Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

For å lage en forholdsvis lang historie kort møtte jeg en jente for noen måneder siden. Hun la meg til på facebook og tok masse initiativ til samtaler og preiking. Hun sa ting etterhvert som åpenbart viste at hun var interessert. For rundt 1 uke siden fant vi ut at vi skulle stikke på kino sammen, men jeg ville vente en ukes tid pga. hadde masse å gjøre. Helgen etter at vi hadde snakket om dette var vi begge på en stor fest. Jeg så henne ikke så mye, for når jeg blir full blir jeg litt "all over the place". Uansett så møtte jeg henne litt sent på kvelden hvor hun og en gjeng satt å preiket. Før jeg fikk gå bort å snakke med henne ble jeg nærmest holdt igjen av to venninner fordi de ville ha meg med for å danse. Stod der kanskje i fem minutter å snakket med mine to venninner, før hun jeg er "interessert" i forsvinner inn på et annet rom med en annen gutt. Damnit tenker jeg, men fortsetter samtalen med mine venninner. Etterhvert begynner de andre folkene å titte litt inn døren til det andre rommet, og der koste jammen meg "facebookdaten" min seg med han andre heldiggrisen. Kan ikke si jeg ble såret eller noe siden vi ikke hadde noe spesielt sammen, men det var jo irriterende.

Så nå sitter jeg her og lurer på om jeg fortsatt skal gidde å ta henne med på kino. Tenker to ting:

- Hun kan umulig være interessert når hun ligger å roter med en annen gutt i et rom rett ved siden av rommet jeg er i.

- Men hun er veldig søt og jeg vil virkelig bli bedre kjent med henne, i tillegg virket hun interessert for en knapp toukers tid.

Vi har ikke snakket sammen siden festen. Jeg gidder rett og slett ikke å ta noe initiativ til det etter episoden, og føler det er hun som bør si noe om hun fortsatt er interessert i noe kinotur. Er egentlig bare litt pissed off, både fordi jeg ikke gikk å snakket med henne før og fordi det som skjedde, skjedde.... Og nei, jeg rotet ikke med en eneste jente denne kvelden. Jeg danset så vidt og klarer ikke finne noen grunn til at hun skulle gjøre dette for å liksom "gjøre igjen på meg". Føler ikke at jeg gjorde noe galt mot henne.

Vet dette valget ikke er opp til dere, men hva er deres tanker om dette? Hva ville dere gjort i min situasjon?

Takk for alle svar.

Postet av anonym: bfb871481c9cd2f6d89ad85705316b64

Postet av anonym: f1458c400b42b08bc0be9313b0ead694

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hun er veldig interessert skurrer det litt for meg at hun ligger med en annen person rett foran øynene (på en fest hun åpenbart vet du er på) på deg.

Men trenger jo ikke nødvendigvis bety at dere absolutt ikke kan bli noe. Men skjønner godt at det er litt wierd for deg nå.

Kan jeg spørre hvor gammel dere er?

Lenke til kommentar

Ikke gjør det, kommer bare til å utsette deg selv for missnøye videre i forholdet vil jeg tro.

Føler du at du kan stole på at hun ikke kommer til å gjøre dette igjen, selv når dere er sammen? Det er egentlig spørsmålet du burde stille deg selv. Det at hun var interessert i deg, ser jo egentlig ikke ut til å bety noe!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvorfor sier du til henne at du var for opptatt til kino, når du tydeligvis hadde tid til å være på samme fest som henne og da også "all over the place"? Kunne du ikke heller ha prioritert kino? Eller prioritert henne, fremfor å være "all over the place"?

Kanskje hun tok mye av dette som et tegn på at du ikke var interessert? Og siden hun så tydelig var klar for å slippe inn en dude i livet sitt, så tok hun den første og beste hun fant. Kan det tenkes at du rett og slett var for treg på avtrekker`n der?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det virker heller som om hun tok det som at du ikke var interessert. Du skulle til å prate med henne ja, men så sto du der bare bortenfor henne og valgte heller å prate med to venninner enn å bane vei forbi dem til å si hei i det minste.

Hun kan ikke klandres for at du er for treg og gir henne mixed signals. Alle har lyster, og det at du ikke engang rotet med noen den kvelden har ingenting å si, som det at hun rotet med en annen kar heller ikke har noe å si, for ingen av dere har noe slags ansvar ovenfor å holde seg ''trofast''.

Edit: Hvis du bare ''kasserer'' henne på grunn av at hun rotet med en kar når hun på ingen måte hadde noen forpliktelser ovenfor deg så sier det egentlig mer om deg enn det det gjør om henne. Du hadde itillegg kansellert en kino-date, hvordan skal hun liksom tolke det?

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Hun har ingen forpliktelser, det har du rett i. Hun viser derimot ikke at hun er veldig interessert i trådstarter dersom hun oppfører seg slik. Det er i hvert fall mitt inntrykk.

Trådstarter hadde ikke kansellert kinoturen, bare utsatt den. Om trådstarter oppga grunnen burde det ikke være tolkningsproblemer.

Lenke til kommentar

At dere har snakket litt sammen på facebook og du gir henne "ignore treatment" på en fest gjør dere ikke akkurat exclusive. Singel jente som koser med en gutt på fest er vel ikke noe man skal ta alt for seriøst, uavhengig av hvor mye kosing det var snakk om.

Om du fremdeles er interessert så bør du selv ta initiativet. Å sitte å vente på at hun skal ta kontakt er det lite poeng i. Og iom at du lager denne tråden så vet du nok egentlig svaret selv. Og kanskje vurdere å gjøre noe annet annet enn kino?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hun har ingen forpliktelser, det har du rett i. Hun viser derimot ikke at hun er veldig interessert i trådstarter dersom hun oppfører seg slik. Det er i hvert fall mitt inntrykk.

Interessert betyr ikke nødvendigvis ''Tegner-hjerter-med-navnene-våre-på-skole-boka-mi-og-drømmer-om-barn-hus-og-hund!''-interessert. Det gjør normalt ikke det overhode..

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

TS her:

Jeg kansellerte aldri kinoturen, ikke utsatte jeg den heller. Vi fant ut vi skulle på kino sammen, men satt ikke noen dato annet enn "om en ukes tid/etter helgen" og det var hun helt med på. Burde kanskje satt en dato, ja, men det ble rett og slett ikke slik. Dessuten var det jeg som spurte om hun var med, og sa etterpå at vi kunne ta det om en uke.

Ja, det kan godt være hun føler jeg ikke viser nok interesse. Jeg burde gått bort til henne istedenfor å prate med andre jenter. Jeg husker at jeg fikk litt nerver faktisk, enda jeg var full, fordi hun satt helt inntil denne fyren og det var mange folk rundt. Gjorde det litt vanskelig, og jeg ble da enklere å holde igjen av de to venninnene. Vi ble fanget ihverandres blikk noen ganger. Tror jeg hintet litt til at hun skulle komme bort også, men det skjønte hun sikkert ikke.

Jeg tror ikke hun ville gjort noe sånt om vi ble sammen. Hun er som sagt singel og vi har ingenting seriøst på gang, kun flørting og "forvirrende-kinodate".

Har ikke noe imot at hun koser seg på fest med andre gutter. Jeg synes allikevel det var rart når hun så at jeg stod rett bortenfor, visste vi kanskje skulle på date, for å allikevel gå på rom med en annen. Hun kan ellers gjøre som hun vil.

Buffy: "Hun kan ikke klandres for at du er for treg og gir henne mixed signals. Alle har lyster, og det at du ikke engang rotet med noen den kvelden har ingenting å si, som det at hun rotet med en annen kar heller ikke har noe å si, for ingen av dere har noe slags ansvar ovenfor å holde seg ''trofast''."

- Jeg er både enig og uenig. Som sagt, hun kan gjøre som hun vil når hun er singel og vi ikke har noe seriøst på gang, men å rote med en annen i rommet ved siden av meg etter det vi hadde "planlagt" synes jeg er pretty lame gjort.

- Dessuten ser du den at om jeg hadde rotet med en annen, og hun hadde sett det, kunne hun vært en av de jentene som skal ta "revenge" og rote med en annen for å gjøre meg sjalu, ikke sant? Tenk deg om da, du vet slike jenter finnes. Jeg ville bare frem til at jeg ikke hadde gjort noe som kunne få henne til å ta "revenge" på meg.

Marsdama:

- Du har rett, jeg føler ikke at jeg har blitt klokere av disse svarene. Føler det kun har blitt missforståelser i svarene deres. Dette skjønner jeg selvfølgelig, da det er vanskelig å forstå en situasjon ut i fra en kort oppsummeringstekst. Samtidig er jeg fortsatt usikker på om jeg vil drite i det og gå videre. Alt virket så positivt før festen, og nå er alt så rart og forvirrende. Jeg vil ikke gå glipp av en utrolig og fantastisk jente, men vil ikke gå en blindvei og støte på sorg heller. Dette er selvfølgelig et valg jeg må ta. Jeg vinner ihvertfall ikke om jeg ikke prøver.

Lenke til kommentar

Buffy: "Hun kan ikke klandres for at du er for treg og gir henne mixed signals. Alle har lyster, og det at du ikke engang rotet med noen den kvelden har ingenting å si, som det at hun rotet med en annen kar heller ikke har noe å si, for ingen av dere har noe slags ansvar ovenfor å holde seg ''trofast''."

- Jeg er både enig og uenig. Som sagt, hun kan gjøre som hun vil når hun er singel og vi ikke har noe seriøst på gang, men å rote med en annen i rommet ved siden av meg etter det vi hadde "planlagt" synes jeg er pretty lame gjort.

- Dessuten ser du den at om jeg hadde rotet med en annen, og hun hadde sett det, kunne hun vært en av de jentene som skal ta "revenge" og rote med en annen for å gjøre meg sjalu, ikke sant? Tenk deg om da, du vet slike jenter finnes. Jeg ville bare frem til at jeg ikke hadde gjort noe som kunne få henne til å ta "revenge" på meg.

Selvsagt finnes det nok av slike jenter, men ser ingen grunn til hvorfor hun skulle gjort det som hevn.

Du sier jo selv at du ikke tror hun hadde gjort noe slikt hvis dere var sammen, så hva har du å tape? Du kan ende opp med ett knust hjerte eller ett god, langt og kjærlig forhold, men det blir jo så rart hvis du avviser henne på grunn av at hun roter med andre, om det så var på samme fest med der du var eller ei. Som sagt tildigere så betyr ikke det at hun er interessert at hun har tatt skrittet med å være 'monogam', og folk har forskjellig definisjon på hva som er 'ok' å gjøre når man er interessert i en annen.

Lenke til kommentar

Ikke gjør det så vanskelig. Du var ikke der, en annen flott fyr var der, hun var kåt.

Send melding, ring, whathaveyou, og si følgende: "Hei, fortsatt interessert i kino, eller har du fått en ny kinovenn?" Da er det ganske enkelt å tyde hva du vil, så får hun svare. Hvis hun ikke er interessert lenger, sier hun det, hvis ikke er det bare å late som ingenting har hendt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eventuelt droppe "eller har du fått deg ein ny kinovenn". Kan bli tolka som smålig bitter. Pluss at om ho har fått det får ein jo nei, og ein kan lese det ut i frå det. Gjelder spesielt om han har tenkt å gå fram som om ingenting har skjedd.

Lenke til kommentar

Møtte henne i dag. Kjørte henne hjem fra trening og vi snakket ikke noe om festen i det hele tatt. Føltes ikke riktig å bringe det opp. Jeg spurte uansett om hun fortsatt var keen på å se "filmen" på kino, og da sa hun "Ja, det vil jeg gjerne, men når tenkte du å se den?". Jeg hadde egentlig ikke noe eksakt tidspunkt eller dato. Jeg har jobb, skole, eksamen og forskjellig jeg skal gjøre, så jeg klarte ikke komme på en dag jeg er ledig. Hun er en veldig "skolejente" og jobber masse med skole/lekser/lesing samt deltidsjobb og har dermed lite tid selv, så vi ble enig om at jeg skal komme med tidspunkt og dato når jeg har fri fra jobb (jobber etter skolen). Har funnet meg en dato og i morgen tenkte jeg å spørre om hun er ledig den dagen.

Jeg vet at jeg ikke har noe stort problem med å presse inn en kinotur i timeplanen min sånn egentlig, men er en times tid kjøring til kinoen, samt tenkte å få henne med ut å spise og sånt etterpå. Blir kjipt om vi har "dårlig tid" og må stresse liksom. Wish me luck. Hun er verdens søteste jente :) Kjenner det kribler i magen allerede!

Lenke til kommentar

Hmm, virker som hun har tenkt å ta med venninner, var ikke helt planen min ihvertfall. Bør jeg si at jeg egentlig bare vil gå med henne eller bør hun få ta med venninnene sine? Ble veldig usikker nå på om hun egentlig ser på dette som en date eller bare "kinotur med en venn".

Liker egentlig ikke å kalle deg for date selv heller. Er mer at jeg vil bli mer kjent med henne, men det er jo det en date går ut på.

Lenke til kommentar

Dette er grunnen til at gutter også har venner. Ta med like mange guttevenner, så har venninnene noe annet å gjøre. Pass på at dere to sitter på kanten, og du "skjermer henne" fra venninnene hennes. Altså sitter dere slik:

Venninne--Din venn--Deg--Daten din

Hvis vennene dine ikke blir med på kino med noen jenter er de homofile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...