Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Bra innlegg. Det som er viktig er å hindre at krisen brer seg. Enig, men det kan bli verre enn antatt når politikere har for stor makt. Det er årsaken til at jeg sa vi ikke burde gitt Hellas den andre lånepakken. Hellas har vel lenge vært teknisk konkurs. Det hadde vært bedre å la dem gå konkurs og også statuert et eksempel overfor de andre landene. Selv finnene måtte gi slipp på sitt fornuftige krav om pant så vidt jeg vet. Lån uten pant gir feil insentiver og så kjøper jo land som Kina opp blant annet havner i Hellas. Er det bedre enn å gi lån med pant til dem som yter de høyrisikable lånene? Større land enn Hellas har vært slått konkurs. De visste godt at Hellas var evigheter unna målene sine, og hadde de kastet ut Hellas, men sagt at de var villig til å bruke alle mulige midler for å redde de andre landene, så hadde det skapt sikkerhet. Jeg er ikke enig i andre del av den setningen. Det kunne også gitt feil signaler. Derimot, i dag er det faktisk farlig å la Hellas misligholde gjelden sin. Enhver investor vil spørre, hva med Portugal, Italia, Spania, og Irland? Er pengene mine trygge der. De vil trekke ut pengene sine, renten vil skyte i været og økonomien vil stagnere. Dette vil trolig føre til at de må ha hjelp fra EU, men siden EU ikke kan betale så vil det føre til en ny bankkrise. Det eneste de kan gjøre nå er å lage en ny lånepakke, gi mer penger til Hellas og la den misligholde gjelden sin i 2013-2014. Ja og i en slik situasjon sier Trygve Hegnar "løp til banken og lån". Det kan være lett å komme inn men mye vanskeligere å komme ut når huset brenner og det er trangt i døra (mange skal selge den boligen de hadde råd til da renten var lav men ikke høy). Å binde renten på 4 - 5 prosent kan også bli svært dyrt om vi går inn i en depressiv deflasjonsperiode som der er noen av i historien. Hegnars råd minner svært om de rådene amerikanske banker ga boliginvestorer like før boligboblen sprakk. De kastet råtne lån etter personer som egentlig ikke hadde økonomi til å betjene dem. Renten (prisen på lån) er bare en dimensjon i en kompleks økonomisk / finansiell krise. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Feilen EU er at EU burde kun bestått av : Tyskland , Frankrike , Belgia ,Polen Holland og Østerike + et par til arbeidvillige østblokkland. Når de fikk Hellas på lasset så tynget de hele systemet med sin lave arbeidsinnsats og laydback livsstil , for å ikke snakke om grekernes holdning til skatt. En hver greker (kammen er fremme) har fått inn med morsmjælka at det er en synd å betale skatt. Selv nå fatter ikke mannen på gata der at det er lurt å betale skatt. Kjenner selv mange grekere svært godt og må si at du må lete lenge etter mer arbeidssky folkeslag. Og hvis de jobber så er det svart. De skyr alle offentlige regler som begrenser deres bekymringsløse livsstil. Husker godt når de ble med i EU og hvordan de i forkant og etterpå forsøkte å lure/svindle systemt. Husker at det ble delt ut kvitering fra strandbaren til alle som lå på solsenger. 5 min etterpå kom kontrolørene (skattevesenet) og spurte alle om kvittering. Når kontrolørene var dratt samlet bareieren inn kvitteringene igjen. :-) Utrolig smart. Var til stede da en hotelleier med familie banket opp 2 stykker fra staten som sjekket svart arbeid. Hjelp hjelp de angriper oss skrek hotelleieren, mens hele familen denget løs på to hjelpesløse kontorrotter. Poitiet eskorterte så kontrolørene vekk i håndjærn. Neste kontroll skjedde noen dager etterpå med bevepnet politi i fra en annen øy. De grekerne jeg kjenner best er en familie på 5 som eier et hotel med ca 40 rom. De kaller det et familiedrevet hotell, men ingen i familien gjør noe som helst. Alle "ansatte" er der ulovlig og jobber svart. Har kjent de i over 20 år og de har alltid problemer med skattevesenet og betaling av lån. Men god mat og vin har de alltid. :-) Svart arbeid og feil mentalitet tror jeg er hovedproblemet til Hellas. Nasjonalkommentaren eller folkeordet om man kan kalle det det er avrio = i morgen. det sier jo noe. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Lumber, petroleum, chemicals, coal, sulphur, roadbed gravel, and lots of containers (mostly from China destined for Walmart in Kansas), and Asian built autos going east, grain, canola oil, North American built cars, steel & pipe, and containers going west. I would estimate that roughly a million tonnes a week rolls over this trestle. Klodens fabrikk produserer mer enn de forbruker og sender varene til dem som forbruker mer enn de produserer Kilde (post #141): http://www.webproworld.com/webmaster-forum/threads/72905-Another-game-Prime-numbers-and-twins.?p=585484&viewfull=1#post585484 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Men hvem er det som betaler? Det er skattebetalerene som betaler når banken går konkurs, ikke bankene. Det er f.eks. derfor de bailer ut Hellas, fordi hvis Hellas går konkurs, vil det trolig føre til en bankrise, og da må skattebetalerene betale. Det jeg mener er at du må få et perspektiv over situasjonen. Det er ikke like svart hvitt som mange tror. Det finnes ingen løsning hvor bankene betaler, fordi grunnen til at de går konkurs er fordi de ikke har mer penger igjen. Enten så betaler skattebetalerene, eller de som har satt inn penger. Ok. Da lurer jeg bare på en ting. Hvis dette går bra og alle lånene tilbakebetales, hvem er vinnere og hvem er tapere da? Bankene vil tjene på renter og vanlige folk må betale rentene gjennom tonnevis med skatter, avgifter og det som er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Alternativt, hva skjer om bankene får problemer? Til å begynne med vil de velte kostnadene over på kundene. I neste instans vil de (med eller uten pålegg fra staten) kunne kreve økt sikkerhet (det ser vi allerede her i landet hvor egenkapital på boliglån er (foreslått) øket fra 10 til 20 %). I siste instans vil de kreve sitt pant inløst før noen av de dårligste bankene går konkurs. Vil norske banker unnslippe en slik global bankkrise? (Amerikanske banker holder deler av Eurolandenes gjeld som fordringer). Noen lenker til de siste nyhetene om den europeiske gjeldskrisen: European debt crisis: leaders ponder fiscal union Talk of federalism is back, as European leaders search for answer to loss of nerve over financial crises Kilde: http://www.guardian.co.uk/world/2011/sep/15/european-debt-crisis-fiscal-union Barroso calls for European tax on financial transactions; European Parliament supports Eurozone 'six pack' governance reform measures Kilde: http://www.finfacts.ie/irishfinancenews/article_1023209.shtml Se også: http://www.thisismoney.co.uk/money/news/article-2042761/Barroso-pushes-euro-bonds-transaction-tax-bid-closer-EU-integration-finance.html http://www.guardian.co.uk/commentisfree/poll/2011/sep/14/eurobonds-debt-crisis Endret 28. september 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Ok. Da lurer jeg bare på en ting. Hvis dette går bra og alle lånene tilbakebetales, hvem er vinnere og hvem er tapere da? Bankene vil tjene på renter og vanlige folk må betale rentene gjennom tonnevis med skatter, avgifter og det som er. Bankene, og individuelle land som har gitt Hellas penger. Det er ikke bankene du skal klage over, men nasjonene som er uansvarlige og ikke har balanserte budsjetter. Det er f.eks. derfor det er ingen krise i skandinavia, fordi skandinaviske land hatt budsjettoverskudd i gode tider. Skandinavia lyver heller ikke om hvor mye penger de låner. Kgyn: Helt enig i det du skrev. Jeg har en ide om hva som er alternativene, og hva som blir konsekvensene. Jeg er derimot langt mer usikker på hva EU faktisk vil gjøre. Jeg er nesten 100% sikker på at de vil få neste bailout, så de vil ikke gå konkurs i oktober. Men hva skjer når Hellas faller etter sånn at krisepakken ikke blir nok? Vil europeriske stater øke kriselånene sine, eller vil det bli så mye krangel at Hellas ender opp med å misligholde gjelden sin? Jeg har også sett de har forslått at Hellas tar 50% mislighold på gjelden sin. Vil ikke det ha store konsekvenser på de andre landene i Eurosonen? Om det skjer, så ville jeg aldri funnet på å gi lån til Portugal. Hva om de gjør det samme der? Endret 28. september 2011 av Camlon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) P.S. På NrK2 er der en diskusjon nå om at Finanstilsynet vil øke egenkapitalkravet ved boligkjøp fra 10 til 15 %. Bjørn Erik Øye ved http://www.prognosesenteret.no/. Dette er gammelmannspolitikk. Man trekker opp stigen etter seg som rammer en svak gruppe unge kjøpere som allerede er rammet sterkt. Endret 28. september 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Ok. Da lurer jeg bare på en ting. Hvis dette går bra og alle lånene tilbakebetales, hvem er vinnere og hvem er tapere da? Bankene vil tjene på renter og vanlige folk må betale rentene gjennom tonnevis med skatter, avgifter og det som er. Bankene, og individuelle land som har gitt Hellas penger. Det er ikke bankene du skal klage over, men nasjonene som er uansvarlige og ikke har balanserte budsjetter. Det er f.eks. derfor det er ingen krise i skandinavia, fordi skandinaviske land hatt budsjettoverskudd i gode tider. Skandinavia lyver heller ikke om hvor mye penger de låner. Hvis de virkelig ville vært snille og bare hjulpet, kunne de gitt rentefrie lån, eller slettet lånene og sagt at Hellas ikke får flere lån av dem. I Skandinavia har vi vært heldige og hatt mer ærlige regjeringer som har brukt penger mer fornuftig. Derfor mener jeg det ikke er rettferdig å mene at befolkningen i Hellas skal måtte betale for sine lederes feil. De velger hvem som bestemmer, slik det er i alle moderne demokratier, men så bestemmer de ikke noe mer før det blir nytt valg. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hvis de virkelig ville vært snille og bare hjulpet, kunne de gitt rentefrie lån, eller slettet lånene og sagt at Hellas ikke får flere lån av dem. I Skandinavia har vi vært heldige og hatt mer ærlige regjeringer som har brukt penger mer fornuftig. Derfor mener jeg det ikke er rettferdig å mene at befolkningen i Hellas skal måtte betale for sine lederes feil. De velger hvem som bestemmer, slik det er i alle moderne demokratier, men så bestemmer de ikke noe mer før det blir nytt valg. Banker er ikke i business for å være snille. Hvis noen ønsker å gi dem rentefrie lån, så er det EU. Dette er like mye befolkningen sin feil. Hadde befolkningen stemt ut ledere som bruker for mye penger, så ville de aldri havnet opp i denne situasjonen. Hadde de betalt sine skatter ville de ikke ha havnet opp i denne situasjonen. Å gi Grekerene mer demokrati ville ikke løst noe som helst. Grekeren er imot alle kutt for middelklassen, og tror at bare kutt for de rike vil løse problemet. Om de gjør det så vil privat sektor kollapse, og det vil ikke gi nok penger. Faktumet er at grekerene over lang tid har gitt blaffen i budsjettunderskudd. Mens folk i skandinavia krever mer fra sin stat. Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Banker er ikke i business for å være snille. Hvis noen ønsker å gi dem rentefrie lån, så er det EU. Nettop, bankene er ikke snille. EU har vel snart ikke råd til mer, når også Italia og Spania trenger hjelp. Dette er like mye befolkningen sin feil. Hadde befolkningen stemt ut ledere som bruker for mye penger, så ville de aldri havnet opp i denne situasjonen. Hadde de betalt sine skatter ville de ikke ha havnet opp i denne situasjonen. Å gi Grekerene mer demokrati ville ikke løst noe som helst. Grekeren er imot alle kutt for middelklassen, og tror at bare kutt for de rike vil løse problemet. Om de gjør det så vil privat sektor kollapse, og det vil ikke gi nok penger. Så hvis ikke bankene som låner Hellas penger vet om underskuddene, hvordan skal da befolkningen vite om dem? Hvis ikke lånene hadde blitt betalt tilbake, hadde ingen trengt kutt. Da kunne Hellas økt skattene slik at de ble mer rettferdige iforhold til det de mottar av staten. Istedet er kuttene så kraftige at folk sliter med å ha råd til helt elementære ting. IMF og den Europeiske sentralbanken står for en stor del av lånene Hellas har fått, men jeg skal innrømme at jeg vet ikke mye om dette, men det jeg har lest og sett til nå gir meg ingen sympati for bankene, EU, IMF, den Europeiske sentralbanken, men sympati for folket, for jeg er ikke like skråsikker som deg på at det som er best for bankene er det som er best for oss(folket). Om det er av interesse legger jeg ved to filmer. En om , og en om IMF. Endret 28. september 2011 av A H P Lenke til kommentar
Husam Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Bare for å bringe inn en av konsekvensene av uroen for Norge: Vi har vel kanskje merket dette sterkest på kronekursen så langt, og spesielt etter Sveits satte et gulv på sin egen valuta. Noen som har noen teorier på hvorfor kursen likevel har depresiert så kraftig i forhold til Euro den siste halve måneden? Er det truslene fra Øystein Olsen om at han ikke er redd for å sette ned renta videre av hensyn til eksportnæringen, eller er det kun generell "forvirring" om riktig pris? Jeg hadde strengt tatt ventet at USD/NOK og EURO/NOK skulle falle ytterligere i starten av September. Kjipt for meg at jeg ventet med å investere... Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Nettop, bankene er ikke snille. EU har vel snart ikke råd til mer, når også Italia og Spania trenger hjelp. Hvorfor skulle bankene ha råd? Bankane vil ikke gjøre dette frivilig. Om du gjør det ufrivilig, så vil de trekke seg ut fra land som Portugal og spre krisen. Så hvis ikke bankene som låner Hellas penger vet om underskuddene, hvordan skal da befolkningen vite om dem? Politikerene visste om det, men de visste at folket ikke ville bry seg om de fant ut. Det holder med regjeringskifte for å finne ut at de har løyet om budsjettene. I Norge ville en slike handling føre til permanent lav oppslutning. Det skjer ikke i Hellas. Hvis ikke lånene hadde blitt betalt tilbake, hadde ingen trengt kutt. Da kunne Hellas økt skattene slik at de ble mer rettferdige iforhold til det de mottar av staten. Istedet er kuttene så kraftige at folk sliter med å ha råd til helt elementære ting. Ikke riktig. Om Hellas ikke betaler tilbake, men forsatt får kriselån, så vil det føre til 3 ting. 1. Hellas går tilbake til sin vanlig levemåte. 2. Det vil vise at det er null konsekvenser av overforbruk og neste krise vil bli langt mer alvorlig. 3. Spreadning av krisen, siden folk vil tro det samme vil skje med Portugal. BTW: Hellas har muligheten til å ikke betale tilbake, men da vil de ikke få kriselån. IMF og den Europeiske sentralbanken står for en stor del av lånene Hellas har fått, men jeg skal innrømme at jeg vet ikke mye om dette, men det jeg har lest og sett til nå gir meg ingen sympati for bankene, EU, IMF, den Europeiske sentralbanken, men sympati for folket, for jeg er ikke like skråsikker som deg på at det som er best for bankene er det som er best for oss(folket). Jeg har aldri sagt at man skal gjøre det som er best for bankene. Men du må få litt perspektiv over situasjonen. Slutt å tenk slik, "hva er det jeg ønsker skal skje" og spør heller "Hva er det som er konsekvensene av denne politikken". Jeg var tidligere for å ikke gi Hellas flere lån. Det ville ikke være positivt for bankene. Nå, så ser jeg at man må forsette med lånene, fordi ellers vil EU falle som et korthus. Jeg har ingen sympati for bankene og IMF, og jeg misliker sterkt EU. Deler av meg ønsker å se EU kollapse, men min sympati for befolkningen i EU, forstår at