Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fysikk 1 eksamen som privatist

Anbefalte innlegg

Har eksamen i dette om et par uker. Noen som vet hvordan en typisk Fysikk 1 eksamen vil se ut? Man kommer jo der og trekker en oppgave, så får man 30 min på å forberede seg. Men vil denne oppgaven dreie seg om ett kapitell, eller er det en oppgave hvor man må trekke inn litt fra flere kapitler? Hvis noen har en eksempel på en oppgave man kan få på en slik eksamen hadde det vært flott. :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har privatist eksamen i fysikk 1 på fredag, og jeg tror at forbredelsesdelen blir basert på forsøk. Jeg fant nemlig dette på privatistkontoret til hordaland sine sider: http://www.hordaland.no/PageFiles/25617/REA3004%20Fysikk%201%20versjon%202.pdf

Så jeg snakket med en fysikklærer på skolen og han sa at jeg mest sannsynlig får i oppgave å gå gjennom et forsøk teoretisk, altså ikke gjennomføre det under eksamen. Men at jeg må kunne forklare det, og snakke rundt forsøket og forklare diverse lover etc som er brukt og gjerne kommentere om den brukte loven stemmer overns med data. Videre er det vell vanlig utspørring av diverse tema som kan knyttes opp til forsøket?

Selv håper jeg at det blir et oppgavesett som skal løses under forbredelsene og forklaring av hvordan man løser disse under eksamen.....

Kan gi deg tilbakemelding på hvordan min fy1 eksamen foregikk til helgen :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...