Shwing Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg ser at dette hovedkortet har støtte for opptil 32 gb med ram http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626392&CKS=PCW#extra Men når jeg ser på rambrikker så har de stort sett bare 4gb med ram. Ser de selger 12 gb rambruikker og 24, men så står det 24 GB : 6 x 4 GB f.eks. Det er vel da 6 rambrikker på 4 gb vil jeg tro og ikke 24 i en? Har hovedkortet så mange ramspor at man får 32 (i såfall hvor mange) eller er hovedkortet bare klar for fremtiden? Hvis jeg zoomer inn på kortet så ser jeg klart 6 røde spor. Er det som er for ram? Ligger også noe rødt helt på venstresiden, men klarer ikke å se om det er det samme som de andre sporene eller noe annet. Forresten, hvor lurt er det med så mye? Hører noen sier at det holder med 8, noen sier 16, mens andre sier at høyere er best. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Du må ha 4x 8 gb. Kortet du linker til har kun 4x ram slotter. Det er 2x røde og 2x sorte ram slotter på kortet. De andre røde er Pci express sloter. Hvor mye ram du trenger kommer helt ann på bruken. Du kommer langt med 4gb til spill og normal bruk. Skal du derimot drive med Photoshop eller annen tung programvare, så er det lurt med mer. 32gb kommer du aldri til å klare å utnytte. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Det er mer enn nok med 4GB RAM til normal bruk. Mer til video- og bilderedigering. Hovedkortet du linker til har 4 RAM-slotter, bare se på bildet under. Det er bare fremtidsrettet ja, du kan ha 4stk 8GB RAM-brikker på dette hovedkortet. Men når jeg ser på rambrikker så har de stort sett bare 4gb med ram. Ser de selger 12 gb rambruikker og 24, men så står det 24 GB : 6 x 4 GB f.eks. Det er vel da 6 rambrikker på 4 gb vil jeg tro og ikke 24 i en? Dette er 6stk 4GB RAM-brikker ja. Edit: Æsj, litt sein. Endret 11. mai 2011 av Benny Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 8GB RAM-brikke kan bli din før "bare" 1200 kr stk. Det betyr at du kan få 32GB med RAM for små 4800 kr. Kjempenyttig og billig i tillegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå