Ayabara Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Som tittel sier vil jeg ha ekstern skjerm til min 15" MBP, og det er så lenge siden jeg har kjøpt dedikert skjerm at jeg søker assistanse fra durkdrevne forumpostere. Jeg er ingen gamer, så det som nok kommer til å være på den skjermen er bilde- og videoredigering, nettleser og emacs :-) Tenker meg: Maks 5000,- (men den *trenger* jo ikke være så dyr) Minimum 1920x1080 Av porter antar jeg at det meste har HDMI nå. Mac'en har jo Mini DisplayPort, og jeg er en overgang til DVI, så det er en fordel om den har det også. Ellers vet sikkert dere bedre enn meg hva det er lurt å se etter, så jeg lener meg tilbake og venter på gode svar som den døgenikten jeg er. Jeg vil få takke mine gamle Donald-blader for at ordene durkdreven og døgenikt er i mitt ordforråd (fikk dessverre ikke med slabbedask i denne tråden). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Gå for en IPS-skjerm, som f.eks. DELL U2410: http://www.dustinhome.no/pd_5010330369.aspx Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Ikke veldig stilig, men så jo helt grei ut. Ser ut til at den er ca 500,- billigere hvis man kjøper den fra Dell i stedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Er det kanten rundt skjermen du ser på, eller selve bildet? Sikker på at det der inkludert frakt og mva vist det er 500 billigere? Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Eh, nei. Det var visst heller 500,- dyrere. Må ha blingsa i går. Jeg ser jo mest på selve bildet, men siden jeg har Mac så trodde jeg de fleste antok at jeg ser litt på kanten rundt også Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Om du ser på design og skal ha en bilde/videoredigeringsskjerm, har du bommet totalt. De gode skjermene har ofte ett "business" preget design. U2410 er en veldig god skjerm, med super fargegjengivelse og høyt sortnivå. - Mortis Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Om du ser på design og skal ha en bilde/videoredigeringsskjerm, har du bommet totalt. De gode skjermene har ofte ett "business" preget design. U2410 er en veldig god skjerm, med super fargegjengivelse og høyt sortnivå. - Mortis Jeg hadde egentlig ingen tanker om hvordan den skulle se ut, men pga. manglende plass kommer den nok til å bo på spisestuebordet til vanlig, så da tenkte jeg at en viss WAF-faktor var greit. Men det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse. Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2011 Dette ble satt på vent, men kampanjen fra Dustinhome vekket interessen igjen (http://www.dustinhome.no/dell-u2410-ultrasharp-24-wide-tft-black/product/5010330369?csref=Pricecompare_mediahuset_1517). Hva gjør man av kalibrering hvis man kjøper noe sånt, og hva trengs av hardware/software for å få det til? Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 For å kalibrere skjermen trenger man f.eks. en SLIK. Finnes dyrere, men skulle tro denne gjorde jobben. Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Takker, og kanskje http://www.dustinhome.no/dell-u2711-ultrasharp-27-wide-tft-black/product/5010380195 er tingen i stedet. Samme pris som jeg forventet å betale for 24" egentlig Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Sliter selv akkurat nå voldsomt om jeg skal gå for denne eller om 24 tommeren er stor nok =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå