Gå til innhold

Overklokke AMD Ahtlon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter med den her nå =)

Det som står bakpå er som følger:

A1200AMS3B

AVIA 0114MPMW

Y6206550063

Vilken bro skal jeg kutte hvis jeg vil ha fri multipler ?

Hvilken xp er det?En xp2500+?

Det er en T-bird på 1.2GHz tror jeg

Lenke til kommentar
Sitter med den her nå =)

A1200AMS3B

AVIA 0114MPMW

Y6206550063

Det er en T-bird på 1.2GHz tror jeg

Hvordan ser du at det er en T-bird på 1,2 Ghz? :shrug:

Lenke til kommentar
A1200AMS3B

AVIA 0114MPMW

Y6206550063

= 1200MHz

= Produsert i 2001

Husker AVIA-steppingen. Det var en av de middels ok overklokkerne. Jeg hadde en AXIA som gikk veldig bra (1000@1400)

Du skal ikke kutte noen broer. Bare forbinde alle L1-broene. Det kan du gjøre med blyanttrikset. (Tegne streker mellom L1 broene omentrent slik:

_Før: L1 . : : : :

Etter: L1 . | | | |

Lenke til kommentar
Sitter med den her nå =)

A1200AMS3B

AVIA 0114MPMW

Y6206550063

:lol: hahaha..

Siden du ikke kan se hva det er ut i fra det han hadde skrevet, så ville ikke jeg tatt tips fra deg med henhold til hvilken bro jeg skal gjøre noe med..

A1200AMS3B er alt du trenger å vite. A1200 står det, det står for Athlon 1200 som da er en T-bird.

Ta en titt her for info om hva som står på core og kikk her for å se hva du skal gjøre for å åpne multiplier. Kan faktisk den er åpen allerede da noen av T-birdene ikke ble låst.

Lenke til kommentar
Sitter med den her nå =)

A1200AMS3B

AVIA 0114MPMW

Y6206550063

:lol: hahaha..

Siden du ikke kan se hva det er ut i fra det han hadde skrevet, så ville ikke jeg tatt tips fra deg med henhold til hvilken bro jeg skal gjøre noe med..

A1200AMS3B er alt du trenger å vite. A1200 står det, det står for Athlon 1200 som da er en T-bird.

Ta en titt her for info om hva som står på core og kikk her for å se hva du skal gjøre for å åpne multiplier. Kan faktisk den er åpen allerede da noen av T-birdene ikke ble låst.

Sorry meg da,jeg kunne ikke vite at 0114 stod for år og uke,uten jeg har "fasit" svare :grumpy: Jeg er faktis bare en nybegynner enda.Du visste vel ikke det du heler før du så "fasit" svare på koder på en amd cpu

Lenke til kommentar
Nei, men det er lenge siden jeg så det. Bare tenkte at man burde ha erfarning før man uttaler seg om noe.

har han uttalt seg om noe da? eneste han gjorde var å spørre åssen cpu det var.

Var ikke sånn jeg mente det.. Det var ikke slik i dette tilfeller, var bare et tips om at han ikke burde si noe han ikke vet noe om sener.

Har sett flere av de som kommer å sier ting som ikke gir mening i det heletatt.

Lenke til kommentar
Hvordan veit jeg at jeg har fått til "blyanttrikset" ?

I sted fikk jeg pressa den 1200 @ 1430

Med mulitplier på x13 og fsb på 110

Orginal multiplier er 12x. Nå har du satt den til 13x. Hvis du ikke har gjort blyanttrikset ennå så er din CPU en av de få som er ferdig opplåste. Hvis du har gjort blyanttrikset så er det sansynligvis vellykket. (Du må teste flere multipliere for å være helt sikker. f.eks boot opp med alle fra 5x til 13x så har du bekreftet at alle funker som de skal.

Lenke til kommentar
Hvor mye skal jeg ta i med blyanten ?
Bruk en spiss blyant og strek mange ganger. Blås bort støvet etter hvert. Strek mange ganger og hvis du bommer og treffer nabostreken, visk ut alt med viskelær og begynn på nytt.

For meg funket det fint med 2-3 minutters intens tegning. PS. Jeg overklokket for gøy, men underklokket etter hvert min Athlon 1000 AXIA til 800MHz og 1,2V fordi da utvikler den så lite varme at jeg kunne fjerne vifta fra kjøleribba og få et ganske så stillegående system med ok ytelse den gangen.

Lenke til kommentar
Jeg gjør det bare for utfordringen jeg ...

Så jeg får prøve igjen å tegne på den :)

var litt dritt at det ikke funka første gangen da :grumpy:

Første gangen jeg gjorde det med min Duron 800 skalv hendene mine sånn at det var vanskelig å tegne rett.. Jeg brukte en trykkblyant med 0.5 bly og en liten rett ting jeg kunne tegne etter så jeg slapp å tegne helt for frihånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...