Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lyse internett - 100 mbit internt?

Anbefalte innlegg

Leste en plass at hvis 2 brukere med hvert sitt Lyse-abonnement (Rogaland) laster filer fra hverandre, så kan man komme opp i en hastighet tilsvarende et lokalt nettverk. Kan dette stemme, selv om de har enten 2 eller 10 mbit linje?

Er det noen andre med bredbånd fra kraftleverandører (med eget stamnett) som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her eg sit har vi eit lokalt selskap som har breiband via radiolink og det fungerer sånn at vi som er kundar kan laste frå kvarandre internt i nettet deira med ein hastighet opp mot 11 mbit som dei har sett som grense. Ut til Internett har vi 512 kbit begge vegar.

Lenke til kommentar
Hehe, ja. 20-30 mbit er noe skikkelig dritt  :lol:  

Noen som vet når Lyse bygger ut i Oslo? (hvis d noen gang kommer til å skje)  :-?

Lyse er en kraftleverandør i Rogaland. Det er nok fortrinnsvis Rogaland som er satsingsområde, men som i alle firma er det økonomi som styrer. Er det lønnsomt å grave ned fiber i oslo, så ser vi vel snart kolonnekjørling med gravemaskiner over fjellet...

Back to topic:

Har hørt fra flere hold at Lyse venter ganske så lenge med å strupe linjer, slik at de som er først ute i et satsningsområde får kjappere hastighet enn de betaler for. Var en som sa at linja var så kjapp at harddisken hans var flaskehalsen... Da begynner det å bli "gale" som de sier i Rogaland. :lol:

Siden muligheten for å oppnå LAN-hastigheter er større brukere imellom enn ned fra nettet (pga servere som ikke leverer kjappt nok) så vises nok den "ledige" båndbredden bedre internt mellom brukere på Lyse sitt nett.

Arrester meg og putt meg i kasjotten hvis jeg er på jordet...

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...