LaLeon Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Hei, Jeg er en gutt på 15 år. Har tenkt til å ta lett MC lappen til neste år. Så i sammenheng med dette har jeg noen spørsmål. Hva kan jeg allerede starte med noe innenfor A1? (Trafikalt...?) Når er det lurt å kjøpe Lett MC, på høsten, sommern, vinter eller vår? Hva anbefaler folk av: http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=28380312 og http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=28193365 eller er det noen andre merker som er bedre eller tips jeg trenger når jeg ser på lett MC? (eller er Cross sykkel bedre?) Er det slik at for å lærekjøre med Lett MC må du ha en med Tung MC bak eller på sykkel bak? Eller kan jeg kjøre med en bil bak som du snakker i mic med? På forhånd takk! Har ikke så mye peiling innen MC enda. Beklager skrivefeil osv.! Endret 12. mai 2011 av LaLeon Lenke til kommentar
jols3n Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Om jeg ikke husker feil, så må du nok være 15 for å ha fullført trafikalt. Av de to syklene du har der ville jeg nok valgt YZF, på grunn av de er lette å kjøre og bruker veldig lite bensin. Kjæresten min har YZF125 2010 modell, så jeg har en del erfaring fra den. Om cross, racing eller tursykkel er best går rett og slett på smak og behag. Skal du ofte kjøre lange avstander så er jo tursykkel greit å ha (Varadero f.eks), siden de er mer behagelig for langvarig sitting. For å kunne øvingskjøre i klasse A1 må du vere fylt 15 år ha fullført trafikalt grunnkurs ha med anten bevis for fullført trafikalt grunnkurs og legitimasjon, eller førarkort i ein annan klasse Lenke til kommentar
LaLeon Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) Tusen takk for svar! Men er Reiju et dårligere merke siden jeg får kjøp en ny 2011 modell til en mye lavere pris? Men når burde jeg kjøpe sykkelen? Spesielt tidspunkt? Endret 12. mai 2011 av LaLeon Lenke til kommentar
jols3n Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Sykler er som regel billigst om vinteren, på grunn av at da kan du som regel ikke prøvekjøre grunnet føret. Om Rieju er dårligere sykkel er jeg usikker på, har null erfaring med de. Men Yamaha er nok slitesterke sykler, og du har Yamaha mange plasser i Norge så vidt jeg vet. Jo fler forhandlere av et merke, jo lettere er det å få tak i nye deler dersom noe skulle gå galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå