Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ekstern skjerm til 15" MacBook Pro

Ayabara

Anbefalte innlegg

Som tittel sier vil jeg ha ekstern skjerm til min 15" MBP, og det er så lenge siden jeg har kjøpt dedikert skjerm at jeg søker assistanse fra durkdrevne forumpostere.

Jeg er ingen gamer, så det som nok kommer til å være på den skjermen er bilde- og videoredigering, nettleser og emacs :-)

Tenker meg:

Maks 5000,- (men den *trenger* jo ikke være så dyr)

Minimum 1920x1080

Av porter antar jeg at det meste har HDMI nå. Mac'en har jo Mini DisplayPort, og jeg er en overgang til DVI, så det er en fordel om den har det også.

Ellers vet sikkert dere bedre enn meg hva det er lurt å se etter, så jeg lener meg tilbake og venter på gode svar som den døgenikten jeg er.

Jeg vil få takke mine gamle Donald-blader for at ordene durkdreven og døgenikt er i mitt ordforråd (fikk dessverre ikke med slabbedask i denne tråden).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Er det kanten rundt skjermen du ser på, eller selve bildet? :tease:

Sikker på at det der inkludert frakt og mva vist det er 500 billigere?

Lenke til kommentar

Om du ser på design og skal ha en bilde/videoredigeringsskjerm, har du bommet totalt. De gode skjermene har ofte ett "business" preget design. U2410 er en veldig god skjerm, med super fargegjengivelse og høyt sortnivå.

- Mortis

Jeg hadde egentlig ingen tanker om hvordan den skulle se ut, men pga. manglende plass kommer den nok til å bo på spisestuebordet til vanlig, så da tenkte jeg at en viss WAF-faktor var greit. Men det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...