ReaveЯ Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Hei! PCen min funkerte utmerket før jeg skulle tørke stø og rengjøre pcen. Men etter jeg tørka støv på prosessor vifta og alle andre steder bare skrur pcen seg av etter ei viss stund. Skrudde på pcen for et par minutter siden og kom det opp at det var noe feil med disken at den vil skanne etter hva som er feil, når jeg var ferdig med det så kom jeg til inlogginga, men plutselig da skrudde den seg av. Skrudde på pcen ca 1 halv time før, da tok det bare 5-10 sekunder før den slo seg av igjen. Alt jeg skrudde opp var prosessor vifta, bare den jeg rørte, så skjønner ikke helt hva som er galt da. Noen som har noe forslag på hva jeg bør gjøre/sjekke? Jeg som var i ekstase som trodde det gikk når jeg kom til logg inn greia :/ Takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
Juji Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Hører du noe piping fra speakeren? eller kan du se om CPU vifta sviver i det hele tatt, kan være du dro ut ledningen til kjøleren? Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 11. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2011 Jess, hørte endel piping. Ledningen ser da ut til å sitte i. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Du tok av cpu vifta, men tok du på ny kjølepasta når du monteste den igjen? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Høres ut som luft mellom CPU og kjøler. CPU kommer over makstemp og skrur seg av for å redde seg selv. Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Hvordan fikser man det? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) Hvis arni har rett i sine antagelser så må du remontere kjøleren. Fjern all gammel pasta med sprit, isopropanol eller egnet og påfør en liten mengde pasta på størrelse med et riskorn midt på CPU. Deretter monterer du kjøleren så vannrett som mulig. Det virker litt rart da ifølge din beskrivelse kun har tørket støv, men det kan jo være at du har kommet borti og at kjøleren har løsnet eller at viften ikke går. Endret 12. mai 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå