... er eg HELT forbanna enig i :) mvh newcastle supporter.

Det såg faktisk ikke ut som united ville noe idag, og som skrevet over, når dei fekk ballen, så var det bare å måke ballen opp på hernandez, som hadde 4-5 offsider før spilte 20min. Dei 2 første måla var Vidic sin "feil", og den 3. var det vell ingen som støta.

Men jeg skjønner ikke hvorfor hernandez spilte til fordel for berbatov. Som jeg såg idag så er han alt for urutinert for dette nivået her enda. Springer i offside gang på gang, og er generelt drit dårlig. Berbatov har meir rutine, kan holde på ball, og spilte vell CL finale med Bayern Leverkusen, husker jeg ikke helt feil. MEN jeg sier ikke at hernandez er dårlig. Mener bare han ikke er ferdig utviklet enda, og totalt enig med di som sier han er årets kjøp i premier league. Takk for meg.

Lenke til kommentar

snip

Hva gjør du her på d.no halv 12 på en lørdag når klubben din akkuratt har vunnet CL finalen? # passioné

Må ærlig innrømme at Barcelona ikke er "klubben min". Jeg håper på at de vinner når de spiller, og jeg synes det er morro at et lag som Barcelona og en spiller som Messi, som jeg har fulgt i hele min levetid som fotballsupporter lykkes. Spesielt med tanke på at dette er bygget opp over 20-30 år.

Er derfor jeg ikke hoverer heller. Skal være såpass ærlig at interessen eller lidenskapen som du sier til Barcelona har blitt lavere de siste sesongene, selv om spillet har blitt bedre. Hadde vært noe annet om "klubben min" hadde vunnet.

messiparker.jpg

Lenke til kommentar

Uniteds dårligste er Evra, Valencia og Hernandez. Evra var vel involvert i alle baklengsmålene?

Synes kanskje at VDS kunne tatt den andre forresten, men det er veldig vanskelig å se utgangen på det skuddet der.

Giggs gjorde det heller ikke spesielt bra. Et par ganger lurte jeg på om Giggs var byttet ut, men etter å saumfart VGs live tjeneste fant jeg ut at han fremdeles var på banen.

Hernandez var helt annonym og med tanke på midtbanen vår var kanskje ikke det en overraskelse. Vi kunne like gjerne spilt uten spiss.

Giggs, Evra og Valencia synes jeg var dårligs i dag.

Ellers er jeg helt enig med både deg og Game.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...