KVTL Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 (endret) Min mening er nok at politiet i Molde burde lese litt mer i trafikkreglene §1 litra l siste punktum. Her går det klart fram at vedkommende skal anses som gående. Edit: Står at de skal teste den. Endret 12. mai 2011 av KVTL Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Problemet er at stolen senker ikke farten når promillen øker. Selvom det regnes som en "gående", tror jeg de fleste får ganske vondt om noe på 150kg++ treffer dem i 10km/t. Derfor utgjør hun en sikkerhetsrisiko. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Slik jeg fikk inntrykk av var ikke kvinnen rullestolbruker og da burde saken behandles litt andreledes enn dersom hun var lam i bena f.eks. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Problemet er at stolen senker ikke farten når promillen øker. Selvom det regnes som en "gående", tror jeg de fleste får ganske vondt om noe på 150kg++ treffer dem i 10km/t. Derfor utgjør hun en sikkerhetsrisiko. Får sikkert like vondt av en mann på 150 kilo som sjangler rett inn i deg. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hvordan skal en rullestolbruker få seg i en buss? Busser har vel ikke elektrisk rampe? De har rampe, men den må pirkes opp og foldes ut, noe de fleste rullestolbrukere kan glemme å prøve seg på på egenhånd vil jeg tro. Det er en sak som er nedfelt i gulvet bak døren. Det ligner litt på det som maxi-taxiene bruker , bare har at den er satt på høykant. Noen av bussene har heis i stedet for rampe . her vil det være sjåføren som legger ut og tar inn rampen Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Det er en sak som er nedfelt i gulvet bak døren. Det ligner litt på det som maxi-taxiene bruker , bare har at den er satt på høykant. Noen av bussene har heis i stedet for rampe . her vil det være sjåføren som legger ut og tar inn rampen Det er ett velkjent fenomen at bussjåfører nekter rullestolbrukere å komme på, eller overser dem. Jeg bor i oslo og har aldri sett en sånn elektrisk rampe som du prater om, alle bussene i london derimot hadde dette. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Det er en sak som er nedfelt i gulvet bak døren. Det ligner litt på det som maxi-taxiene bruker , bare har at den er satt på høykant. Noen av bussene har heis i stedet for rampe . her vil det være sjåføren som legger ut og tar inn rampen Det er ett velkjent fenomen at bussjåfører nekter rullestolbrukere å komme på, eller overser dem. Jeg bor i oslo og har aldri sett en sånn elektrisk rampe som du prater om, alle bussene i london derimot hadde dette. da gjør de ikke jobben sin Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Slik jeg fikk inntrykk av var ikke kvinnen rullestolbruker og da burde saken behandles litt andreledes enn dersom hun var lam i bena f.eks. Riktig, for hvis ikke er jo dette en genial måte å komme seg hjem på etter en fuktig kveld på byen. 1 Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hvorfor sitte i en rullestol hvis man ikke er handikappet? Et meget godt spørsmål, min gode mann! Sannheten er at jeg tenkte på funksjonshemmede, men skrev handikappede. Jeg kunne ha redigert innlegget mitt nå som du har gjort meg oppmerksom på feilen jeg gjorde, men da ingen i tråden har nevnt funksjonshemmede blir dette meningsløst. Det var et meget godt svar, min gode mann! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå