Gå til innhold

Hvordan bekrefte poengsum ved høyere utdanning av tidl. utdanning?


chokke

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått lappen om ettersending av informasjon ang. høyere udanning og slikt og ser at det gis 2 poeng ekstra om jeg har tatt 60 eller mer studiepoeng fra før. Noe jeg har.

Men hvordan bekrefter jeg dette? Skal jeg bare printe ut fra StudentWeb (siden jeg finner mine tidl. karakterer på) eller skal jeg stikke innom universitetet og få en karakterutskrift?

Jeg holder også på å ta to fag dette semesteret, som gir meg tilsammen 160 studiepoeng eller noe, men siden jeg har over 60 kan jeg like gjerne sende inn de 140 jeg har?

 

Og med vitnemålet fra vgs som skal legges ved ettersendingen om jeg sender inn det fra tidl. høyere utdanning, holder det å printe ut det, eller må jeg få en offentlig kopi fra et eller annet etat?

 

Studiet jeg har søkt på har hatt åpent inntak i alle tidligere år, så vil det enkleste bare være å droppe ettersending og søke med to poeng mindre? At dette er et alternativ jeg har?

Regner med alderspoeng er noe som kommer automatisk? Slik at jeg i utgangspunktet får høyere poengsum utifra hva vitnemålet vil tilsi?

 

Oppsummering: Hvordan skaffe en lovlig kopi på bekreftelse av 60 studiepoeng fra tidl, hvordan skaffe en lovlig kopi av vitnemål til ettersending?

 

 

Edit: Må lære meg å lese litt rundt. Ser at jeg kan bestille karakterutskrift fra UiO og regner med at sålenge jeg har mer enn 60 godkjente studiepoeng så vil det holde? Men begynner det ikke å nærme seg for sent for dette?

Sendes innen 18. Mai står det. Eller er det skal være mottatt innen 18. Mai?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sendes innen 18. Mai står det. Eller er det skal være mottatt innen 18. Mai?

Du skal ha sendt inn følgeseddelen den 18 mai, og dvs at den skal være stemplet 18 mai hos postkontoret. Gjør ikke så mye om den ikke kommer fram tidsnok.

 

Og med vitnemålet fra vgs som skal legges ved ettersendingen om jeg sender inn det fra tidl. høyere utdanning, holder det å printe ut det, eller må jeg få en offentlig kopi fra et eller annet etat?

Få orginalen som du får fra skolen kopiert på biblioteket.

Og du kan ettersende dokumentasjon på nye karakterer etc. t.o.m 1 juni (eller juLI, husker ikke)

med ettersendingseddelen du fikk med, som IKKE skal sendes med følgeseddel.

 

Regner med alderspoeng er noe som kommer automatisk? Slik at jeg i utgangspunktet får høyere poengsum utifra hva vitnemålet vil tilsi?

Automatisk ja, siden de har fødselsdatoen din.

 

2 tilleggspoeng er max selv om du har mer enn 60 studiepoeng eller har folkehøgskole og/eller militær-/siviltjeneste i tillegg.

Og du får kun 1 tilleggspoeng om du har -59 studiepoeng.

Endret av Sower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...