konsekvensene av en Eurokrise vil være svært alvorlig. Endret 28. september 2011 av Camlon Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Politikerene visste om det, men de visste at folket ikke ville bry seg om de fant ut. Det holder med regjeringskifte for å finne ut at de har løyet om budsjettene. I Norge ville en slike handling føre til permanent lav oppslutning. Det skjer ikke i Hellas. Litt tynn forklaring, selv om at det kan godt hende at du har rett. At deler av Hellas befolkning har liten vilje til å betale skatt, tror jeg gjerne, men der har nok staten også et visst ansvar. I Norge får man jo lange fengselstraffer om man ikke betaler skatt. Ikke riktig. Om Hellas ikke betaler tilbake, men forsatt får kriselån, så vil det føre til 3 ting. 1. Hellas går tilbake til sin vanlig levemåte. 2. Det vil vise at det er null konsekvenser av overforbruk og neste krise vil bli langt mer alvorlig. 3. Spreadning av krisen, siden folk vil tro det samme vil skje med Portugal. BTW: Hellas har muligheten til å ikke betale tilbake, men da vil de ikke få kriselån. Jeg har vel foreslått #4 før. Da vil Hellas starte "på nytt", bare uten lån. Så er det selvsagt opp til dem selv om de vil gjøre de samme feilene på nytt, men gjør de det vil ikke noen andre land hjelpe dem, og da vil de merke konsekvensene. Slik burde alle land holde på. Feil politikk skal selvsagt ha konsekvenser, men det må de finne ut av selv. Jeg har aldri sagt at man skal gjøre det som er best for bankene. Men du må få litt perspektiv over situasjonen. Slutt å tenk slik, "hva er det jeg ønsker skal skje" og spør heller "Hva er det som er konsekvensene av denne politikken". Jeg var tidligere for å ikke gi Hellas flere lån. Det ville ikke være positivt for bankene. Nå, så ser jeg at man må forsette med lånene, fordi ellers vil EU falle som et korthus. Jeg har ingen sympati for bankene og IMF, og jeg misliker sterkt EU. Deler av meg ønsker å se EU kollapse, men min sympati for befolkningen i EU, forstår at konsekvensene av en Eurokrise vil være svært alvorlig. Vi har vel alle et ønske om hva som skal skje, men selvsagt uten at konsekvensene blir for store. Jeg tenker uten tvil på hva jeg ønsker skal skje, men jeg tenker også på hva som skjer før det ønskelige har blitt realisert. Uansett hva som skjer vil det bli konsekvenser. Jeg synes dette styres alt for mye av enkeltpersoner i toppstillinger som går langt ut over sin makt og sitt landt suverenitet. Små land blir overkjørt. Det virker som at man totalt har mistet troen på demokrati. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Bare for å bringe inn en av konsekvensene av uroen for Norge: Vi har vel kanskje merket dette sterkest på kronekursen så langt, og spesielt etter Sveits satte et gulv på sin egen valuta. Noen som har noen teorier på hvorfor kursen likevel har depresiert så kraftig i forhold til Euro den siste halve måneden? Den Sveitsiske sentralbanken intervenerte for å svekke CHF i begynnelsen av september: The Swiss National Bank (SNB) has acted upon its fears that the current value of the Swiss franc will pose a threat to its economy and in particular, to its export market, by imposing a minimum exchange rate of 1.20 francs to the euro. Switzerland's traditionally stable economy is now suffering from what the SNB have labelled as a "massive overvaluation" of the Swiss franc and with predictions of a possible loss of 25,000 jobs to come, the SNB have chosen to step in and aim for a "substantial and sustained weakening" of the franc. In a statement, the SNB contended that the current value of the Swiss franc "poses an acute threat to the Swiss economy and carries the risk of a deflationary development." In order to facilitate the weakening of its currency, the SNB has stated that it is "prepared to buy foreign currency in unlimited quantities." Kilde: http://www.newstatesman.com/banking-and-insurance/2011/09/swiss-franc-switzerland