John Kr Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Beklager at jeg tar dette opp igjen. Jeg har tatt dette emnet opp flere ganger i forumet uten å få de nødvendige svarene og opplysninger som jeg trenger for å få min bios flashet. Jeg har gjennom alle mine ASUS HK lært meg å flashe bios via wondows, dvs ASUS live update. Jeg synes å gjøre det på denne måte er enkelt for oss som ikke kan alverden innen dette tema. Jeg har prøvd flashe bios i dos uten hell. Når du laster ned bios fila fra internett så følger det med en readme fil. Der står det at jeg ikke må bruke "Aflash.exe" men skal bruke "EZflash or Afudos". Som dere ser så er ikke ASUS Live Update nevnt i denne sammenheng. Jeg har nå prøvd å bruke både EZflash og Afudos uten å få det til. Jeg følger rettledningen i instruksjonsboken til HK. I dag ble jeg stoppet etter at jeg skulle trykke ALT + F2 under POST, PC startet opp som normalt uten å komme inn i noen spesiell meny. Jeg trykket ALT + F2 på flere plasser i oppstartsekvensen uten å komme inn i den spesielle menyen. Spørsmålet er: når i startsekvensen sjekker HK spenningene på PSU (POST)? Men det jeg egentlig ønsker er å bruke ASUS live update til å flashe min bios. Jeg gjorde det for revisjon 1007, men tørr ikke å gjøre dette nå for rev. 1009 pga at ikke live update er nevnt i readme fila samt at jeg har fått en del tilbakemeldinger i dette forumet at jeg bør gjøre dette i dos. Er det noen P4P800D eiere som fysisk har flashet bios med Live Update? Kan de være så snill å ta kontakt med meg pr PM eller innlegg i dette forum. Jeg tar selvfølgelig mot gode råd fra andre personer som har greie på dette. På forhånd tusen takk Lenke til kommentar
morten_l Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Heisann Jon ! Sliter sinnsykt med min nye pc, med P4C800 Deluxe kortet. Oppdaterte akkurat bios i dos, så tenkte jeg skulle skrive hva jeg gjorde: 1. Ta en diskett, og lag boot disk av den. (Dette gjør du ved å formatere den, og krysse av på "lag systemdisk" boksen.) 2. Legg Bios filen på den samme disketten, samt filen afudos.exe. (Denne filen hadde jeg på cd-rommen som fulgte med hovedkortet..) 3. Start maskinen med disketten inni diskettstasjonen. 4. Skriv afudos /i<filnavn> (<filnavn> er selvsagt filnavnet til bios oppdateringen, og hver nøye med å skrive nøyaktig. Det er forsjell på små og store bokstaver..) 5. Vent til oppdateringsprogrammet er ferdig (VIKTIG !) 6. Ta ut disketten, start maskinen på nytt, og vips, biosen er oppdatert !! Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 Jeg takker for alle svar Å clere CMOS er jo ingen løsning for meg, jeg skal oppgradere bios. Hei morten_l Jeg har prøvd både EZflash og AFUDOS, men jeg ønsker å bruke ASUS Live Update. Jeg skal prøve ditt forslag etter hvert, tungvint måte å gjøre det på, men ....... Jeg sender deg en PM Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 Da er det gjort -- flashet bios med AFUDOS Litt kronglete å gjøre det på denne måten, men sikkert den sikreste. Jeg har relativ høy puls når jeg gjør dette, liker det slett ikke. Hører at mange sliter med bios. Takk for hjelpen jeg har fått av dere. Uten dere har jeg aldri fått dette till. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå