Misoxeny Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Har eksamen i dette om et par uker. Noen som vet hvordan en typisk Fysikk 1 eksamen vil se ut? Man kommer jo der og trekker en oppgave, så får man 30 min på å forberede seg. Men vil denne oppgaven dreie seg om ett kapitell, eller er det en oppgave hvor man må trekke inn litt fra flere kapitler? Hvis noen har en eksempel på en oppgave man kan få på en slik eksamen hadde det vært flott. Lenke til kommentar
1337joker921 Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg har privatist eksamen i fysikk 1 på fredag, og jeg tror at forbredelsesdelen blir basert på forsøk. Jeg fant nemlig dette på privatistkontoret til hordaland sine sider: http://www.hordaland.no/PageFiles/25617/REA3004%20Fysikk%201%20versjon%202.pdf Så jeg snakket med en fysikklærer på skolen og han sa at jeg mest sannsynlig får i oppgave å gå gjennom et forsøk teoretisk, altså ikke gjennomføre det under eksamen. Men at jeg må kunne forklare det, og snakke rundt forsøket og forklare diverse lover etc som er brukt og gjerne kommentere om den brukte loven stemmer overns med data. Videre er det vell vanlig utspørring av diverse tema som kan knyttes opp til forsøket? Selv håper jeg at det blir et oppgavesett som skal løses under forbredelsene og forklaring av hvordan man løser disse under eksamen..... Kan gi deg tilbakemelding på hvordan min fy1 eksamen foregikk til helgen :!: Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg hadde nettopp fysikkeksamen. Jeg hadde 45 minutter forberedelse. Fikk ett tema fra boken, stod noen konkrete spørsmål jeg skulle besvare. Så hadde jeg en lab. Etter det fikk jeg et ukjent tema jeg måtte prate om. Lenke til kommentar
1337joker921 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) Hva mener du med at du hadde lab, var det øvelser eller? Endret 12. mai 2011 av 1337joker921 Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Ja, jeg leverte inn en lese- og labliste. Jeg måtte kople elektriske motstander, måle strøm og spenning. Og fortelle rundt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå