Gå til innhold

60 HK 4takt mercury fusker!


Anbefalte innlegg

Hei, har sett på ny motor til båten min, så kom jeg over denne:

http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=28446537

 

Det er en veldig fin mercury 2002 modell 4 takter, men det jeg lurer på hva kan være problemet til at den fusker. Siden det er en 4 takter, er det "hjernen" som er gåen? Eller er det et vanlig problem som jeg kan lett fikse etter jeg har kjøpt den? :)

 

takk for alle svar!! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å spørre han om hvordan fuskingen er, men han svarer at han ikke har fått sjekka det opp noe særlig. for 20.000 kunne jeg få den, så hvis det er bare en liten fille ting så har jeg gjort et supert kjøp, men hvis det er noe elektriske greier så har jeg nesten kjøpt "katta i sekken" her. Jeg tror ikke motoren har vært under vann, hvis det kan hjelpe noe.

 

Ingen som har hatt akkurat det samme problemet?

Lenke til kommentar

Har prøvd å spørre han om hvordan fuskingen er, men han svarer at han ikke har fått sjekka det opp noe særlig. for 20.000 kunne jeg få den, så hvis det er bare en liten fille ting så har jeg gjort et supert kjøp, men hvis det er noe elektriske greier så har jeg nesten kjøpt "katta i sekken" her. Jeg tror ikke motoren har vært under vann, hvis det kan hjelpe noe.

 

Ingen som har hatt akkurat det samme problemet?

 

sendte mail om service historikken nå, men han sier at den ikke fusker på full gass, bare på halv gass..

Lenke til kommentar

Siden det er firetakter kan det være mye som gjør at den fusker

- sotet plugg

- feil tidspunkt på gnist

- irring av kontaker

- falskluft

- slitte pakkninger

- slitte ventiler

- feiljusterte ventiler

- feiljustert forgasser

- tett eksos

- problemer med flotør

- problemer/ feilinstilt nål

- motoren kan ha ligget feil

- dårlig kontakt i el anlegget

- CDI en har takket for seg

- (magnethjulet er slitt dvs problemer med gnist)

- girhuset er fult av dritt (herda olje) så motoren ikke klarer og dra det skikkelig rundt

 

Det er nok en av disse problemene her.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

selvfølgelig har jeg spurt om det, jeg er da ikke "DUM" heller:)

 

Grunnen til at han selger/ solgte den så billig er pga han ikke gidder å finne ut hvilken feil det kan være, og han har ikke titta på motoren engang..

 

Vel, sånne svar får meg til og lure/tenke, vi snakker om endel kroner som selger bare gir faen i.

Det som dukker opp i hodet mitt ved sånne svar er at det er noe alvorlig galt og selger vil ikke opplyse om det, han tar sjansen på å selge motoren som den er med de feil og mangler som forevist kjøper og i etterkant påstå at han ikke hadde noen kjennskap til at feilen var såpass alvorlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...