Gå til innhold

Jeg har et ødelagt hovedkort som jeg må skifte

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fujitsu siemens scaleo t560. Hovedkortet ble plutselig ødelagt. Problemet nå er at pcen gidder ikke å starte opp, det eneste som kommer når jeg slår på pcen er en blåskjerm, hvor det står at det sjekker C-disken. Også skrur den seg av, også gjøre det samme igjen. Hvordan vet jeg hva slags hovedkort jeg har? og hvordan skifter jeg det?

Jeg har hørt at man må reinstallere OS?

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når hovedkortet tar kvelden så virker stort sett ingen ting. Da får man ikke engang blåskjerm.

Blåskjermen gir vel en eller annen form for feilmelding?

Men får du boota inn i bios uten at maskinen rebooter?

Ja, hvis du mener å komme seg inn på Bios meny?

Lenke til kommentar

Når hovedkortet tar kvelden så virker stort sett ingen ting. Da får man ikke engang blåskjerm.

Mest sannsynlig andre årsaker enn ødelagt hovedkort. Mistanken går mot harddisken.

Og "Fujitsu Siemens" har ofte spesielle løsninger. Det kan medføre at et standard hovedkort ikke passer i maskinen.

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig andre årsaker enn ødelagt hovedkort. Mistanken går mot harddisken.

Og "Fujitsu Siemens" har ofte spesielle løsninger. Det kan medføre at et standard hovedkort ikke passer i maskinen.

Jeg har tidligere brukt min recovery cd fra fujitsu siemens, og det funka ikke. Det skjedde en feil under installasjonen. Kanskje dere ikke forstår se denne tråden. Så jeg vil ikke ta sjansen igjen.

Lenke til kommentar

Etter å ha tittet litt så lukter det HD problemer her ett skjermbildet fra en Linux distro som Ubuntu og dens diskbehandling hadde vært å foretrekke.

www.ubuntu.com er 100% gratis og kan kjøres uten installasjon fra enten CD ROM eller minnepenn og måter å gå fram på er beskrevet på nedlastingssiden deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...