For ytterligere informasjon Google: Swiss National Bank intervenes to weaken the swiss franc Endret 29. september 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Jeg har ingen sympati for bankene og IMF, og jeg misliker sterkt EU. Deler av meg ønsker å se EU kollapse, men min sympati for befolkningen i EU, forstår at konsekvensene av en Eurokrise vil være svært alvorlig. Det viktigste argumentet for EU er at tidligere fiender nå har gått sammen i en union. De burde fra første stund forstått at så heterogene økonomier som finnes innen Euro sonen ikke kunne danne en valuta union før en fiskal union. Når land med svært ulike økonomier går sammen om en felles valuta ber man om trøbbel. Det er elementær økonomisk teori. Det var for lett for Hellas, Portugal, Spania ... å gå over til Euroen. Politikerne var for det, mens den vanlige mann i gata mot det. Endret 29. september 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) @Flin Jeg så også et innslag fra vedkommende på Cnn og jeg ble personlig ikke så veldig imponert. Her http://www.leadingtrader.com/ er hans site. Se også: http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/sep/29/alessio-rastani-no-prank “The government doesn’t rule the world. Goldman Sachs rules the world,” stock trader Alessio Rastani said on the BBC. Kilde: http://rt.com/news/world-media-money-politics-643/ Herr Marked "rules the world" i en global markedsøkonomi. Noen ganger er han manisk, andre ganger depressiv .. Endret 29. september 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Han som person har i grunn lite med saken å gjøre, hvor imponert du ble har heller ikke så mye med saken å gjøre. Klippet demonstrer at det faktisk er de som ønsker at ting skal gå dårlig, slik at de kan tjene penger på det. Jeg synes det er et klipp som ganske greit oppsummerer problemene i vår økonomi. "I am a trader, i do not care" Mange er ute etter en ting, tjene penger og de bry seg lite om konsekvensene. Lenke til kommentar
autmek Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 P.S. På NrK2 er der en diskusjon nå om at Finanstilsynet vil øke egenkapitalkravet ved boligkjøp fra 10 til 15 %. Bjørn Erik Øye ved http://www.prognosesenteret.no/. Dette er gammelmannspolitikk. Man trekker opp stigen etter seg som rammer en svak gruppe unge kjøpere som allerede er rammet sterkt. Må bare presisere at det ikke finest noe krav til bankene om utlåns praksis som er rettslige bindene, men bare anbefalte retningslinjer. De har forsatt lov til å låne ut mer enn det retningslinjene anbefaler, men da må de ha en tilleggs sikkerheter eller være foretatt en særskilt forsvarlighetsvurdering. Bankene kan og se vekk ifra dette og viss de vil, det eneste de da risikerer er at Finanstilsynet kan vurdere å kreve høyere egenkapital til banken. Tviler sterk på at bankene vil låne ut noe mindre enn de allerede gjør idag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Han som person har i grunn lite med saken å gjøre, hvor imponert du ble har heller ikke så mye med saken å gjøre. Jeg mente selvsagt det vedkommende sa. Litt rart at han har fått så stor oppmerksomhet i media. Google navnet hans på news så ser du det. Klippet demonstrer at det faktisk er de som ønsker at ting skal gå dårlig, slik at de kan tjene penger på det. Jeg synes det er et klipp som ganske greit oppsummerer problemene i vår økonomi. "I am a trader, i do not care" Mange er ute etter en ting, tjene penger og de bry seg lite om konsekvensene. Ja og noen tjener mer jo mer det svinger: http://www.amazon.com/Buying-Selling-Volatility-Kevin-Connolly/dp/0471968846 Er du en tekniker finner du noen metoder jeg skrev her: http://www.multifinansit.no/ehandel/nedlastninger.htm for noen år siden. Glem for all del ikke at der er få rike som driver med teknisk anslyse alene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå