EspenFe Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Hei. Gikk til innkjøp av en Golf 3 på nyåret. Etterhvert så begynte oljelampa å lyse og pipe. Stoppet bilen, så testa jeg igjen om den hadde gidd seg, så kjørte jeg i over to døgn, før den kom igjen. Da pep den bare en gang, og nå en del måneder etter er problemet tilbake igjen. Dette skjer under varm motor, og etter jeg har kjørt i fem minutt. Jeg kan få det til å forsvinne med å øke turtallet på motoren, eller slå den av og på. Da kommer den tilbake hvert 4-5min. cirka. Har lest om dette problemet, og folk sier det er et vanlig fenomen på Golf 3. Derfor gikk jeg for kort stund siden til innkjøp av nye oljetrykksmålere og oljefilter. Har skiftet målere, men ikke filter, så kan dette være problemet? Tipper det er leeenge siden filteret er skifta, så kanskje oljen ikke får nok gjennomgang via filteret? Skal bytte nå på fredag, så kan komme tilbake til det da. Er sikkert også verdt å nevne at jeg har lekkasje i veivhusventilasjonen, så har kjøpt ny pakning der, det blir også ordnet på fredag Noen andre som har noen innspill? MVH Espen Fevåg Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Den varsler for lavt trykk altså? Jau, et filter som funker er nok vesentlig i så måte. Om det ikke gir seg etter det, så vurder å bytte til en høykvalitets olje, som holder oppe trykket også ved varme. Av alle steder så har faktisk Opel gunstig pris på en god kvalitetsolje: 5W30 helsyntetisk, som de absolutt fleste maskiner kan gå på. Den er såkalt longlife, dvs med gjennomsnittlig kjøring så kan du strekke oljebytte til 1 gang i året, så sant du samtidig bruker et bra filter. Denne oljen som Opel selger, er mye samme oljen som du kan kjøpe hos VAG til en god del høyere pris. Stort sett benyttes Fuchs oljer både hos VAG og GM, og om det ikke er det absolutt beste som er mulig å skaffe for penger, er det god olje i forhold til pris. Koster rundt 115,-/l. Det finnes som sagt enda bedre oljer (som f.eks Royal Purple, som er ekstremt bra), men den koster noe mer, og må bestilles via nettet, eller hos enkelte verksteder. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 20. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2011 Hei. For en uke siden byttet jeg oljefilteret, og har latt det gått en stund for å sjekke om dette var årsaken. Oljefilteret mitt så ikke ut, så filtreringen ble skikkelig dårlig. Med nytt filter ble alt bra, og pipingen ble borte! Takk for hjelpen, espenfe Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hei. For en uke siden byttet jeg oljefilteret, og har latt det gått en stund for å sjekke om dette var årsaken. Oljefilteret mitt så ikke ut, så filtreringen ble skikkelig dårlig. Med nytt filter ble alt bra, og pipingen ble borte! Takk for hjelpen, espenfe Flott det ordnet seg. Min klare anbefaling er å få byttet oljen! Et så tett filter har nok dyttet endel dritt rundtomkring, så ny olje (og evt enda en nytt filter), vil forlenge levetiden på motoren din betydelig Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 25. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2011 Byttet olje når jeg byttet oljefilter! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå