sleden Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Det som er greia er at noen jeg kjenner har fått en mangelliste fra et eller anna tilsyn. jeg har nettop fått fagbrevet og lurer på om det er noe jeg kan gjøre uten å få stress etter å ha signert papirene på at det er utført av meg. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Etter det jeg kjenner til kan du ikke det uten videre. Du kan bare fikse opp hjemme hos deg selv. Ellers må du ha en installatør til å stå for det.. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Kommer jo an på hva det er da. Om det enkle ting som å bytte isolasjon på ledninger eller jorde kontaktene kan du nok gjøre det selv. Lenke til kommentar
sleden Skrevet 11. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2011 det er litt i sikringsskap(Bunnskruene tror jeg det var som var litt dårlige) og noe stikkontakt som henger løst. kan noen kanskje gi en link til forskrifter som omhandler dette? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Se FEL §12. Den krever at det skal overleveres samsvarserklæring, samsvarserklæring skal skrives av installatør. http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-19981106-1060.html#map090 Forøvrig er det du har tenkt å gjøre så og si sidestilt med svart arbeid. Men jeg regner med at du ikke kommer til å gjøre det gratis, og da er det svart arbeid. Jeg vil nå si at FEL og DLE er din minste bekymring om NAV får greie på dette. Endret 11. mai 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 For å skyte inn ett sidelinje spørsmål her, denne tråden er tiltenkt bekjente familier, men hvordan stiller det seg om det er innad i familien? La oss si at faren er elektriker og fikser noe lignende hos sin sønn? Naturligvis gratis men du tar poenget. Lenke til kommentar
sleden Skrevet 11. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Det er en venn av meg sin familie som skal ha de tingene ordnet. Ja det er vel ikke helt bra hvis NAV får vite dette siden jeg er arbeidsledig og de får vel vite det på et eller anna vis når jeg skriver under de papirene. Edit: ser også ut som jeg må ha firma stempel på denne samsvarserklæringa/sluttkontroll. Endret 11. mai 2011 av sleden Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Rapporten fra DLE må signeres av installatør, OG montør og sendes inn/meldes til DLE av installatør. Du får ikke gjort det selv. Lenke til kommentar
sleden Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 OK man da vet jeg det:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå