Gå til innhold

CL-finale 2011: Barcelona - Man Utd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg har tenkt på, Messi fikk jo tilskudd av veksthormon i Barcelona. Dette er vel noe som øker muskeltverrsnittet også, det er har jo dopingeffekt... Greit han var jo lav, men det var jo slik Lionel Messi skulle være, lav. Litt rart at de får lov å endre på noe slikt..

Lenke til kommentar

Som et legemiddel er det lov. Akkurat som at om du har astma/allergier kan du ta medisin for det. Messi hadde veksthemninger, jeg gidder ikke google hva det heter, men han hadde ihvertfall en legitim grunn til å ta det.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Barcelona - Manchester United

303 goals scored CL 303

158 goals against CL 158

145 goal difference CL 145

3 European cups 3

Wembley 1st European cup Wembley

 

Ikke kom her og si at alt dette er tilfeldig!

Kan eg få link til kilden?

Seff.

 

 

@OptaJoe Opta Sports

RT @forevruntd A strange coincidence: Both @#Barca and @#United have scored 303 goals and conceded 158 in the @#CL. Champions.

Barcelona

European Cup / UEFA Champions League: 3

1991–92 (Wembley), 2005–06, 2008–09

Man Utd

European Cup/UEFA Champions League: 3

1967–68 (Wembley), 1998–99, 2007–08

 

 

The countdown has started. Under ett døgn til sendingen starter på Sky Sports. Nervene er allerede på plass. Jeg frykter det verste, frykter vi nok en gang blir utspilt av Barca. Vet ikke hva jeg gjør om gnomen Messi får herje med forsvaret vårt. Eneste svakheten pdd. jeg ser i Barca, må være Mascherano i forsvaret. Bortsett fra dette har de faen meg toppspillere overalt på banen. Kan vi slå dem? Selvfølgelig kan vi det. Vi kan slå hvem som helst på any given day, men det innebærer at samtlige spiller opp mot potensialet sitt.

Lenke til kommentar

På de fleste rangeringer er han på top 3, noe som jeg mener er helt feil

God er han, men ikkje topp 3 god.

Gidd ikkje nevne spisser eg før ville hatt, men det er fleire av dei.

 

EDIT: Ser forøvrig at VG har ratet Victor Valdes med 8 på en skala som VDS får 9. Mener selv at forskjellen er større.

Endret av ThOms-N
Lenke til kommentar

Valdes er ikke langt unna Van der Sar. Med tanke på hvordan de la lista, med at en 10er bare var for den aller beste så er det ikke noe galt med den vurderingen. Valdes har vært Spanias beste keeper de to siste sesongene, og hadde vært en sterk kandidat som førstekeeper til Vm hadde det ikke vært for at Casillas var kaptein.

 

Det jeg reagerte på med den vurderingen hos VG var at Alves "bare" fikk 8. Verdens beste høyreback uten tvil og ser ikke hvorfor han ikke skulle fått 9. Vidic kunne vel også fått 10. Og rart at de satte Puyol som venstreback, når det er like sannsynelig at Abidal spiller der, og ikke mer.

 

Om Villa så ville jeg ikke sagt topp 3, uten at jeg har hørt folk som har gjort det. Men på topp 10 ville jeg satt han. Har jo også i år spilt mye mer på venstresiden enn før, noe som garantert har påvirket han.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Gardiola har sagt han bare ønsker å stille med en av Puyol og Abidal siden begge er akkurat tilbake fra et langt skadeopphol. Hvem av dem er vansklige å si, og kommer nok ann på hva slags alternativer han har ellers. Synes bare at når det er såpass usikkert som det er at de kunne satt den som vanligvis spiller der, ikke at det ville gjort noe forskjell på statsa.

 

Men som sagt, godt mulig at Puyol er den som spiller, fyren har en magisk evne til å være den som alltid blir klar til store kamper og storspiller.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Høres logisk ut det du sier. Hvor god er egentlig Masche som stopper? Han hadde jo problemer med Ronaldo i semifinalen, pluss at han heller ikke har høyden eller spensten når det kommer til luftstyrke. Dette kan jo være en grunn til at Fergie velger å starte med Masches navnebror (Chicha) på topp sammen med Rooney.

Lenke til kommentar

Er egentlig veldig enig med Alsaker og Langli. Barca kan være bedre og vinne fortjent. Mest sannsynlig.

 

Men Fergie er en rev. Han har stoppet antatt bedre lag før. Han vet hva dette går ut på. Vi har spillere som kan straffe Barca og som barca må passe seg for. Både i førstevalg og i jokere.

ALT kan virke inn.

Fordeler United:

-Wembley

-Høgere gjennomsnittsalder (både positiv og negativ egentlig).

-Høgere antall CL finaler siste år.

-Barca står veldig ofte høgt med forsvaret.

-United kan slå diagonal- eller gjennombruddspasninger som ikkje mangen kan gjøre etter dei.

-Revansjelyst

-UTEN tvil den beste bakre rekke. VDS medrekna.

-VDS sin siste kamp.

-Tålmodighet

-SAF

 

Fordeler Barca:

-MESSI

-Ungt mannskap, som óg kan være litt mot dei og.

-Xavi, Iniesta.

-Ballinnehav og ballkontroll.

-Generellt bra pasningsspill.

-+++

 

En annen ting som kan tale litt imot barca, er at dei ALLTID skal spille seg ut av forsvar. Noko dei er meget gode på, men og noko United er meget gode på å utnytte om dei bryter.

Hvis Abidal spiller mener jeg Barcelona ikke har noe dårligere forsvarsrekke enn Manchester United. "underdog-stempelet" er muligens den største fordelen Manchester United har.

Jeg mener Barcelona ikke har et så altfor ungt mannskap. Aldersmessig mener det er mer jevnt fordelt enn laget som spilte i 2009

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...