Gå til innhold

CL-finale 2011: Barcelona - Man Utd


Anbefalte innlegg

*Snip*

Ailo Gaup ble kjent fordi han var først til å ta backflip på BMX, nå tar de double og kanskje trippel(følger ikke særlig med).

FMX, FMX, FMX. Forskjellen er like vesentlig som den mellom fotball og amerikansk fotball.

Og han var heller ikke først. Og de tar heller ikke trippel. :ermm:

 

Fytti grisen. Nervene har kommet. Tåler ikke å bli spilt ut av Barca enda en gang. Drikking blir det ihvertfall på lørdag, enten det blir for å feire eller for å drukne sorgene.

ALsaker vs. Langli

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener det vil være selvmord å starte med Hernandez, da taper vi midtbanekampen.

Tror Rooney kan gjøre en god jobb i å forstyrre Busquets. Det ville i så tilfelle ødelagt mye for Barcas spill. Personlig tror jeg det kan være fornuftig å starte med Hernandez nettopp fordi Rooney er svært god og oppofrende defensivt.

 

Det er da ikke nok å kun ta ut en på midten til Barcelona. Det er minst like viktig å stoppe Xavi og Iniesta. Starter alle disse tre, tror jeg midtbanen deres ikke vil ha nubbsjangs.

 

Park, Fletcher og kanskje Anderson kommer til å bli viktige for dere. Jeg har iallefall liten tro på Giggs og Scholes i en kamp som dette. Tror det blir en jævla spennende kamp, men jeg tror faktisk dere vinner. Moralen i laget deres er jævla sterk for tiden.

Nei, men det blir vel for mye å håpe på at en av våre spillere skal kunne nøytralisere hele midtbanen til Barca. Hvis Rooney kan bidra til å ødelegge for Busquets så er det mindre å gjøre for resten av laget.

Lenke til kommentar

Er egentlig veldig enig med Alsaker og Langli. Barca kan være bedre og vinne fortjent. Mest sannsynlig.

 

Men Fergie er en rev. Han har stoppet antatt bedre lag før. Han vet hva dette går ut på. Vi har spillere som kan straffe Barca og som barca må passe seg for. Både i førstevalg og i jokere.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Er egentlig veldig enig med Alsaker og Langli. Barca kan være bedre og vinne fortjent. Mest sannsynlig.

 

Men Fergie er en rev. Han har stoppet antatt bedre lag før. Han vet hva dette går ut på. Vi har spillere som kan straffe Barca og som barca må passe seg for. Både i førstevalg og i jokere.

ALT kan virke inn.

Fordeler United:

-Wembley

-Høgere gjennomsnittsalder (både positiv og negativ egentlig).

-Høgere antall CL finaler siste år.

-Barca står veldig ofte høgt med forsvaret.

-United kan slå diagonal- eller gjennombruddspasninger som ikkje mangen kan gjøre etter dei.

-Revansjelyst

-UTEN tvil den beste bakre rekke. VDS medrekna.

-VDS sin siste kamp.

-Tålmodighet

-SAF

 

Fordeler Barca:

-MESSI

-Ungt mannskap, som óg kan være litt mot dei og.

-Xavi, Iniesta.

-Ballinnehav og ballkontroll.

-Generellt bra pasningsspill.

-+++

 

En annen ting som kan tale litt imot barca, er at dei ALLTID skal spille seg ut av forsvar. Noko dei er meget gode på, men og noko United er meget gode på å utnytte om dei bryter.

Lenke til kommentar

Wembley er IKKE en fordel for United. Den potetåkeren ser kanskje fin ut, men fy faen den banen fucker oss over hver gang.

Den banen tar vel stort sett begge lag bakfra, så ser ikke helt at Barca har en fordel av dette?

 

Med det flotte finpasningsspillet de bruker i 89 minutt av kampen?

Lenke til kommentar

Utrolig! En god artikkel fra nettavisen. Lurer på hvor de har kopiert denne fra. Uansett.

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3158791.ece

 

Beckham-tilstander

Det er ikke bare lagkameratene som stoler på Ji-sung Park. Han bærer også forventningspresset fra millioner av koreanere på sine flittige skuldre. Da Manchester United tidligere i år arrangerte et seminar for koreanske dommere på treningsanlegget Carrington møtte det opp en gruppe stramme, alvorlige menn.

 

Helt til Park dukket opp. Da mistet de koreanske dommerne fullstendig alle hemninger, og støynivået nærmet seg det David Beckham møter når han møter fansen i Asia, skriver Telegraph.co.uk. Ifølge avisen minnet dommerne om tenåringsjenter på konsert.

 

Park, som den hyggelige fyren han her, tok alle i hånda og smilte.

Lenke til kommentar

Wembley er IKKE en fordel for United. Den potetåkeren ser kanskje fin ut, men fy faen den banen fucker oss over hver gang.

 

En dårlig bane hindrer teknisk gode spillere og denne gangen tror jeg det er fordel for oss. Kunne tenkt meg en potetåker. Da hadde det blitt slutt på pasningsspillet demmes ;)

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Rollespill for Nani, Scholes og Owen.

 

http://www.dagbladet.no/2011/05/27/sport/champions_league/fotball/manchester_united/barcelona/16685339/

 

Spesielt har Ferguson forsøkt å vise spillerne sine hvordan de skal stoppe Lionel Messi. Og i rollen som den argentinske ballmagikeren på treningsfeltet Carrington: Den portugisiske driblefanten Nani.

 

Plan B

Plan B er 3-4-3

Men Ferguson skal også ha planlagt en formasjonsendring dersom Barcelona tar ledelsen på Wembley. Om United trenger scoring i andre omgang, har de øvd på en 3-4-3-formasjon. Da har Park måttet vike plassen for Chris Smalling, som har vært tredje forsvarer sammen med Ferdinand og Vidic, mens backene Evra og Fabio har blitt flyttet fram på midtbanen.

 

Jeg kjenner jeg blitt litt lett i huet av å tenke på 3-4-3 mot Barcelona. Bakre rekke er jo til å bli våt av (Smalling, Ferdinand og Vidic).

Jeg vurderer å legge inn en egenmelding og gå hjem før kollegene tror jeg har fått parkinson og i tillegg har et problem med diverse kjertler...

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...